Tutkimus: Työttömäksi jääminen puolittaa terveyspalveluiden käytön töistä poisjäännin jälkeen
Terveyspalveluiden saamisen pitäisi perustua palveluiden tarpeeseen eikä siihen,kuinka laajan työterveyden työnantaja tarjoaa.
Kelan erikoistutkija Hanna Rinne sanoo tiedotteessaan.
Kommentit (27)
Työterveys toimii vain työnantajan ja työn kannalta eikä ihmisten kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantajakaan tuosta juuri hyödy. Mitälie työhöntulotarkastuksia niille, jotka ovat läpäisseet monta rekrykierrosta. Terveille ihmisille yritetään puoliväkisin rakennella terveyssuunnitelma, jota terveet ja liikunnalliset eivät tarvitse. Työterveys on täysin turhauttava.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mun ei tarvi enää työttömänä työnhakijana käydä sairaana hakemassa työterveydestä sairaustodistus.
Nyt työttömänä olen käynyt kerran yksityisellä gynegologilla ja hammastarkastuksessa (myöskin yksityinen).
Työtön ei tarkoita varatonta tai köyhää, vaan sitä, ettei juuri nyt ole vakituisessa työsuhteessa.
Jatkanpa vielä. Gynegologi tai hammashuolto ei kuuluneet työterveyteen työssä ollessani. Silloinkin maksoin nuo itse. Terve työntekijä ei juuri tarvitse työterveyttä. Ihmettelin aina tuota järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantajakaan tuosta juuri hyödy. Mitälie työhöntulotarkastuksia niille, jotka ovat läpäisseet monta rekrykierrosta. Terveille ihmisille yritetään puoliväkisin rakennella terveyssuunnitelma, jota terveet ja liikunnalliset eivät tarvitse. Työterveys on täysin turhauttava.
Tietenkin työterveys on turhauttava työntekijälle. Sairaammathan irtisanotaan yt:ssä. Terveet jää jäljelle.
Työterveysyritykset yrittävät vaan kaupata sulle mielikuvaa sairauksista, jotka ei ole työstä aiheutuneita, mutta jolla verukkeella voivat määrätä sulle lääkkeitä ja kerätä menekinedistysprovikat lääketehtailta itselleen.
Terveyden kaupallistaminen on kuvottava ilmiö!
Terveysasemilta saatu hoito on huonoa ja hidasta
tätönen 23
Työterveys kävi säätämässä mun työpisteen huonoihin asentoihin. En tykännyt tehdä töitä lukitussa asennossa, vaan tykkään vaihdella asentoani.
Jonkun resilienssiluennon työterveys järjesti. En keksinyt siitä mitään itseäni hyödyttävää.