ateisteille gallub2
Kommentit (10)
btw: voisitko ystävällisesti jatkossa kirjoittaa gallup, niinkuin kuuluu?
Ei saa liittyä luterilaiseen kirkkoon eikä mihinkään muuhunkaan uskontoon ennen täysi-ikäisyyttä. Jos haluaa uskoa, se onnistuu ilman virallisia sitoumuksiakin. Protuleiriä suosittaisin.
Suomessa on näes uskonnonvapaus ja sitä ei voi edes vanhemmat pilata.
Sain itsekin aikanaan 15-vuotiaana käydä kokeilemassa rippikoulua, kun olisin niin kovasti halunnut sille kuuluisalle rippileirille (tuolloin ei ollut meidän pikkukylässä muita vaihtoehtoja, esim. Prometheus). Muutaman illan jälkeen tajusin, millaista sontaa koko juttu on ja päätin edelleen uskoa yksilön voimaan. Ripari jäi kokematta, mutta pääsääntöisesti olen saanut paljon enemmän, kun olen saanut osallistua Elämänkatsomustiedon tunneille.
Vierailija:
Suomessa on näes uskonnonvapaus ja sitä ei voi edes vanhemmat pilata.
Vai pilata, ettet vaan ole kristitty :D
No sitten korjaan iän 15-vuodeksi. Muistin, että vasta 18-vuotias voi päättää, kun itsekin pystyin eroamaan kirkosta vasta kun tulin täysi-ikäiseksi.
5
dollisuuden luoda itse oma uskonsa tai ateistisuutensa, ei ole minun asiani ohjailla ihmisen henkilökohtaista kantaa uskoon.
Oli kyseessä sitten eläinaktivismi, kristinusko, natsismi tai mikä tahansa aate..
Vierailija:
dollisuuden luoda itse oma uskonsa tai ateistisuutensa, ei ole minun asiani ohjailla ihmisen henkilökohtaista kantaa uskoon.
En todellakaan kuvittele voivani kaikessa hallita lapsiani blaa blaablaa. Kyllä sinäkin aika pitkiä tulkintoja vedät minusta parin lauseen perusteella. Nimenomaan haluaisin, ettei 15-vuotias, herkässä iässä oleva, sitoisi itseään mihinkään uskoon tai aatteeseen virallisin sitein. Mutta ehkä sinusta sinusta on ok, jos lapsesi haluaa 15-vuotiaana uskonnonvapauden ja hallintavapauden nimissä liittyä vaikkapa Mansonin lahkoon;)
8
Jos on innokas, niin käyköön riparin.