Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ateisteille gallub2

Vierailija
19.12.2006 |

Jos 15-vuotiaanne haluaa mennä rippikouluun niin saako mennä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on innokas, niin käyköön riparin.

Vierailija
2/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

btw: voisitko ystävällisesti jatkossa kirjoittaa gallup, niinkuin kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa liittyä luterilaiseen kirkkoon eikä mihinkään muuhunkaan uskontoon ennen täysi-ikäisyyttä. Jos haluaa uskoa, se onnistuu ilman virallisia sitoumuksiakin. Protuleiriä suosittaisin.

Vierailija
4/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on näes uskonnonvapaus ja sitä ei voi edes vanhemmat pilata.

Vierailija
5/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itsekin aikanaan 15-vuotiaana käydä kokeilemassa rippikoulua, kun olisin niin kovasti halunnut sille kuuluisalle rippileirille (tuolloin ei ollut meidän pikkukylässä muita vaihtoehtoja, esim. Prometheus). Muutaman illan jälkeen tajusin, millaista sontaa koko juttu on ja päätin edelleen uskoa yksilön voimaan. Ripari jäi kokematta, mutta pääsääntöisesti olen saanut paljon enemmän, kun olen saanut osallistua Elämänkatsomustiedon tunneille.

Vierailija
6/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomessa on näes uskonnonvapaus ja sitä ei voi edes vanhemmat pilata.

Vai pilata, ettet vaan ole kristitty :D

No sitten korjaan iän 15-vuodeksi. Muistin, että vasta 18-vuotias voi päättää, kun itsekin pystyin eroamaan kirkosta vasta kun tulin täysi-ikäiseksi.

5

Vierailija
7/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

dollisuuden luoda itse oma uskonsa tai ateistisuutensa, ei ole minun asiani ohjailla ihmisen henkilökohtaista kantaa uskoon.

Vierailija
8/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa silti menee.

Vierailija
9/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyseessä sitten eläinaktivismi, kristinusko, natsismi tai mikä tahansa aate..

Vierailija:

dollisuuden luoda itse oma uskonsa tai ateistisuutensa, ei ole minun asiani ohjailla ihmisen henkilökohtaista kantaa uskoon.

Vierailija
10/10 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kuvittele voivani kaikessa hallita lapsiani blaa blaablaa. Kyllä sinäkin aika pitkiä tulkintoja vedät minusta parin lauseen perusteella. Nimenomaan haluaisin, ettei 15-vuotias, herkässä iässä oleva, sitoisi itseään mihinkään uskoon tai aatteeseen virallisin sitein. Mutta ehkä sinusta sinusta on ok, jos lapsesi haluaa 15-vuotiaana uskonnonvapauden ja hallintavapauden nimissä liittyä vaikkapa Mansonin lahkoon;)

8