Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä

Vierailija
23.08.2023 |

Yli 200e vähemmän sain.

Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?

Kommentit (1523)

Vierailija
681/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ruoka-apu ym. löytyvät täältä: https://ruoka-apu.fi/?viewType=list&page=1&startDate=2023-08-24&city=157

Joka päivä on jossakin jotakin, jos vain jaksaa hakea....

Millä pääsen jostain Kalliosta hakemaan ruoka kassin jos ei ole varaa bussi lippuun ja matkaa on 10km?

ap

Olet ilmeisesti työtön, joten ei ole mahdoton matka käydä kävellen hakemassa se ruokakassi. Eihän sulla muutakaan ohjelmaa ole päivässä? Ota kuntoilun ja ajankulun kannalta. Reppu selkään ja menoksi. 

Vierailija
682/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itket täällä päivästä toiseen ettei ole rahaa. Mene julkisilla pummilla Kurviin ja kerää pulloja. Päivän ruokarahat saa helposti pullorahoilla.

Miten pääsen bussilla pummilla Kurviin Konalasta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ruoka-apu ym. löytyvät täältä: https://ruoka-apu.fi/?viewType=list&page=1&startDate=2023-08-24&city=157

Millä pääsen jostain Kalliosta hakemaan ruoka kassin jos ei ole varaa bussi lippuun ja matkaa on 10km?

ap

Olet ilmeisesti työtön, joten ei ole mahdoton matka käydä kävellen hakemassa se ruokakassi. Eihän sulla muutakaan ohjelmaa ole päivässä? Ota kuntoilun ja ajankulun kannalta. Reppu selkään ja menoksi. 

20km matka monta kiloa painavan ruoka kassin kanssa ei ole mahdoton matka? Älä naurata.

ap

Vierailija
684/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itket täällä päivästä toiseen ettei ole rahaa. Mene julkisilla pummilla Kurviin ja kerää pulloja. Päivän ruokarahat saa helposti pullorahoilla.

ap

Kävele! sä et oo töissä usko jo 

Vierailija
685/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

20km matka monta kiloa painavan ruoka kassin kanssa ei ole mahdoton matka? Älä naurata.

ap

Sä meet sen kassin kanssa vaan 10 kilsaa ku et sä kotioveltas sen ruokakassin kanssa lähe. Et näköjään ollu matikassakaan kympin oppilas

Vierailija
686/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kävelen yli 4 tunnin matkan monta kiloa painavan ruoka kassin kanssa? Nehän ruoat ehtii homehtua tossa ajassa.

ap

Vierailija
687/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska syitä keksii...

Vierailija
688/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kävelen yli 4 tunnin matkan monta kiloa painavan ruoka kassin kanssa? Nehän ruoat ehtii homehtua tossa ajassa.

ap

älä viitti liioitella. Nyt meet ja teet elämälläs jotain hyödyllistä

Vierailija
689/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei mee niin kauaa jos juokset

Vierailija
690/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on nälkä niin silloin on valmis itsekin tekemään jotain ruokansa eteen. Kuten esim. reippailemaan pari tuntia ruoka-annoksen ääreen. Mutkun ei jaksa.

Vierailija
691/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti on nälkä niin silloin on valmis itsekin tekemään jotain ruokansa eteen. Kuten esim. reippailemaan pari tuntia ruoka-annoksen ääreen. Mutkun ei jaksa.

Ei tyhjällä mahalla jaksa kävellä tommosia matkoja, pyörtyy vaan matkalle

ap

Vierailija
692/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tyhjällä mahalla jaksa kävellä tommosia matkoja, pyörtyy vaan matkalle

ap

Hae sillä sun 2€ hernekeittoa ni sit jaksaa ton matkan https://www.s-kaupat.fi/tuote/jalostaja-perinteinen-hernekeitto-435g/64… tossa on muuten se linkki

Vierailija
693/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markku_122 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasta päätellen asunto on joku iso tai ihan keskustassa....Eikö voi hakea vaikka Hekalta asuntoa lähiöstä..

Asunto on kaukana keskustasta, Konalassa. Asunto 40 neliö. Hekalta ei saa asuntoa, olen ollut hekan asunto jonossa melkein 10 vuotta.

ap

Asut neliössä. Niinkun miksi kun et kerran kykene käymään töissä

Asunto on yksiö jossa on 40 neliötä

ap

Nyt kerran kun olet taas paikalla niin vastaisitko kysymykseeni:

Miksi asut liian kalliilla alueella kun kerran et ole elämässäsi mitään tehnyt kun töitä ei löydy ja niitä ei kokemuksen puutteella kauheasti ikinä ole ollut. Älä huoli halvemmillakin alueilla on R-kioskeja ja jos et ikinä hyväksy mitään työtä niin et saa kokemusta ja saa hyväpalkkaista työtä. Ja se että tuet ovat isompia kuin palkka on jo itsessään väärin ja osoittaa sen että tukia pitäisi leikata. Oikotieltä kyllä löytyy asuntoja halvemmalla. Muuta esim. Tampereelle siellä saa vuokra-asuntoja 500€/kk jolloin sinulla jäisi rahaa muuhunkin. 

Kun muutin tähän asuntoon vuokra oli kohtuullinen, vuokra on noussut monta sataa euroa. Ei ole mahdollisuutta eikä varaa muuttaa, asuntoa en saa kun ei ole luottotietoja on on vuokra velkaa ulosotossa.

ap

Jos tuossa nyt vain on asuttava mielestäsi oli järkevää tai ei , niin jatkossa laske heti käyttörahan määrä jaettuna päivillä mihin tulee riittää . Älä osta enää valmisruokaa vaan teet kaiken itse . Ja harkitse niitä työkkärin tarjoamia koulutuksia , itse työllistyin sitä kautta ja sain vakituisen työpaikan .

Vierailija
694/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markku_122 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasta päätellen asunto on joku iso tai ihan keskustassa....Eikö voi hakea vaikka Hekalta asuntoa lähiöstä..

Asunto on kaukana keskustasta, Konalassa. Asunto 40 neliö. Hekalta ei saa asuntoa, olen ollut hekan asunto jonossa melkein 10 vuotta.

ap

ap

Miksi asut liian kalliilla alueella kun kerran et ole elämässäsi mitään tehnyt kun töitä ei löydy ja niitä ei kokemuksen puutteella kauheasti ikinä ole ollut. Älä huoli halvemmillakin alueilla on R-kioskeja ja jos et ikinä hyväksy mitään työtä niin et saa kokemusta ja saa hyväpalkkaista työtä. Ja se että tuet ovat isompia kuin palkka on jo itsessään väärin ja osoittaa sen että tukia pitäisi leikata. Oikotieltä kyllä löytyy asuntoja halvemmalla. Muuta esim. Tampereelle siellä saa vuokra-asuntoja 500€/kk jolloin sinulla jäisi rahaa muuhunkin. 

Kun muutin tähän asuntoon vuokra oli kohtuullinen, vuokra on noussut monta sataa euroa. Ei ole mahdollisuutta eikä varaa muuttaa, asuntoa en saa kun ei ole luottotietoja on on vuokra velkaa ulosotossa.

ap

Jos tuossa nyt vain on asuttava mielestäsi oli järkevää tai ei , niin jatkossa laske heti käyttörahan määrä jaettuna päivillä mihin tulee riittää . Älä osta enää valmisruokaa vaan teet kaiken itse . Ja harkitse niitä työkkärin tarjoamia koulutuksia , itse työllistyin sitä kautta ja sain vakituisen työpaikan .

Ei ole järkevää mutta Ei ole mahdollisuutta eikä varaa muuttaa, asuntoa en saa kun ei ole luottotietoja on on vuokra velkaa ulosotossa.

ap

Vierailija
695/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markku_122 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Ei ole järkevää mutta Ei ole mahdollisuutta eikä varaa muuttaa, asuntoa en saa kun ei ole luottotietoja on on vuokra velkaa ulosotossa.

ap

Mee armeijaan töihin ni ei tarvi miettiä asumista

Vierailija
696/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tämän koko ketjun läpi ja ihmettelen hieman noita ruokakuluja.

Asun yksin, ostan kerran kolmessa viikossa ruokaa ja minulla menee keskimäärin 150-180 euroa per kerta.

En katso ollenkaan hintoja, ostan ihan mitä sattuu ja kaikenlaista shaisseruokaa sekä herkkuja enemmän kuin pitäisi. Jos oikeasti pistäisin rahat tiukille niin saisin varmaan kuukauden ruoat reilusti vähemmällä.

Taivun hieman samaan päätelmään kuin mitä muut ovat täällä esittäneet, eli vastauksiesi perusteella vaikuttaa siltä että olet tai sinussa on asteen verran autismia. Näen että elät hyvin kirjaimellisesti, numeroiden ja proseduurien päällä. Perunoita ei voi kuoria koska ei ole kuorimaveistä => tavallista veistä ei voi käyttää koska se on liian tylsä => Tavallista veistä ei voi terottaa koska ei ole juuri siihen tarkoitettua työkalua.

Kaiken ei tarvitse tapahtua niin ns.sääntöjen mukaan. Veitsen voi terottaa monilla eri tavoilla. Itse olen terottanut veistä reissussa kiveä vasten ja hyvin on toiminut. Ota jokin sopiva kivenmukula maasta ja käytä sitä terotustyökaluna, hintana on sinun vaiva kävellä kiven luokse. Ja avot - olet saanut kyvykkyyden kuoria perunoita.

Kerroit että sinulla on sosiaalisen kanssakäymisen pelko.

Olen tavannut kaltaisesi aiemmin, hän ei uskaltanut edes soittaa puhelimella kun se triggeröi tämän ongelman. Autoin häntä pääsemään yli tästä ja nyt hän on hyvinkin avoin persoona. Tämä ongelma on korjattavissa ja ratkaisu siihen on oman pääsi sisällä, sinun pitää haluta sitä oikeasti eikä kiertää sen ratkaisua kaikenlaisin syin, koska syitähän löytyy aina kaikkeen kun lähtee etsimään.

Olet kuitenkin jollain keinolla onnistunut saamaan naisen mikä on yhtälailla sosiaalista kanssakäymistä, tuskin olet (ja toivottavasti et) kidnapannut häntä vaan olet joskus tavannut ventovieraan jonka olet saanut taivuteltua uskomaan että olet aviomiesmateriaalia ja päässyt naimisiin asti. Tämä kaikki itsessään vaatii kanssakäymistä jota moni mies jolla ei ole sosiaalisen kanssakäymisen pelkoa, silti pystyy pelkäämään ja hermoilemaan. Näin ollen olen varma että saat kehitettyä itsesi tasolle missä pääset ongelmastasi eroon ja se avaa sinulle aivan uuden maailman myös työmarkkinoilla, kuten aiemmin kerroit että et pysty tämän ongelman takia vastaanottamaan tietynlaisia töitä.

Vierailija
697/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkomaa kirjoitti:

Kahdella kympillä ostaa ruokaa useaksi viikoksi.

Kahdella kympillä ei osta edes lauantai oluita.

Vierailija
698/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markku_122 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

Mee armeijaan töihin ni ei tarvi miettiä asumista

Ei pääse kun on rikos rekisteri

ap

Vierailija
699/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkanpa vielä...

Itse olen hieman työnarkomaani ja se että joku on pystynyt olemaan melkein vuosikymmenen tekemättä minkäänlaista työtä on minulle tajunnan räjäyttävää. En pystyisi omalla kohdallani kuvittelemaan elämää ilman että käytän jokaisen päivän jonkin hyödyllisen asian tekemiseen.

Sinulla on tietokone, et ole varmaan sitä vielä myynyt kuten täällä on ehdotettu.

Elämme aikakaudella jossa koko ihmiskunnan kumulatiivinen tietoisuus ja osaaminen on jokaisella käden ulottuvilla ja taskussa. Ei ole olemassa asiaa mitä henkilö joka haluaa oppia, ei voisi omatoimisesti opetella vähintään perustasolla ja parhaimmillaan saavuttaa ammattitason.

Itse tykkään opetella kokoajan uusia taitoja ja kehittää itseäni osaamaan lähes mitä tahansa mitä elämä heittää eteeni. Päätän aina silloin tällöin opetella jonkin asian perinpohjaisesti ja avaan mieleni sille että opin sen asian oikeasti. Olen vuosikymmenten aikana opetellut kymmenien ammattien taitoja sieltä täältä jotta minulla ei olisi sormi suussa koskaan minkään asian kanssa ja en olisi riippuvainen kenestäkään ja mistään, erityisesti yhteiskunnasta. Haluan itseasiassa erottautua koko yhteiskunnasta, en ole koskaan käynyt Kelassa, pyytänyt yhteiskunnan apua, en edes yksityisellä lääkärillä käynnin yhteydessä ole koskaan huolinut Kelavähennystä. En halua pennin jeniä tältä yhteiskunnalta, haluan tehdä omia juttujani ja työtäni ilman että minulla on selitysvastuu mihinkään ja kenellekään.

Mieti missä olisit nyt jos olisit viimeiset vaikka viisi vuotta käyttänyt esimerkiksi koodauksen opetteluun?

Se on juuri sopivan yksityistä työtä mitä voi tehdä ilman minkäänlaista sosiaalista kanssakäymistä, palkka on kova jos osaat asian, ja en ole sillä alalla nähnyt työnantajaa jota kiinnostaisi onko sinulla rikosrekisteri vai ei, tai UO velkaa. Jos omaat osaamisen minkä avulla pystyt tuottamaan työnantajalle lisäarvoa ja rahaa - olet palkattu. Olisit jo vuoden opettelun tuloksena pystynyt saavuttamaan kovan tason osaamisen ja voisit jopa shoppailla työnantajien kesken, kuka tarjoaa parhaan palkan.

Tähän et tarvitse mitään hiton kursseja keneltäkään ulkoiselta osapuolelta kuten TE:ltä, pystyt opettelemaan kaiken täysin yksin ja omatoimisesti - ei tarvitse kysellä keneltäkään mitään lupia/tukia ja opetella voi aina kun on vapaata aikaa, jota oletan sinulla olevan melko paljon.

Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä alasta minkä olisit voinut hankkia täysin omatoimisesti vain istumalla kankullasi ja tuijottamalla ruutua. Nykyään voit jopa eliminoida loputkin ihmiskontaktit tekoälyn avulla. Jos jokin alaan liittyvä asia mietityttää ja pitäisi normisti kysyä joltain foorumilta, ei tarvitse enää sitäkään. Kysy tekoälyltä (sekin on ilmainen) ja se neuvoo sinua kädestä pitäen asiassa kuin asiassa - et ole yksin ja voimaton enää koskaan.

Jos sinulla on sormet, aivot, pysyt tuolin päällä, omaat kyvyn keskittyä johonkin asiaan ja oikeasti haluat oppia - sinulla on kaikki tarvittava hyvin monen taidon ja alan oppimiseen täysin omatoimisesti.

Suurimpaan osaan eri aloja ei oikeasti tarvita mitään koulutusta tai titteliä tai paperia jos OSAAT sen työn.

Itselläni ei ole minkään asteen insinöörikoulutusta mutta olen suunnitellut mekaniikka, elektroniikkaa, ohjelmistoja jo hyvän toista vuosikymmentä ja luonut tähän maailmaan monia tuotteita. Työnantajat voivat listata kaikenlaiset koulutukset vaatimuksiksi johonkin duuniin, mutta miten oikeasti asia menee on, että tällä ei ole mitään hiton merkitystä jos pystyt osoittamaan potentiaaliselle työnantajalle että osaat taidot minkä avulla työnantaja saa palkkaa vastaan työsi avulla tehtävän hyödyn. Kukaan ei sano "ei" rahalle.

Vierailija
700/1523 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava varmasti kun ei tarvitse töitä tehdä, olisi vielä kaameamapaa eikö vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi