2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä
Yli 200e vähemmän sain.
Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?
Kommentit (1523)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kalapullia osteltu kun karenssi oli 3 kk päällä. Keitä siitä seitistä soppa.
Kolmelle hengelle 10 euroa päivä kaikkeen. Ei vinguttu kalapullien perään.Ihme sakkia vinkuu makujen perään, kun ei viitsi opetella laittamaan halpaa ruokaa.
Mene marttojen kurssille. Ei ole vaikeeta.
Eikä ole yhtään liian vähän rahaa jos on varaa puutteessa einespullia ostaa.Einespullat ovat monesti halvinta eläinproteiinia. Siitä sen nyt arvaakin, että ne on tehty ties mistä ja maku on kamala, mutta halpaa on. Sei on kallista, viimeksi kun katsoin, niin lähes 16 euroa kilo.
Mekaanisesti/koneellisesti erotettuja lihan osia. Tiedättekö mitä se on? Se on sitä mitä roiskuu lihasta pois kun luut pestään painepesurilla...
Oletko oikeasti nähnyt, miten koneellisesti erotettu liha erotellaan siitä luusta? Minä olen, olen ollut töissä elintarviketeollisuudessa, ja makakratehtaita on tullut nähtyä enemmän kuin mitä keskivertoihminen osaa luetella.
Luulihaa ei poisteta millään painepesurilla. Se erotellaan isossa lingonrummun näköisessä sylinterissä, ja se mitä siitä luusto otetaan erilleen, on sitä samaa lihaa, mitä grillikyljestä ihmiset posket lommollaan imeskelevät. Ei ihan täysin syömiskelpoista osaa. Siinä on joo enemmän kollageenia - onko tuttu sana? Sitä kollageeniahan myydään hirveillä hinnoilla ihon kaunistamiseksi. Ja sitten se sama kollageeni einespullassa onkin jotain ihan kauheaa. Jännää kyllä tämä kaksinaismoralismi.
Mut HK:n lihapullat punalaputettuna on ehkä kaikkein halvinta lihaperäistä tuotetta, mitä kaupoista on saatavilla. Ja niitä yleensä on punalaputettuna (360g pussi 0,95€ ja siitä -30%, jäljelle jää 67 senttiä per pussi). Eurosta jää sen verran, että saa ostettua perunoita tarpeeksi yhdelle ihmiselle.
Hyi helvetti. En osta koskaan tuotetta missä lukee koneellisesti eroteltua lihan kaltaista, kamaraa teurasjätettä. Ainoa on mustamakkara joka on niin herkullista että sen tuoteselostetta en katso. Kaikkien muiden tuotteiden tuoteselosteet katson tarkkaan ettei ole teurasjätteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät kaiken turhan pois.
Olen jo jättänyt kaiken turhan esim herkut ja alkoholin pois, pelkkään edulliseen ruokaa menee kaikki rahat...
ap
Kahvi edullista ruokaa?
Pitää jotain kivaakin olla, en osta kun pari pakettia kuussa ja nekin aina tarjouksesta halvinta kulta katriinaa.
ap
Omapa on valintasi, mutta jos tuhlaa turhuuteen niin on turha valittaa ettei ole rahaa välttämättömyyksiin (kuten ruokaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo jättänyt kaiken turhan esim herkut ja alkoholin pois, pelkkään edulliseen ruokaa menee kaikki rahat...
ap
et vain kuitenkaan sitten ostanut edullista ruokaa, trolli...
Peruna, pakaste vihannes. jauheliha on edullisia.
ap
Ei ole, kun sinullakin on nyt vain 2€ tilillä. Edullisella ruualla olisi vielä 20€ jäljellä.
Ei ole nykyään mitään edullisempaa ja ravitsevaa ruokaa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kahvi edullista ruokaa?
Pitää jotain kivaakin olla, en osta kun pari pakettia kuussa ja nekin aina tarjouksesta halvinta kulta katriinaa.
ap
Pari pakettia kuussa??? Ihan hirveän paljon yhdelle ihmiselle. Ja alleviivaa entistä vahvemmin sitä, että ihan on oma syysi, että olet nyt tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajonoon, se on helpoin ratkaisu
Ruokajono on vasta perjantaina eikä sieltäkään yleensä saa mitään järkevää syötävää.
ap
Kyllä sä perjantaihin asti pystyt paastoamaan. Et sä siihen kuole. Itellä on myös välillä syömättömiä päiviä. Se on vaan elämää. Oo tyytyväinen, että se leipäjono on olemassa tai että sä ylipäätään saat tulonsiirtoja. Melkeen missä tahansa muussa maassa sä olisit kadulla pyytämässä rahaa ihmisiltä. Ikäväähän se tietty on ku on vatsa tyhjä.
Voit sä tietty käydä yöllä kattomassa kauppojen roskiksia. Sinne menee täysin hyvää ruokaa pois, niinku tiiät. Lamppua vaan mukaan.Syöt tänää illalla jotain sillä 2 eurolla tai dyykkaat. Huomisen syöt mitä on jäljellä tai paastoat. Kyllä sä pärjäät. Päivän parin paastoaminen on valtaosalle maailman ihmisistä täysin normaalia ja usein toistuva asia.
Minulla on diabetes, voin kuolla jos en saa ruokaa.
ap
Sellaista on elämä. Sinä valitsit itse tuon tilanteen tuhlaamalla rahasi.
En tuhlannut vaan ostin halvinta ruokaa mitä kaupasta saa ja maksoin pakolliset laskut.
ap
Kyllä tuhlasit. Olisit ostanut vähemmän niin olisi nytkin rahaa.
Ostin vain perunaa ja halvinta jauhelihaa
ap
Valehtelet! Niihin ei mene kuin parikymppiä.
Jauheliha 4€, peruna 1€, kerma 1€, pakaste vihannes 2€
ap
et siis osaa käyttää rahaa tilanteesi mukaan. Surkeita valintoja nuo. Jauhelihan hinnalla olisit saanut soijarouhetta tai vaikka hernerouhetta, tai kuivattuja papuja, kerman olisit voinut jättää ostamatta ja pakastevihannekset: miksi ihmeessä??? Itse ostin juuri kaupasta 2 kiloa punajuuria hintaan 2 euroa. Opettele ostamaan oikein, etenkin, jos olet köyhä, mutta me toki ymmärrämme, että olet vain trolli.
Ihminen tarvitsee 500-1kg vihanneksia päivässä ja pakaste vihannekset on halvimpia
ap
Ei tarvitse. Eikä pakastevihannekset todellakaan ole halvimpia. Katso kilohintaa, älä pussin hintaa.
Pakaste vihannekset 2€/kg ovat halpoja
ap
Tuplasti sen hintaisia mitä on esim. tuore porkkana tai tuore punajuuri.
Anna kun arvaan: niitä ei voi ostaa, koska ne pitäisi kuoria?
Ostan porkkanaa mutta se on aika mautonta, punajuuresta en osaa tehdä ruokaa
ap
Siis yritätkö ihan oikeasti sanoa ,ette osaa laitta kupiin porkkanoita ja punajuuria, pistää pari senttiä vettä pohjalle , joku kansi/lautanen päälle ja eiku mikro päälle 13min. Siitä vivusta et ehkä osaa laittaa mikroa päälle. Voi hellellettas avutonta raukkaa. Kuole nälkääs.
Kuule, kaikilla ei ole mikroa. :D. En tiedä aloittajasta, mutta mulla ei ainakaan ole koskaan ollut. Olen aina pitänyt sitä täysin turhana kapistuksena.
Ja tietenkään ei ole myöskään kattilaa ja hellaa, joilla tuo sama homma onnistuu ihan yhtä hyvin kuin mikrsossakin.
No on kyllä. :D Teen melkein kaiken ruoan itse ja juuri siksi en ole koskaan tarvinnut/halunnut mikroa.
Vastasin lähinnä siksi, että ihmiset olettavat kaikilla olevan mikron. Ja olettavat muutenkin kaikenlaista, mitä ei pitäisi.
2:lla €:lla saa yli 2 kg hyvää uutta perunaa. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
mutta sinä et tehnyt edullisia valintoja. kaupasta olisi löytynyte sama tuotteet edullisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
2:lla €:lla saa yli 2 kg hyvää uutta perunaa. Suosittelen.
Ei saa edes päivän kaloreita tai proteiinia noista
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ei ole, kun sinullakin on nyt vain 2€ tilillä. Edullisella ruualla olisi vielä 20€ jäljellä.
ap
Älä jaksa jauhaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Älä jaksa jauhaa paskaa.
Kerro sitten mikä on edullisempaa ja terveelistä kun halvin jauheliha, 2€/kg vihannekset ja 1€/kg peruna??
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain 500e vähemmän palkkaa, kuin yleensä. Johtui työvuoroista, oli käytännössä pelkkää aamuvuoroa eikä lainkaan sunnuntaivuoroja. Näkyy kyllä heti tilissä.
Käyttötilillä mulla on 19e, joka on menossa spotifyn maksuun. Ruokatilillä enää 60e.
Onneksi ylihuomenna tulee lapsilisät, 199e ja 1,5 viikon päästä 250e veronpalautuksia.
Kaikki muut laskut maksettu, paitsi oma ja lasten puhelinlaskut, yht. 99e, jonka maksan lapsilisästä perjantaina.
Että eipä sitä kuuhun mennä palkkarahoillakaan. Joskus täällä väittävät, että saavat lähes saman 1500e käteen tukina ja minä tyhmä käyn 5pv viikossa töissä tuon rahan eteen...
No tässä tilanteessa irtisanoisin välittömästi ton spotifyn. Laskeppa paljonko siitä säästyy jo loppuvuoden aikana!
Spotify ja netflix maksavat yhteensä 35e/kk. Meitä on perheessä 4 henkeä, eli hinta on 8,75e/pää per kk.
Mulla ei ole muita maksullisia harrastuksia, joten olen päättänyt nuo kaksi palvelua pitää. Mitään muita kuukausimaksullisia palveluita/tuotteita ei ole käytössä, joten mielestäni kulu on kohtuullinen. Molemmat ovat kuitenkin päivittäisessä käytössä, spotify lähes 24/7 jollakin meistä auki.
Olen laskenut sen 35e/kk sisään kuukausibudjettiini ja normaalipalkkani riittää hyvin kattamaan kulut.
Mun rahathan siis eivät ole (vielä) ihan loppu pienemmästä palkasta ja parista ylimääräisestä kulusta huolimatta ja lisää tulee ylihuomenna. Jääkaapissa on kyllä ruokaa.
Pointti oli vain siinä, että eipä sitä palkkatöissäkään käydessä välttämättä ihan hirmusummia tule/pakollisten jälkeen jää jäljelle, mutta pärjättävä on ja niin myös tehdään. Elämä on valintoja.
Jos mulla olisi vain 2e jäljellä ja jääkaappi tyhjä, ilman muuta olisin irtisanonut maksulliset palvelut jo aikaa sitten...
Ai Spotify ja Netflix ovat nykysin PAKOLLISIA menoja? No nyt alan ymmärtää, miksi niin moni ulvoo, ettei palkka riitä edes pakollisiin menoihin. Ei kai, jos pakollisuuden määritelmä on tuollainen.
Hän kertoi, että ei ole muita maksullisia harrastuksia, joten on mielestäni ihan kohtuullista ja järkevääkin pitää noita, vaikkeivät nyt ihan pakollisia olekaan.
Kyllä ihminee jotain kivaakin elämäänsä tarvitsee.
Kivaa saa ihan ilmaiseksikin. Youtube on musiikkia pullollaan ja esim. MTV- ja Ruutu-palveluista näkee sarjoja ja leffoja ilmaiseksi.
Niin mutta miksi pitäisi käyttää vain ilmaispalveluja? Kerta itse omalla rahallaan maksaa laskunsa, niin eikö omat rahansa saa käyttää niin, kuin haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kahvi edullista ruokaa?
ap
Ei taida kulta katriina olla halvin. Rainbow? Ei voi juoda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Älä jaksa jauhaa paskaa.
Kerro sitten mikä on edullisempaa ja terveelistä kun halvin jauheliha, 2€/kg vihannekset ja 1€/kg peruna??
ap
Hyvin moni asia. Lue ketjua ja opi.
Oletko kokeillut palkkatyötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kahvi edullista ruokaa?
ap
Paketista saa 40 kuppia kahvia. Sinulla siis menee 80 kuppia kuussa? Tuosta olisi varaa vähentää jos niikseen on.
Saan ehkä 15 kuppia kahvia paketista, minulla on 5dl kahvikuppo
ap
Tämä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain 500e vähemmän palkkaa, kuin yleensä. Johtui työvuoroista, oli käytännössä pelkkää aamuvuoroa eikä lainkaan sunnuntaivuoroja. Näkyy kyllä heti tilissä.
Käyttötilillä mulla on 19e, joka on menossa spotifyn maksuun. Ruokatilillä enää 60e.
Onneksi ylihuomenna tulee lapsilisät, 199e ja 1,5 viikon päästä 250e veronpalautuksia.
Kaikki muut laskut maksettu, paitsi oma ja lasten puhelinlaskut, yht. 99e, jonka maksan lapsilisästä perjantaina.
Että eipä sitä kuuhun mennä palkkarahoillakaan. Joskus täällä väittävät, että saavat lähes saman 1500e käteen tukina ja minä tyhmä käyn 5pv viikossa töissä tuon rahan eteen...
No tässä tilanteessa irtisanoisin välittömästi ton spotifyn. Laskeppa paljonko siitä säästyy jo loppuvuoden aikana!
Spotify ja netflix maksavat yhteensä 35e/kk. Meitä on perheessä 4 henkeä, eli hinta on 8,75e/pää per kk.
Mulla ei ole muita maksullisia harrastuksia, joten olen päättänyt nuo kaksi palvelua pitää. Mitään muita kuukausimaksullisia palveluita/tuotteita ei ole käytössä, joten mielestäni kulu on kohtuullinen. Molemmat ovat kuitenkin päivittäisessä käytössä, spotify lähes 24/7 jollakin meistä auki.
Olen laskenut sen 35e/kk sisään kuukausibudjettiini ja normaalipalkkani riittää hyvin kattamaan kulut.
Mun rahathan siis eivät ole (vielä) ihan loppu pienemmästä palkasta ja parista ylimääräisestä kulusta huolimatta ja lisää tulee ylihuomenna. Jääkaapissa on kyllä ruokaa.
Pointti oli vain siinä, että eipä sitä palkkatöissäkään käydessä välttämättä ihan hirmusummia tule/pakollisten jälkeen jää jäljelle, mutta pärjättävä on ja niin myös tehdään. Elämä on valintoja.
Jos mulla olisi vain 2e jäljellä ja jääkaappi tyhjä, ilman muuta olisin irtisanonut maksulliset palvelut jo aikaa sitten...
Ai Spotify ja Netflix ovat nykysin PAKOLLISIA menoja? No nyt alan ymmärtää, miksi niin moni ulvoo, ettei palkka riitä edes pakollisiin menoihin. Ei kai, jos pakollisuuden määritelmä on tuollainen.
Hän kertoi, että ei ole muita maksullisia harrastuksia, joten on mielestäni ihan kohtuullista ja järkevääkin pitää noita, vaikkeivät nyt ihan pakollisia olekaan.
Kivaa saa ihan ilmaiseksikin. Youtube on musiikkia pullollaan ja esim. MTV- ja Ruutu-palveluista näkee sarjoja ja leffoja ilmaiseksi.
Niin mutta miksi pitäisi käyttää vain ilmaispalveluja? Kerta itse omalla rahallaan maksaa laskunsa, niin eikö omat rahansa saa käyttää niin, kuin haluaa?
Saa. Jos samalla lopettaa ruikuttamisen ettei ole rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kahvi edullista ruokaa?
ap
Ei taida kulta katriina olla halvin. Rainbow? Ei voi juoda?
Rainbow kahvi 4,79€, kulta katriina tarjouksesta 4€
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla hurahti nyt pointti ohi ja lujaa. Vinkki: ketjun aiheena on rahattomuus ja tuet, ei omalla rahalla ostetut hupipalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Älä jaksa jauhaa paskaa.
ap
johan tuolla on kerrottu, että ihmiset ovat ostaneet vihanneksia eurolla kilo. Eivät ole pakastevihanneksia, vaan ihan sieltä hevi-tiskiltä. Sanoit, että ne pakastevihanneksesi maksoivat kaksi euroa kiloa. olisit saanut sillä hinnalla sitten kaksi kiloa tuoreita tämän kauden vihanneksia. Et ollut myöskään ostanut halvinta jauhelihaa ja sen tilanne ja sillä hinnalla (4 euroa), olisit voinut ostaa vaikka aiemmin mainittua soijarouhetta, joka olisi riittänyt paljon pidempään kuin se hallia jauhelihapaketti. Kahvia kukaan ei tarvitse elääkseen: sen hinnan olisit voinut säästää. Teet ilmeisesti koko ajan typeriä valintoja. Tosin olet trolli, joten.... (sekin kyllä on tyhmä valinta)
Kaiken lisäksi yhtäkään leikkaust ei ole vielä tämä hallitus ehtinyt tekemään.
Kiittele vain edellisiä.