Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako vuotta teillä ollut sama koti, työpaikka ja perhekuviot?

Vierailija
23.08.2023 |

Mietin tuossa, ettei minulla ole ollut kovin pitkiä aikoja aikuisiässä, että olisi ollut vuosia tasaista arkea. On vaihtunut tiuhaan jokin näistä: työpaikka, asunto ja/tai mies. Jos ei, niin olen opiskellut, hankkinut eläimen tai joku on kuollut. Eli montako vuotta teillä on pisin aika jonka elämänne on ollut tasaista, ilman että olisi uusi suhde, lemmikki, lapsia ja asuitte samassa paikassa ja kävitte samassa työssä (jos työssä käyt)? Ja ettei kukaan niin läheinen kuollut, jonka kuolinpesää olisit joutunut hoitamaan. Itselläni 2 vuotta on maksimiaika, jos aikuisiästä puhutaan. Lapsena meni monta vuotta samassa koulussa, samassa talossa ja samassa perheessä. Olen 40-vuotias.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta menny nyt samaa rataa.

Vierailija
2/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v tuo kolmen combo, sama perhekuvio ja työ 23v. Rakennettiin talo tuossa välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 vuotta samaa rataa

Vierailija
4/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa asua kolmea vuotta kauempaa missään.

Kolme vuotta on raja, ja sitten alkaa ahdistaa ja kaipaa aina vaan muualle. Joku kaukokaipuu myös tullut vahvana. Sama suhde ollut 12 v. ja tuntuu että olisi korkea aika vaihtaa. Vasta hieman vanhempana ymmärsin ettei ihmisen ole tarkoituskaan välttämättä elää yhden ja saman kanssa koko ikäänsä.

Vierailija
5/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai pisin aika... kyllä se jokunen vuosi on, ettei ole yksikään noista kolmesta muuttunut (työ, perhesuhteet, asuinpaikka). Lisäisin vielä myös opiskelun työn ohessa, joka tuli "sotkemaan" yhtä pitempää tasaista pätkää.

6/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs äkkiseltään edes tiedä. 30 vuotta olen asunut samassa asunnossa, 18 vuotta ollut samassa työpaikassa. Mutta onhan tässä lapset aikuistuneet, lemmikkejä kuollut ja uusia hankittu.Mulla on lemmikkejä ollut 13-vuotiaasta lähtien ja nyt sykysllä täytän 62, joten onhan tohon kissoja, koiria, kaneja ja hamstereita mahtunut.  Meinasin ensin sanoa 10 vuotta, mutta toinen kissoistanihan kuoli pari vuotta sitten. Ehkä siis 8 vuotta, jolloin elämässäni ei ole tapahtunut muutoksia. 

Vierailija
7/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 vuotta sama työ.. nyt 51 v.

Vierailija
8/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta meni samassa työssä, saman puolison kanssa ja samassa asunnossa. Ensin YT-neuvottelut vei työn, sitten puoliso kuoli ja sitten vaihtui asunto. Mutta 13 vuotta oli ihan tasaista. En tiedä, tuleeko samaa tasaista enää koskaan. Uusi puoliso ja asunto voi pysyä, mutta työpaikka kyllä varmaan vaihtuu.

Vierailija
9/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ 18 vuotta, vaimo 14 vuotta, lapset pieniä, uusi koti parisen vuotta.

Vierailija
10/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainennoutaja, puoliso, oma rivarinpätkä ja keskiluokkainen ammatti jo 20 vuotta. Sama lempiruokakin yhtä kauan eli tankoparsa voisulalla, lempimarja pensasmustikka, harrastuksina sauvakävely sekä tankotanssi.

Vierailija
11/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhettä on hyvä vaihtaa 5 vuoden välein

Vierailija
12/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on vaihtunut useasti, mutta mies ja asunto on ollut sama yli 30 vuotta.

Vierailija
13/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Enpäs äkkiseltään edes tiedä. 30 vuotta olen asunut samassa asunnossa, 18 vuotta ollut samassa työpaikassa. Mutta onhan tässä lapset aikuistuneet, lemmikkejä kuollut ja uusia hankittu.Mulla on lemmikkejä ollut 13-vuotiaasta lähtien ja nyt sykysllä täytän 62, joten onhan tohon kissoja, koiria, kaneja ja hamstereita mahtunut.  Meinasin ensin sanoa 10 vuotta, mutta toinen kissoistanihan kuoli pari vuotta sitten. Ehkä siis 8 vuotta, jolloin elämässäni ei ole tapahtunut muutoksia. 

Kuvasta päättelin että olet 4-kymppinen.

Vierailija
14/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa asunnossa ollaan asuttu 9 vuotta (ydinperheenä) eikä lapsiakaan ole tullut 7 vuoteen enempää. Työ minulla vaihtuu useiten; 2-5 vuoden välein. Kai kanavoin muutoksen kaipuun sitten työelämään.

Vierailija
15/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koti 34 vuotta, sama työ 21 vuotta. Perhekuviot (= perheettömyys) lapsuuskodista lähdön jälkeen 45 vuotta.

Tästä voinee jo päätellä, että arvostan tasaista elämää.

Vierailija
16/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus muutti kotoa 6 vuotta sitten, sama koti on ollut 30 vuotta ja sama työpaikkakin yli 15 vuotta, työtehtävä tosin on vaihtunut pari kertaa.

Eläkkeelläolosta odotan eniten sitä, että mitään ei tapahdu eikä mihinkään tarvitse mennä!

Vierailija
17/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä.

Lapsen isä kuoli jo ennen lapseni syntymää. Lapseni oli  4, kun mies tuli elämäämme. Heilläkin on läheiset välit .

Työpaikassani olen ollut vuoden. Sitä ennen edellisessä työpaikassa olin 15 vuotta.

Vierailija
18/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti:  4 vuotta

Mies: 14 vuotta

Työ: 8 kk

Vierailija
19/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta. Oikein hämmästyin, kun jäin tätä miettimään. Itsestäni tuntuu, että elämää kulkee vaan samoissa uomissa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, mutta minähän olen ihan väärässä! Muutaman vuoden välein on vaihtunut joko perhestatus, asunto tai työkuviot. Pari vuotta on nyt ollut tasaista, joten glups, mitähän kohta tapahtuu..

Vierailija
20/35 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa asua kolmea vuotta kauempaa missään.

Kolme vuotta on raja, ja sitten alkaa ahdistaa ja kaipaa aina vaan muualle. Joku kaukokaipuu myös tullut vahvana. Sama suhde ollut 12 v. ja tuntuu että olisi korkea aika vaihtaa. Vasta hieman vanhempana ymmärsin ettei ihmisen ole tarkoituskaan välttämättä elää yhden ja saman kanssa koko ikäänsä.

Vielä vaikeampaa on elää kaikkien muiden kanssa yhtäaikaa. Itse olen niin laiska, etten viitsi enää vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme