Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mun niveliä vaivaa?! Kipua ja turvotusta joka päivä.

Vierailija
23.08.2023 |

Mulla on ollut jotain 2 vkoa sormien nivelet pirun kipeät ja sormuksia ei voi käyttää turvotuksen takia. Myös jalkoja särkee ja polttaa. Purkkeja en enää saa auki ja ihan tavallisen rasian kannen aukaisu on tosi hankalaa. Sormet on tosi kömpelötkin. Eilen alkoi olkapäitäkin aristaa. Kuumetta tms. mulla ei ole ja koronankin sairastamisesta on aikaa yli 4kk. Silloin oli vastaavaa mutta meni ohi. Lääkärille en saanut vielä aikaa kun ei ole antaa kuin akuutteja aikoja ja nämä minun oireeni kun eivät ole mitään kiireellisiä hoitaa. Ehkä kuukauden päästä pääsee lääkärille?

Mulla on todettu jo vuosia sitten fibromyalgia mutta ei se tällaista ole tehnyt?

Kommentit (7)

1/7 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelreuma? Mulla alkoi juuri tollaisilla oireilla.

Vierailija
2/7 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiivinen niveltulehdus, seuraus koronasta eli infektiosta. Itselläni oli myös ja muutuin lähes liikuntakyvyttömäksi hetkellisesti ennen kuin sain lääkkeet. Mene lääkäriin niin saat lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki purrut?

Vierailija
4/7 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet myös minulla. Nivelrikko ja reuma sairaudet ovat autoimmuuni sairauksia. Tulehdus voi syödä sormissa nivelen päivässä. Minulta on syönyt myös leukanivelen.

Heinola reumasairaalassa näitä osattiin hoitaa, mutta kaikkien potilaiden kauhuksi sairaala lopetettiin. Ja kaikki potilaat on olleet heitteillä tämän jälkeen.

Jos jostain syystä saisit apua oireisiisi joltain reuma lääkäriltä, tai keneltä tahansa lääkäriltä, niin kirjoita tänne meille muillekin se tiedoksi. Itse en ole saanut apua mistään suunnasta.

Ja vinkki korkkien avaamiseen: korkin alapuolella on jatko-osa, joka on kiinni korkissa. Terävällä veitsellä kun painelee kiinnityspisteet puhki, koko korkin ympäri, niin korkki aukeaa pyyheliinan avulla helposti. Maito, kerma, mehu, ym. purkit, joissa on kierrekorkki.

Lasipurkit puhkon tongeilla, ruuvarilla, tai millä ikinä keksin. Monet sakset on tuhoutuneet näissä hommissa. Olen ostanut apuväline kaupasta KAIKKI purkin avaajat, mutta yksikään purkki ei ole niillä auennut. Rahat vain on kadonneet ja turhaa törkyä keittiössä.

Maitotölkin muovinen kahva on super hyvä, mutta kukaan ei taida pitää niitä myynnissä. Yo apteekista sai joskus ennen vanhaan. Hyvä lahja idea kaikille.

Hyvää mieltä sinulle ja pärjäämistä tämänkin kanssa.

Vierailija
5/7 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nivelreuma, joka pysyy melko hyvin kurissa normisti. Nyt huomaan, että tämä kosteus ei tee yhtään hyvää, vaan öisinkin niveliä kolottaa. Odottelen kunnon syksyä, jolloin taloyhtiössä laitetaan keskuslämmitys päälle. Ei siis se viileys haittaa, vaan tämä jatkuva nihkeys.

Vierailija
6/7 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaktiivinen niveltulehdus, seuraus koronasta eli infektiosta. Itselläni oli myös ja muutuin lähes liikuntakyvyttömäksi hetkellisesti ennen kuin sain lääkkeet. Mene lääkäriin niin saat lääkkeet.

Mitä lääkkeitä olet saanut, jotka auttavat tähän tulehdukseen??

Minulla ollut vain Meloxicam 15 mg, Orion, eikä ole auttanut yhtään, vaikka aloitin 4 kk:n kuurilla. Sen jälkeen 7-10 päivää tarvittaessa. Mutta ei auta.

Vierailija
7/7 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko esim. tulehdusarvot reumassa taikka tuossa niveltulehduksessa?