Jos esim. työpaikalla joku nainen juttelee miehelle vapaaehtoisesti muuta kuin työasiaa, tulkitaanko se aina kiinnostuksena?
Itse olen tottunut siihen, että työpaikoilla jne. on selvä "hierarkia". Itse olen työpaikalla, jossa on sekä miehiä että naisia. Miesten kanssa läppä lentää ja usein on samat mielenkiinnon kohteet ja puheenaiheet. Sen sijaan naiset eivät juurikaan juttele missään kahvihuoneessa muiden miesten kanssa. Poislukien sitten vanhemmat naiset. Mutta sellaiset alle 40-vuotiaat eivät todellakaan juttele. Joku miespolohan voi tulkita sen väärin.
Kommentit (39)
Aika hankalaksi elämä kävisi, jollen voisi jutella miespuolisille alaisilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä työaikana tai työpaikalla juttelen mielelläni ihan sitä sun tätä vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta jos minä tai toinen osapuoli rupeaa viestittelemään ei-työjuttuja työajan ulkopuolella niin silloin on jo syytä vähän ihmetellä mitä tuolla haetaan. Varsinkin jos mitään aihetta tuontyyppiseen viestittelyyn ei ole.
-M35
Vastaako se vastakkainen sukupuoli muuta kuin yksisanaisilla lauseilla?
Siis missä yhteydessä? En kai minä sellaisten kanssa juttele työpaikalla jotka eivät osaa sanoa muuta kuin yhden sanan kerralla. Ja en minä kenellekään ole viestitellyt, kun en ole kenestäkään työkaverista kiinnostunut. Mulle on kyllä viestitelty joskus iltamyöhäänkin ex-kollegan puolesta ihan muuta kuin työjuttuja ja siitä ei seurannut mitään hyvää. Työnteon ohessa jutustelu on mukavaa ja aika kuluu paljon rattoisammin (totta kai asiakkaat täytyy ottaa ensimmäisenä huomioon), mutta ei siinä todellakaan ole mistään sen kummemmasta kyse.
-M35
Outoa on jos tulkitaan. Miten nuo puhuu kavereilleenkaan jos se tulkitaan kiinnostukseksi? Jaa eikun niillähän ei ole miehiä kavereina.
No mulla olisi vähän hankalaa työpaikalla, jos aina pitäisi puhua pelkkää työasiaa miesten kanssa, esim tauoilla tai lounaalla. Kyllä sitä ihmisten kesken tulee keskusteltua muutakin. Mulla kun suurin osa työkavereista on miehiä.
Ap varmaan tuntee pelkkiä tolvanoita, mutta oikeasti maailma on täynnä fiksuja, normaaleja miehiä.
Palsta-incelit edustavat häviävän pientä syrjäytyneiden miesten vähemmistöä.
Oi ei, juttelin juuri miespuolisen työkaverin kanssa ihan vapaaehtoisesti Airfyereista. 😬
Jos luet tätä Teemu en ole kiinnostunut susta, vaan mietin kannattaako tuo keittiövempain ostaa.
Kaikilla ei ole samoja kiinnostuksen aiheita
Rakennekynnet ja meikit on yhden kiinnostaa vs vaikka joku tähtitiede
En osaa vastata ,koska en ole töissä.Enkä tällä teskentele olevani töissä.
Voi olla ihan vain huono itsetunto ja yksinäinen.
En tosiaan tulkitse. Joidenkin työkavereiden kanssa jutellaan vain työasioita, toisten kanssa muutakin. Tämä jako ei mene mitenkään iän tai sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan tuntee pelkkiä tolvanoita, mutta oikeasti maailma on täynnä fiksuja, normaaleja miehiä.
Palsta-incelit edustavat häviävän pientä syrjäytyneiden miesten vähemmistöä.
Kannattaa myös muistaa noiden palsta-incelien olevan pieni vähemmistö foorumia lukevista miehistäkään.
Oma kokemus miehenä on se, että naiset hyvin harvoin juttelevat minulle jos he eivät ole minusta kiinnostuneita romanttisessa mielessä.
Eihän naispuolista työkaveria voi enää edes lounaalle kutsua, ilman että se ylitulkitaan sadalla tavalla. Joko "haluaa päästä housuihin" tai "on kuitenkin joku pervo". Parempi jättää tollaset asiat kokonaan tekemättä. Säästyy aikaa ja hermoja.
Miesten ja naisten keskustelut olisivat paljon parempia, jos vetovoimat, mustasukkaisuudet, epävarmuudet, traumaattiset kokemukset vastakkaisesta sukupuolesta tai motiivien epäilyt eivät sotkisi kuvioita. Mietin just tällä viikolla miten suuri menetys se on.
EI!
Jumankauta, vieläkö tämä voi olla epäselvää joillekin?!
Toiset nyt on supliikimpia; sosiaalisia ja hymyileviä ihmisiä, joilta vuorovaikutus käy helposti. Saattaa jopa koskettaa lämpimästi, ilman että siinä on mitään muuta kuin ystävällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus miehenä on se, että naiset hyvin harvoin juttelevat minulle jos he eivät ole minusta kiinnostuneita romanttisessa mielessä.
In your dreams
Työpaikalla ei ikinä tulkita työkaverille juttelua kiinnostuksena. Eihän siellä töistä mitään tulisi sillä menolla.