Pesettekö salivaatteet joka kerran jälkeen?
Olen aloittanut salilla käyminen. Teen tunnin treenin, hikoilen kyllä. Treenin jälkeen laitan treenivaatteet kuivumaan (on sellaiset ohuet tekokuituiset) ja ne ei mielestäni haise hielle. Hento dödön tuoksu niissä on. Olen käyttänyt aina pari kertaa ennen kun pesen. Onko ok? Tuntuu hassulle kysellä, mutta olisi mukavaa kuulla miten muut tekee. Alushousut ja sukat tietenkin menee joka kerran jälkeen pesuun.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sukat ja kalsarit pesen. Muita en joka kerta kun siellä kuitenkin kaikki haisee hielle. Säästän luontoa.
Se ei mitenkään säästä luontoa, että hetken päästä joudut heittämään menemään muuten hyväkuntoiset salivaatteet jotka kuitenkin on pilalla pinttyneen hienhajun takia.
Puhdas hiki puhtaalla iholla tai puhtaissa vaatteissa ei niinkään haise. Mutta jos hikoilee jo valmiiksi likaisiin vaatteisiin, niin kyllä se vanha hiki sieltä puskee kamalana hajuna. Itsehän sitä ei välttämättä huomaa. Pese siis pliis vaatteesi joka hikoilukerran jälkeen. Meidän muiden iloksi.
Pesuun vaan! Treenaan tiukasti, ja hikoilen aika paljon, etenkin treenitoppi on ihan kostea.
Jos kävisin vain jossain venyttelutunnilla, voisin käyttää uudelleen muut kuin alusvaatteet.
Treenihousuja en pese joka käytön jälkeen. Alakropasta en hikoile treenin aikana samalla tavalla kuin yläkropasta. Treenipaidan pesen aina joka käytön jälkeen, vaikka olisi ollut vähän rauhallisempikin treeni, enkä olisi edes kovasti hikoillut.
Sukat ja alusvaatteet tietenkin pesuun myös joka kerran jälkeen.
No eikö nyt ne pikkurievut voi pesaista ihan lavuaarissa käsin?
Kuuma vesi ja vaikka tiskiainetta pikkuisen ja likoamaan. Vähän turskuttelee, huuhtelut ja kuivamaan.
Ei paha homma ja aina on puhdasta. Noin minä toimin, kun salilla kävin. Kun sitten pesin muuta pyykkiä, heitin samaan koneeseen.
En todellakaan olisi ollut samoilla vaatteilla montaa kertaa.
Koneeseen menee samantien ja pesen 60 asteessa en laita edes pyykkikoriin muhimaan kosteana;
Olen lukenut Miten paljon niissä on bakteereja.🤢 pesuun !
Treenihousuja en pese, vaan kuivatan hyvin. Hikoilen kyllä ja vaatteet saattavat olla treenin jälkeen ihan märät. Paidat ja topit on vähän siinä ja siinä käytänkö uudelleen vai suoraan pesuun. Mutta oikeasti ei ne vaatteet kaikilla haise vaikka treenaisi uudelleen samat kamppeet päällä. Itselläni on tosi tarkka hajuaisti, enkä todellakaan pue haisevia vaatteita päälleni saatikka että pystyisin olemaan jos ne treenin aikana alkaisivat lemuta. Sukat ja alushousut tietysti menee pyykkiin joka treenin jälkeen.
Treenaan kotona joten ei ole ongelma käyttää pariin kertaan ennen pesua.
Toisaalta pesen kylmänviileästi (heh) urheiluvaatteetkin välillä 60 asteessa. Kai se voi olla niille pahasta, mutta hirveälle löyhkää hikoiltu keinokuitu joka aina 30 asteessa huljutellaan, lopulta ihan sama onko "pesty" noin vai ei, vanhat kuidun möhmöt haisee heti kun iho vähän kostuu. Veikkaan että monen jatkuva pesutarve johtuu viileästä vedestä eniten.
Sama täällä. Ihan turhaa joka kerran jälkeen , jos ei haise . Todella. Hikoilen paljon, mutta harvemmin se haisee.