Tänään pörssisähkö parhaimmillaan 49 c. Vieläkö nauratte kun hankin määräaikaisen sopparin?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin hankin uuden määräaikaissopimuksen, koska en rupea miettimään harrastuksena sähkön kunkin hetken pörssihintoja. Joku hinta on omalla ajallanikin enkä muutenkaan jaksa mokomaa säätämistä. Arkiasioiden on sujuttava vaivatta.
Niinpä niin, appsista hinnan tarkistus vie ehkä sen 30 sekuntia. Suuri vaiva, joka haittaa arkiaskareita.
Kyllä se on, jos on vaikkapa vaativa työ. Ihan rättiväsynyt töiden jälkeen, ja pitää alkaa miettimään raaskiiko saunan napsauttaa päälle.
Eri asia, jos vapaaherrana tai eläkeläisenä puuhastelisi.
Jos elämä on noin kortilla, niin suosittelen elämänhallinta kurssia ja/tai helpompaan työympäristöön siirtymistä. Susta ei yksinkertaisesti ole tuohon.
Tavallaan olet oikeassa.
Mulla on reissutyö. Jos on toisella puolen Suomea, niin on vaikeaa kiirehtiä kotiin 500 km napsauttamaan sähköpatteri pois päältä ja työntää klapia pesään.
Tämmöisessä tilanteessa kiinteä hinta on vaivattomampaa. Ei tarvitse sitä työpaikkaa vaihtaa sähkösopimuksen vuoksi.
Jokainen tekee rahoillaan ihan mitä hyvältä tuntuu. Jos tuo on ratkaisusi, niin fine by me.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkön keskihinta jää silti reilusti alle 10 sentin tässä kuussa.
Mun määräaikaisen kiinteä hinta on 8. PörssiÄhkö on siis kalliimpaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkön keskihinta jää silti reilusti alle 10 sentin tässä kuussa.
Mun määräaikaisen kiinteä hinta on 8. PörssiÄhkö on siis kalliimpaa
Mulla oli viimekuun toteutunut hinta 2,1c/kWh. Tämän kuun keskiarvo tulee olemaan 3,5c luokkaa.
Hajoo siihen kalliiseen sopimuksees🤣
Köyhä huutelee joka päivä jostain sähkön hinnasta. Ihan sama, maksetaan lasku sitten kun se tulee
MTVuutisten kommentti TÄNÄÄN: Nyt on hyvä aika vaihtaa kiinteähintaiseen sähkösopimukseen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-nyt-on-hyva-aika-vaihtaa-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin hankin uuden määräaikaissopimuksen, koska en rupea miettimään harrastuksena sähkön kunkin hetken pörssihintoja. Joku hinta on omalla ajallanikin enkä muutenkaan jaksa mokomaa säätämistä. Arkiasioiden on sujuttava vaivatta.
Hanki ihmeessä! Jos on sellainen tyyppi että on löysät housuissa kun hinta on pari päivää korkealla niin tottakai kannattaa tehdä heti kahden vuoden sopimus vähintään. Ilmeisesti et kykene hyödyntämään halpoja hintoja esim ajastimella tai älypistokkella.
Jos taas on vähän enemmän älyä, pystyy katsomaan paljonko pörssisähkö on maksanut viime kuukausina ja mikä on ennuste. Mutta ei mitään ap, ota 10 c/kWh sopimus, ei ole säätämistä ja on vaivatonta maksaa lasku. Mitä sillä on väliä jos muut maksavat puolet vähemmän.
Olen eri mutta ainakin itse todellakin sanon että mitä ihmeen väliä jos joku maksaa sähköstään esim. keskimäärin 6 c/kWh ja itse taas maksan 10 c/kWh. Kulutuksellani eroksi tulee kokonaista 4 e/kk. Hui! Muutama euro kuussa on pieni hinta siitä ettei tarvitse miettiä sähköä hetkeäkään ja voi aina tehdä kaikki sähköä vaativat jutut juuri silloin kuin siltä tuntuu.
Talvella sitten rykästäänkin kunnolla, kun ei tuule tai voimala on huollossa tms.
Pitää sitä voittoakin tehdä kjäh khjäh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, appsista hinnan tarkistus vie ehkä sen 30 sekuntia. Suuri vaiva, joka haittaa arkiaskareita.
Kyllä se on, jos on vaikkapa vaativa työ. Ihan rättiväsynyt töiden jälkeen, ja pitää alkaa miettimään raaskiiko saunan napsauttaa päälle.
Eri asia, jos vapaaherrana tai eläkeläisenä puuhastelisi.
Jaksat kuitenkin saunan napsauttaa päälle, kirjoitta vauvapalstalle, odottaa saunan lämpiämistä, mutta nopea vilkaisu sähkön hintaan rasittaa, paitsi kun katselee huvikseen vaikka itsellä on määräaikainen ja silloin harvoin, kun pörssisähkö ylittää kalliin määräaikaisesi piristyt ihmeesti koko päiväksi, sen sijaan että miettisit miksi maksat myös halvan sähkön aikaan moninkertaista hintaa
Tavallaan olet oikeassa.
Mulla on reissutyö. Jos on toisella puolen Suomea, niin on vaikeaa kiirehtiä kotiin 500 km napsauttamaan sähköpatteri pois päältä ja työntää klapia pesään.
Tämmöisessä tilanteessa kiinteä hinta on vaivattomampaa. Ei tarvitse sitä työpaikkaa vaihtaa sähkösopimuksen vuoksi.