Kuuluuko täällä joku Suomen aatelisiin?
Ja ovatko sammuneen aatelissuvun jälkeläiset kuitenkin aatelisia?
Kommentit (22)
Eiköhän täällä kuuluta ennemminkin aatteellisiin(viher, kom, vege, ym hörhöaatteen kannattajiin)
Kuulun ns. vapaaherralliseen aatelissukuun. Onneksi sukunimeni ei ole stereotyyppisen aatelinen, vaan menisi tavis englanninkielisestä sukunimestä, koska en ole sen tyyppinen ihminen joka. haluaisin mitenkään huomiota itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun ns. vapaaherralliseen aatelissukuun. Onneksi sukunimeni ei ole stereotyyppisen aatelinen, vaan menisi tavis englanninkielisestä sukunimestä, koska en ole sen tyyppinen ihminen joka. haluaisin mitenkään huomiota itseeni.
Ruotsi (ja Suomen ) aatelisten nimet on standardisoitu. Ne nimet on aatelisia jotka on otettu aateliskalenteriin. Niissä ei ole voneja tai muita, jolle sukunimeen ole sellaista ennen kuulunut. Joten siinä mielessä kommenttisi on omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi (ja Suomen ) aatelisten nimet on standardisoitu. Ne nimet on aatelisia jotka on otettu aateliskalenteriin. Niissä ei ole voneja tai muita, jolle sukunimeen ole sellaista ennen kuulunut. Joten siinä mielessä kommenttisi on omituinen.
Eri, mutta ymmärrän kyllä mitä tuo alkuperäinen tarkoitti. Osa aatelissukujen nimistä on niin tunnettuja, että useimmat tietää sen perusteella että on aatelinen. Sitten on tosiaan nuo von ja af -nimet, joista moni ainakin olettaa että voisi olla. Kuvittelisin että kommentoija tarkoittaa että hänen sukunimensä on aateliskalenterin nimistä poimien enemmänkin luokkaa Ramsay, Montgomery tai Forbes kuin Adlercreutz, von Bonsdorff tai af Schulten.
Minä olen siniverinen. Vähän sabotoituna tosin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sammuneella aatelissuvulla ole jälkeläisiä.
Minä kyllä olen jälkeläinen sukututkimusten mukaan ja ihmettelen miksi on olevinaan sammunut, ehkä naisia ei lasketa linjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä olen jälkeläinen sukututkimusten mukaan ja ihmettelen miksi on olevinaan sammunut, ehkä naisia ei lasketa linjaan.
Aatelisuus periytyy miehen kautta. Voi siis olla niin että suku ei ole sammunut mutta aatelisuus on.
Vierailija kirjoitti:
Eli isäsi olisi paroni, jos meillä olisi aatelisarvot käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ramsay?
Eikös tämä aihe käsitelty jo kerran kymmenie sivujen voimalla?
Oma sukuni on Englannista ja olemme kaukaista sukua kungasperheelle.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ois yksi Tandefelt.
Teillä on kyllä hassu nimi ja vaakuna.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Aateliset ja kuninkaalliset juureni menevät pitkin Eurooppaa.
Mietin sitä usein, kun teen työtäni (siivous).
Mikä meni historiassa pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on kyllä hassu nimi ja vaakuna.
Onko vaakunassa tamdempyörä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Aateliset ja kuninkaalliset juureni menevät pitkin Eurooppaa.
Mietin sitä usein, kun teen työtäni (siivous).
Mikä meni historiassa pieleen?
Joku esiäitisi ei tajunnut pysyä oikeassa säädyssä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi Tandöbööd.