IL: Harvojen tuntema ammatti, josta saa palkkaa 4200 euroa/kk - Koulutus kestää vain 7 kuukautta
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/247b2bb9-6170-4484-8475-367d25fa884f
Mulla ei ole enää lukuoikeuksia, mutta arvaillaanko mitä noi ammatit on? Mitä mä olen aiemmin näitä maksullisia klikkiartikkeleita lukenut, niin ne on aina jotain ihan itsestäänselviä tapauksia. Mä veikkaan isännöitsijää, koska niillä on yleensä yli 3000 euron palkka, niistä on pulaa ja koulutuksen voi tehdä oppisopimuksena.
Toinen veikkaus on joku kylmälaiteasentaja.
Kommentit (44)
Haluaisin nähdä palstamamman nosturin kuljettajana. Ensinnäkin heitä on nyt paljon työttöminä ja silloin kun on töitä, sieltä nosturista ei tuosta vaan tulla alas esim. kuselle. Saattais alkaa aika äkkiä ahdistaa, jos ei ole hajuihin tottunut
tästä haluaisin tietää, että mitä se työ käytännössä on? istutaanko siellä valvomakopissa yksin vetämässä vipuja ja painamassa nappeja`? istutaanko 12 tuntia valvomossa kuinka monta päivää putkessa`?
joutuuko tuossa työssä istumaan 12 tuntia aina putkeen muiden ihmisten kanssa toimistossa? voisin tehdä tuota jos olisi oma koppi ja huone, jonne ei tule muita ihmisiä ja samalla voin rukoilla siellä 12 tuntia putkeen ? en kestä mitään ihmisiä ja hiljaisuutta!
Asfalttitöitä on käytännössä puolet vuodesta, loput vuodesta saatetaan olla työttömänä. Ja sitten se puoli vuotta tehdään töitä 12 h päivässä ja usein öisin ja kuusi tai seitsemänkin päivää viikossa. Eli hurjia viikkotyötunteja. Noilla varmasti saa kuukausipalkkaa ylös, silloin kun on töitä. Eli kun muut ovat kesälomalla, on itse aina töissä. Talvella sitten saa ollaan ilman töitä, kun pimeää ja kylmää. En kadehdi.