Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auts. Menin syömään pastaa ja nyt vatsa kipeä, kouristuksia ja ripulia. Vatsa on koko ajan sekaisin milloin mistäkin.

Vierailija
21.08.2023 |

Yritän syödä vähän kaikkea koska olen ollut aika tiukalla ruokavaliolla välillä. Vatsa on sekaisin, joskus on ummetusta, turvotusta ja yhtäkkiä ripulia.

Tänään olen syönyt ruisleipää ja pastaa. Tunnin päästä vatsa kipeä, kouristuksia ja pakko juosta vessaan. Kamalaa kun vatsa on aina sekaisin tai ei toimi.

Mitä neuvoksi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Visiblin -kuitua. 

Tämä auttoi minua, turvotus helpotti jo päivän parin päästä.

Onko ap tutkituttamut heliko bakteerin?

Vierailija
22/28 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Visiblin -kuitua. 

Tämä auttoi minua, turvotus helpotti jo päivän parin päästä.

Onko ap tutkituttamut heliko bakteerin?

Ja sitä oranssia eikä sinistä. Sinisessä on makeutusaineita joille moni on yliherkkä (kuten minä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut maitohappobakteereja? Ota pitkänä kuurina, esim. Lacto-seven tabletteja. Itselläni auttoivat tasapainottamaan vatsaa. Onko sinulla happovaivoja?

Juuri vedin 1,5 vkoa 2 tbl päivä ja juuri noita mainitsemiasi maitohappobakteereita.

En huomannut niistä apua. Ehkä kuuria täytyy jatkaa.

Kiitän edelleen, luen näitä ja yritän ottaa neuvoistanne hyödyn irti. Tärkeintä on varmaan ensin gluteenin ja sokerin poistaminen ruokavaliosta.

Ap

Vierailija
24/28 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helikobakteeria ei ole tutkittu. Se voisi olla ihan mahdollinen. Äidilläni todettiin se muutama vuosi sitten.

Minulla on suvussa oikeastaan paljon suolisto-oireita. Läheisillä, kuten isälläni ollut aina vaivaa vatsan kanssa, rakkaalla lähisukulaisella on mahasyöpä ja siskolla myös reagoi vatsa pahasti.

Minä olen muutenkin kyllä ollut sellainen, että jos jännitän tms niin heti vatsa reagoi. Sellainen pömppö ollut aina mutta mitään ei ole löydetty. Oireet tulevat ja menevät. Stressi on paha, silloin ei kroppa toimi muutenkaan kovin hyvin.

Nyt on ollut sen verran ikävä kausi meneillään, että ihan kunnon ravintoremppa on paikallaan.

Ap

Vierailija
25/28 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla gluteeni aiheutti ripulia, löysiä ulosteita, jopa viisi kertaa työpäivän aikana.

Suolisto on rauhoittunut syömällä monipuolisesti kasviksia, marjoja ja kohtuudella hedelmiä. Vatsa sietää ja kestää hyvin raakaa sipulia, nauriin, lantun, kaalit tuoreena.

Hyvää rasvaa, voita ja kylmäpuristettua kookosöljyä sekä kylmäpuristettua oliiviöljyä.

Ei margariineja eikä huonoja ja huonosti kuumennusta kestäviä rasvoja.

Syön joskus hiivatonta ja makeuttamatonta gluteenitonta leipää. Juuriskan valmistamaa.

Tsemppiä ja toivottavasti vointi paranee 💛

Vierailija
26/28 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen sokeri ei ole eduksi hyvinvoinnille.

Myös maito voi villitä suoliston. Samoin gluteeni.

Vierailija
27/28 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos <3 Toivottavasti te vastaajat voitte vatsanne kanssa hyvin ja me vaivaiset saisimme tasapainon. On tuo suolisto kyllä niin tärkeä asia hyvinvoinnille.

Ap

Vierailija
28/28 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on heitetty pastaruoka roskiin, valitettavasti oli pakko haaskata ruokaa pois sekä myös juustokakun palanen myös pois.

Maitohappobakteerit takaisin käyttöön.

Margariinejä en käytä muutenkaan. Vain voita ja korkealaatuista oliiviöljyä.

Vatsa oli taas aamusta ihan kuin vettä vaan.

Voi kun tämä ruokavaliolla helpottaisi.

Seuraavaksi maitotuotteiden karsiminen (suuri kynnys esim juustoista luopua) pois jos ei helpotuksia muuten tule. Sitten jos ei vieläkään niin varmaan pitää musta kahvi jättää ja mennä myös lääkärille.

Eineksiä haluan välttää ja pitkälle prosessoitua ruokaa. Valitettavasti välillä sitä on niin helppoa lämmittää nopeasti nakkeja/valmislihapullia jne mutta nyt saa nekin jäädä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme