IL: Wilma Murto nostaa yhden jalan kyykystä 170kg ylös
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/e714d586-646a-4fde-a4c7-fc6099b…
On kyllä aika mieletön tulos mielestäni..
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään potkunyrkkeilyssä naiset tekee yhden jalan kyykyssä 120kg ja olen jopa nähnyt 150kg.
Että voi pitää paikkansa.
Potkuihin ei saa oikeasti tehoja jos ei kyykkää yhdellä jalalla yli sataa kiloa.
Höpöhöpö. Thainyrkkeilyssä ei perinteisesti olla käytetty harjoittelussa mitään painoja, vaan perinteisiä treenimenetelmiä, ja ne antavat turpaan länsimaisille potkunyrkkeilijöille. Muhammed Ali nyrkkeilyn puolelta ei koskaan nostellut painoja, vaan takoi hiekkasäkkiä.
Ammattilaiset tekee painoilla muutaman kerran viikossa. Modernit ajat päihittää vanhan ajan treenit.
Monipuolisuus tukee kokonaisuutta. Painoharjoittelu on aina kannattava lisä. Ei ole iso rästi käydä kolmesti viikossa vetämässä kyykyt sun muut. Nuorelta ihmiseltä se on puolessa tunnissa ohi ja loppuverryttelyt siihen päälle.
Sä et tiedä mistään mitään jhumalauta!
Ei todellakaan nosta, jutun kirjoittaja on aivan sekaisin. Olen Wilma fani, mutta on aivan päivänselvää että hän ei kyykkää yhdellä jalalla 170 kiloa. Eikä kyllä kyykkää juuri kukaan muukaan tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään potkunyrkkeilyssä naiset tekee yhden jalan kyykyssä 120kg ja olen jopa nähnyt 150kg.
Potkuihin ei saa oikeasti tehoja jos ei kyykkää yhdellä jalalla yli sataa kiloa.
"potkunyrkkeilyssä naiset tekee yhden jalan kyykyssä 120kg ja olen jopa nähnyt 150kg."
Eipä muuten todellakaan tee, etkä todellakaan ole moista nähnyt. Sulla on aivan keksityt jutut.
Yksikään mies potkunyrkkeilijä ei kyykkää yhdellä jalalla 150 kiloa, naisista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan nosta, jutun kirjoittaja on aivan sekaisin. Olen Wilma fani, mutta on aivan päivänselvää että hän ei kyykkää yhdellä jalalla 170 kiloa. Eikä kyllä kyykkää juuri kukaan muukaan tässä maailmassa.
no potkunyrkkeilijät sentään kyyykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"potkunyrkkeilyssä naiset tekee yhden jalan kyykyssä 120kg ja olen jopa nähnyt 150kg."
Eipä muuten todellakaan tee, etkä todellakaan ole moista nähnyt. Sulla on aivan keksityt jutut.
Yksikään mies potkunyrkkeilijä ei kyykkää yhdellä jalalla 150 kiloa, naisista nyt puhumattakaan.
Sä et mutta sm-tason naiset kyllä kyykkää.
Tästä sä et pääse mihinkään.
Eri lajien kyykkytuloksia on turhaa alkaa vertailemaan keskenään.
Voimanostokyykky ja seiväshypyn lajinomaiseen voimaharjoitteluun kuuluva kyykky (yhdellä tai kahdella jalalla) ovat kaksi täysin eri asiaa. Niin tavoitteeltaan, suoritystekniikaltaan kuin liikeradaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Wilma kun vähän laihduttaisi, voisi olla joskus maailman paras.
Näin ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Olikin pudottanut rasvaprosenttiaan selkeästi. Ei tarvitse enää laihduttaa. On täydet mahdollisuudet olla maailman paras.
potkuja satelee vaan päähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et mutta sm-tason naiset kyllä kyykkää.
Tästä sä et pääse mihinkään.
Suomen ennätys takakyykyssä naisilla 69 kg luokassa on 180 kg.
Tuon tiedon valossa, jos sä oikeasti uskot että yksikään naispotkunyrkkeilijä kykenee YHDELLÄ JALALLA kyykkäämään 150kg, olet aivan täysin sekaisin.
Kyykkäsin lakerikengät ja puvun housut jalassa häiden jatkoilla 190 kg pohjasta, enkä ollut sitä ennen koskaan tehnyt kyykkyjä tai muutakaan urheilua, että kyllä 170 kg ammatti urheilijalle on ihan mahdollinen tulos. Painoin tuolloin noin 74 kg.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa laitta tämmöistä, jos ei kykene kertomaan minkä painoinen nostaja kyseessä, se kun sen se ratkaisevin tekijä asiassa ja yleensä potkunyrkkeilijät on hyvin hoikkia, kun nopeus on siinä ratkaisevampi tekijä kuin mitä nostaa yhdellä jalalla, suuret lihakset kun vaan syö sitä nopeutta, eli vastustaja on laittanut tämmöisen jo unten maille.
keuhko ahtauma kirjoitti:
Kyykkäsin lakerikengät ja puvun housut jalassa häiden jatkoilla 190 kg pohjasta, enkä ollut sitä ennen koskaan tehnyt kyykkyjä tai muutakaan urheilua, että kyllä 170 kg ammatti urheilijalle on ihan mahdollinen tulos. Painoin tuolloin noin 74 kg.
Ei tullut kuin paska housuun kun 190kg sieppasit hartijoille ja siitä kyykkyyn singahdit ja vastapalloon yritit pusertaa! Nappaskengät jalassa ei kyykkäillä!
trtuy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa laitta tämmöistä, jos ei kykene kertomaan minkä painoinen nostaja kyseessä, se kun sen se ratkaisevin tekijä asiassa ja yleensä potkunyrkkeilijät on hyvin hoikkia, kun nopeus on siinä ratkaisevampi tekijä kuin mitä nostaa yhdellä jalalla, suuret lihakset kun vaan syö sitä nopeutta, eli vastustaja on laittanut tämmöisen jo unten maille.
Sä et selvästi osaa tapella. Voima on tärkein osatekijä.
keuhko ahtauma kirjoitti:
Olettaisin että sulla unohtui nolla perästä. Oikea tulos lienee 1900 kg?
ooksä pelle vai? kirjoitti:
trtuy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et selvästi osaa tapella. Voima on tärkein osatekijä.
Olet epäilemättä kova luu yläasteen välitunnilla. En haluaisi joutua käsikähmään sinun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika iso muijaksi.
Mikäs pikku ukko se noin piipittää?
Yleisurheilijat tietenkin tekevät noita voimaharjoituksia lajinomaisesti, eivät millään voimanostotyylillä. Siksi nuo kuormat vaikuttavat älyttömän suurilta, kun ei niitä ole tarkoituskaan nostaa "puhtaasti" eikä kovin syvältä.
Ja, eeppinen tanssi