Miten esimiehenne johtaa tiimiänne etätyössä?
kiinnostaisi tietää. Meillä erittäin huonoa johtamista ylipäänsä. Palsuissa saatetaan nolata ja painostaa muiden kuulllen tehdyistä/tekemättömistä töistä.
Kommentit (21)
Eipä juuri mitenkään. Ja hyvä niin. Osaamme tehdä hommat ilman paimentamistakin.
Meidän tiimissä ihmiset asuu eri maissa ja minä olen ainoa Suomessa. Esimieheni asuu Briteissä. Olen IT alalla.
Meillä ei ole tiimipalavereja koskaan. Vain 1-2-1 pomon kanssa parin viikon välein. Ei mitään mollausta koskaan.
Oot varmaan naisvaltaisella alalla tai työssä jos siellä arvostellaan negatiivisesti?
Mä en naisena enää ikinä mene naisvaltaisiin töihin. Miesten kanssa on helppo tehdä töitä kun eivät jauha sontaa .
Johtajuuden taso on ollut laskusuunnassa noin 2008 lähtien
Pari kertaa viikossa on yhteinen tiimin palsu, jossa seurataan myös tavoitteiden toteutumista ja sitten pari kertaa kuussa face2face. Ihan OK.
Ei oikein mitenkään. Sellaista sen asiantuntijaorganisaation johtamisen pitäisi oikeastaan olla. Meidän tiimi on joka tapauksessa neljällä eri paikkakunnalla, joten eipä esimies edes tiedä kuka on milloinkin etänä ja kuka toimistolla.
On tarvittaessa saavutettavissa, mutta ei puutu tekemiseen niin kauan kuin hommat etenevät sovitussa aikataulussa. Ei turhia palavereja. Tykkään.
Kyllä meillä jokainen johtaa itseään ja omaa työtään. Esimieheen ollaan yhteydessä kun tarvitaan linjausta tai eteen tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Ap: Miksi annat tuollaista tapahtua? Kyllä esimiehellekin saa sanoa, että tuollainen tyyli ei vetele.
AP:ta onnittelen oikeasta termin valinnasta. Se on tosiaankin ESIMIES, ei esihenkilö tai muu sellainen esinahka mikä lie.
Olen keskustellut hänen kanssaan tänä vuonna kaksi kertaa. :D Meillä ei ole ns alainen esimies asetelmaan. Työlle on luotu raamit ja kun tavoitteet, jne toteutuu ei hänellä on ole tarvetta tehdä itseään näkyväksi.
Loistavasti. Minulla on myös täydellinen tiimi. Ei koskaan ristiriitoja.
t. pelkästään itsestä työllistävä yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri mitenkään. Ja hyvä niin. Osaamme tehdä hommat ilman paimentamistakin.
Sama. Tavoitteiden toteutumista seurataan siis. Ei meillä ketään ehdi nolata kun hommia on niin p**leesti.
Meillä ei tekemistä johdeta mitenkään ja eihän se oikein toimi. Itseohjautuvuus on eri asia kuin se, että ei ole oikeastaan mitään prosesseja, työnjakoa tai selkeää vastuunjakoa. Ollaan tilanteessa, jossa jokainen koettaa rääpiä kasaan omat hommansa omalla tavallaan, vaikka olisi tehokkaampaa, että meillä olisi yhteisiä toimintatapoja ja -malleja.
Ei tässä nyt kädestä pitäjää kaivata, mutta tympii, kun jää säännöllisesti jotain asioita puolitiehen, kun ei ole kellekään selvää, että kuka niistä on vastuussa tai kuka saa päättää asiasta. Tai kun joutuu kiven alta kaivamaan asiakkaalle jotain dokumentaatiota (tai luomaan sitä itse) ja sitten käy ilmi, että kollegalla olisikin ollut jo hyvää materiaalia valmiina. Eikä edes olla julkisella sektorilla, vaan pörssiyhtiössä töissä!
Strategia ja tavoitteet ohjaa, kerran vuodessa käydään työnkuvat ja vastuualueet läpi. Ihan itsenäisesti pystytään hoitamaan hommat. Kerran kuussa palaveri, jossa sovitaan yhteisesti sovittavia juttuja. Harvoin kai asiantuntijatyössä mitään ihmeellistä johtamista edes kaivataan, tärkeintä on oman työn johtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tiimissä ihmiset asuu eri maissa ja minä olen ainoa Suomessa. Esimieheni asuu Briteissä. Olen IT alalla.
Meillä ei ole tiimipalavereja koskaan. Vain 1-2-1 pomon kanssa parin viikon välein. Ei mitään mollausta koskaan.
Oot varmaan naisvaltaisella alalla tai työssä jos siellä arvostellaan negatiivisesti?
Mä en naisena enää ikinä mene naisvaltaisiin töihin. Miesten kanssa on helppo tehdä töitä kun eivät jauha sontaa .
Meillä puolet tiimistä asuu toisessa maassa. Meillä on joka aamu vartinpituinen virtuaalinen aamukokous, jossa käydään lävitse päivän hommat ja missä vaiheessa projektit ovat.
Vierailija kirjoitti:
esihenkilö on mies. Alaiset naisia kyllä mutta kivoja. Vaikuttaa siltä ettei luota siihen että teemme työmme. Sen sortin tivaamista ja kyselyä on. ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei tekemistä johdeta mitenkään ja eihän se oikein toimi. Itseohjautuvuus on eri asia kuin se, että ei ole oikeastaan mitään prosesseja, työnjakoa tai selkeää vastuunjakoa. Ollaan tilanteessa, jossa jokainen koettaa rääpiä kasaan omat hommansa omalla tavallaan, vaikka olisi tehokkaampaa, että meillä olisi yhteisiä toimintatapoja ja -malleja.
Ei tässä nyt kädestä pitäjää kaivata, mutta tympii, kun jää säännöllisesti jotain asioita puolitiehen, kun ei ole kellekään selvää, että kuka niistä on vastuussa tai kuka saa päättää asiasta. Tai kun joutuu kiven alta kaivamaan asiakkaalle jotain dokumentaatiota (tai luomaan sitä itse) ja sitten käy ilmi, että kollegalla olisikin ollut jo hyvää materiaalia valmiina. Eikä edes olla julkisella sektorilla, vaan pörssiyhtiössä töissä!
sama meillä. Aloitin hiljattain. Toimenkuvat ovat hyvin sirpaleiset, mikä minua rasittaa henkisesti aika tavalla. yritän katsoa miten alka sujua.
Vierailija kirjoitti:
Ap: Miksi annat tuollaista tapahtua? Kyllä esimiehellekin saa sanoa, että tuollainen tyyli ei vetele.
hän saanut huonoa palautetta kyselyissä mutta ei asiaan korkeammalta taholta mitenkään puututa.
Viikkopalaveri, siinä se lähinnä on. Esimies on 60v jäärä, joka jatkuvasti jankuttaa, että porukan pitäisi tulla toimistolle. Mulla menee vain hieman vajaa tunti suuntaansa ruuhkissa, joten ihan hirveästi se ei kyllä kiinnosta. Sitten kun sinne menee, ei siellä juuri ketään ole. Jos siellä on, niin porukka höpöttää koko ajan jotain aivan turhaa ja mitään et saa aikaiseksi. Esimies on kaikista pahin pölöttäjä. Tulee vähän väliä keskeyttämään ja selittämään jotain, että minne mennään yhdessä lounaalle.
Saman tyylistä johtamista on meilläkin.