~ Elokuiset tiistaina ~
Aloitan nyt tuon päivitetyn esittelylistan lisäksi pinon tälle päivälle kun sellaista ei vielä näyttänyt olevan!
Kommentit (17)
Täälläkin vähän lunta ja on kyl heti valoisampaa ja jouluisempaa. Siivosin tänään talon joulukuntoon. Loppuviikosta sitten enää jotain pintajuttuja ja kuusi tupaan.
Mulla kanssa huomenna ultra....jänskättää...!!!! Kirjoittelen sitten lisää kuulumisia.
ja mä en osaa ottaa kantaa mihinkään suljettuhin listoihin. En oo niin ahkera netin käyttäjä että olisin sellaisiin koskaan aiemmin kirjoitellut.
mötiäinen 6+0
Tänään oli eka päivä töissä, kun sain mahan kipeäksi... =(
Yritin nostaa ja kyykkäillä suht keposia tavaroita ja kumminkin työhousut puristaa jo reippaanlaisesti, niin tottahan ne aina uppos ikävästi alavatsaan kumartuessa.
samoin humautin itteäni vahingossa kissanruoka paketilla tisseille, ja siinäpä sit vaan yrittää olla hiljaa ja äänettömästi kiroilla...
Mun pömppä on aamulla nykyään iisimpi, et ehkäpä tää alkuturvotus on kohta mennyttä elämää? Mut kun hereillä oloaikaa on n. 6h täynnä alkaa pömppiskin kasvamaan. Siinä sit vaan availee työhousuista nappia ja toivoo ettei kukaan nää.
Kamalaa yrittää salailla! Työvaatteitten vaihtokin alkaa olla tooooosiii hämärän näköistä touhua jo meikäläisellä.. Jos samassa rivissä/takana on muita vaihtamassa vaatteita meen mukamas käymään pissalla vielä ennen housujen vaihtoo/teen ponnarin uudestaan yms vetkuttelua.. Huoh, kyllä tää tästä...
Ihan kysyn nyt ohimennen (taas) kiinnostaisko kuinka montaa sit täysin suljettu lista? Meinaan mä voisin sellasen tehä MSN:lle. Kysyin sitä joskus aikaisemminkin ja se jäi vissiin vähä vaiheeseen, ja sit joku olikin jo tehä tempassu tuon yahoon listan...
(Sen nimeä minäkin ihmettelen, et öö... missä on se kuukauteen viittaava nimi..?)
Helga & takiainen rv 6+1 Jes viimeinkin seitsämännellä viikolla!
Yahoo on parempi, sen saa toimimaan kunnolla pelkän spostinkin kautta.
Takana on eka neuvola. Ultrattu ei mutta neuvolan täti rauhoitteli että kaikki on varmasti ok. Pahoinvointi on hyvä merkki, se muistuttaa koko ajan että veressä on runsaasti raskaushormooneja! :D Neuvolassa laskettiin raskausviikoiksi 8+1, ja la:ksi 30.7 eli heinäkuulle. Sanoi kyllä samaan hengenvetoon että menee kiertovaihteluideni vuoksi varmasti ultrassa eteenpäin. Eli pysyn täällä elokuisissa kun tänne kuitenkin oikeasti jään :D Jatkuva kuvotus ja etominen tosiaan jatkuu, ja kova väsymys. Väsymys saattaa selittyä myös neuvolassa mitatulla alhaisella vrenpaineella... mulla on aina ollut alhainen verenpaine ja raskauksien aikana se vaina alenee. Saa olon aika veteläksi.
Jouluna varmaan kerrotaan vanhemmille ja sisaruksille, sekä tulevalle isosiskolle. On varmasti jo odotettu uutinenkin. Töissä kerron sitten keväämmällä kun tuntuu oikealta ajalta ja kun masu ei enää peity. ;)
Ihanaa olla raskaana, kaikista oireista huolimatta. :D Malttamattomana jo nyt odotan kunnon masua ja tuoksuvaa vaavia saapuvaksi... taitaa tulla vielä pitkä aika kun jo nyt on malttamaton! ;)
Kiva kuulla, että kaikki oli ok Masuasukki!
Suljetusta listasta en henkilökohtaisesti pahemmin innostu, olen huono kirjoittelemaan säännollisesti. Tämä riittää minulle loistavasti. Toivottavasti en ole täällä pian ihan yksin ;)
Kateellisena luen teidän siivous, ym. muita tarinoita, mua väsyttää ihan älyttömästi, enkä saa mitään aikaiseksi. Olen esikoisen kanssa kotosalla, flunssa kiusaa pikkuista. Mennään tänään vielä lääkäriin, kun ollaan joulureissuunkin lähössä. Paha aika muutenkin olla poissa töistä, olen kanssa asiakaspalvelutyössä, ja kiireisiä päiviä nämä. Mutta siis viime yönä nukuttiin esikoisen kanssa 11 tuntia, ja silti torkahdin äskön sohvalle, huoh. Onneksi pahoinvointi on laimeampaa, näin hyvin nukutun yön jälkeen.
Muuten oireet ennallaan, tisut kipeet ja niin ees päin. Ylihuomenna on sitten minulla ultra, hui, kun jännittää ja vähän pelottaakin, oireista huolimatta. Onnea matkaan teille, ketkä huomenna ultraan olette matkalla (anteeksi, etten nimiä muista). Nyt yritän ryhdistäytyä ja saada pyykinpesun alulle...
Emma rv 6+4
Tsemppiä huomisille ultraan menijöille, tulkaahan sitten heti kertomaan kuulumisianne =)
Itselläni ultra perjantaina, kait, se on siis ensimmäinen lääkärikäynti ja yleensä täällä aina ultraavat... jännittää!!!
Itsekään en välitä noista suljetuista listoista, minun vaivojani saa kyllä kaikki halukkaat lukea =) Eli minä kyllä pysyn täällä!
Etovaa olo ja joulustressiä, vaikka niin ajattelin aloittaa valmistelut ajoissa ja hyvällä mallilla olikin, nytr on vaan lipsunut ja tuntuu kaiken kasaantuvan päälle.... mutta eiköhän se tästä, joulukortitkin sain vihdoinkin postiin, en ole yhtään myöhässä =)
Mukavaa tiistaita kaikille!
Duracel rv 7+5 tai 8+5
Kertokaa kuulumisista sitten huomisista ultrista.
En osaa ottaa kantaa listoihin, sillä mielelläni kirjoittelen lähinnä vain täällä. Ainakin vielä tuntuu siltä.
Työpäivien aikana on ollut nyt lievää kuvotusta, jota oon melkein työkavereille kommentoinutkin. Onneksi viime hetkillä olen saanut nielastua sanat takaisin.. Muuten olen aika oireeton, vaikka rinnat ovat arat ja vatsassa tuntuu jo jotain. Muista kuitenkin edellisestä raskaudesta, että alkuraskaudessa olen huolissani, että onko kaikki hyvin, mutta muuten oireet ovat vähäisiä. Ja kunnon fyysiset tuskat ovatkin siellä lopussa (jos sinne asti pääsen).
Mukavaa pakkaspäivää!
Pahoinvointi vaan yltyy joka päivä. tänään piti mennä hajuvesiä tuoksettelemaan lahjaksi mutta pelkkä ajatuskin sai yökkimään siellä osastolla. töissä on jo tosi tuskaa olla kun kuvottaa niin kauheesti, Olen yrittänyt hedelmiä ja kaikki popsia, mutten oikein tiedä kun ei ole nälkäkään ja eikä oikein maistuisikaan.... Mutta ei valiteta. Ihanaa kun masuasukki on masussa:)
esmaralda rv 6+5
Kyllähän väsyttää, tuntuu että päivä on ollut tosi pitkä ja väsyttänyt aivan hirveästi. Jospa huomenna vähä pirteämpi olo, pitäis yrittää siivota.
Muuten ollut suht oireeton olo tänään, ihan pitänyt välillä tissejä tunnustella että onhan ne varmasti kipeät.
Neuvolaa kovasti odottelen, kuunteleekohan ne jo sydänäänet? En kunnolla muista miten esikoisen kanssa oli. No sitpä sen näkee:)
Tänään sain vaatekaapit siivottua ja pyykkiä on pesty, siinäpä se päivä menikin, vaikkakin hitaasti.
Toisille mukavia neuvola käyntejä, kiva kuulla sit toisten kuulumisia:)
Enköhän minäkin pysy ihan täällä kirjottelemassa, mulle tämä käy ihan hyvin:)
Iivokki 7+4
Kyllähän väsyttää, tuntuu että päivä on ollut tosi pitkä ja väsyttänyt aivan hirveästi. Jospa huomenna vähä pirteämpi olo, pitäis yrittää siivota.
Muuten ollut suht oireeton olo tänään, ihan pitänyt välillä tissejä tunnustella että onhan ne varmasti kipeät.
Neuvolaa kovasti odottelen, kuunteleekohan ne jo sydänäänet? En kunnolla muista miten esikoisen kanssa oli. No sitpä sen näkee:)
Tänään sain vaatekaapit siivottua ja pyykkiä on pesty, siinäpä se päivä menikin, vaikkakin hitaasti.
Iivokki 7+4
Iivokki 7+4
Heti ekana siitä suljetusta listasta. Muakaan ei se kiinnosta, kirjottelen ennemmin tänne. Jos joku mut täält
bongaa ja jaksaa vaivoistani lukea, niin siittä vaan! Ei jaksa mua häiritä;)
Joku puhuikin eilen noista allergioista raskaus aikana sekä laktoosin vaikutuksesta. Mullahan ei laktoosi interelanssia ole, mutta en mielettömiä määriä pysty maitoa käyttämään, koska vatsa ei siitä tykkää. Nyt raskaus aikana, sekä viime odotuksesa oli ihan sama juttu, että rasvatonta maitoa ei pysty juomaan oikeestaan ollenkaan. Mahassa tuntee kyllä heti, jos on pienenkin lasin juonut. Kummaa taas että ykkös maito ei mulle tuota tee. Tai siis sitä voin juoda sen lasillisen ilman mitään ongelmia...en ymmärrä mikä siinä on erilaista? :o
Sama kun olen tosi allerginen itikan pistoille ja kesäsin itikat on jatkuvatsti mun kimpussa, niin eipäs vaan ollut esikon odotus aikana. Koko kesän aikana mua tais pistää 2 itikkaa, ja niistä ei tullut mitään kutinaakaan tms. Ei kai raskaana olevan veri niille ötököille kelvannut :D
Tänään olo ollut väsynyt. Vaikka tuli taas nukuttua ihan super pitkät yö unet. Pahoinvointia taas ollut tänään, ei kuitenkaan hirveen pahana. Mut on huomannu sen että aina kun tulee tällänen " välipvä" pahoinvoinnin suhteen, niin seuraavana pvänä saakin kärsiä sit uplaten etomisesta yms kivasta. Nyt sopranosia katsomaan!
Terv. Falz ja 5+5???
Ilmankos äsken jumitti kone ja en meinannut saada viestiä perille, noh tulipahan nyt sit kolme kertaa, sori!
Iivokki 7+4
Myös minulla on huomenna ultra. Ihanaa että saa jotain tietoa.
Aivan kammottava pahoinvointi joka iltaa kohden vain voimistuu. Koko ajan tulee oksennusnestettä suuhun, jaiks =(
Se johtaa taas siihen, että syön melkein taukoamatta, se on ainoa asia joka helpottaa, siis todella ristiriitaista.
Olen kaikista raskauksista lihonnut aluksi nopeasti, mutta onneksi tasaantuu loppua kohden ja ihan lopuksi on paino kääntynyt laskuun.
Ei kai tässä muuta, huomenna on sitten kuulumisia.
Gaia rv8+
Voi olla että minäkin sinne ultraan pääsen tällä viikolla neuvolan toimesta : asiat vaan tuppaa vähän sotkeentumaan, mutta luulisin että kaikki on kunnossa tuolla massussa.
Aamulla laitoin 3 vanhinta kouluun, toisiks nuorin oli äidillä yötä. ajattelin vähän siinä " oikaista" sohvalle itteäni ja hups ... 10:15 kuului yläkerrasta ÄITI. Kuopus (13 kk) nukkui maksisuperunet ja antoi äitykän levätä kunnolla :oD Ja ette arvaa et edelleen ois väsyttäny. Tämä väsytys ei kyllä kovin naurata kun pitäs huushollikin saada jotenkuten pyörimään.
Mutta nyt untenmaille ja onnea ultraanmenijöille
Rapuäiti ja Lahja rv 7+0
Hei! Kummasti sitä vaan ajatus pyörii oman navan ympärillä. Millon mikäkin vaivaa ja aina mietitään mitä se nyt mahtaakaan tarkottaa. Onko rinnat hellänä, jos ei niin onko siellä joku hätänä jne. Ja voi sitä helpotuksen tunnetta kun taas tuntuu arkuutta =). Johtuneeko sitten siitä että on ensimmäinen raskaus, vai ilmeneekö tätä muillakin? Toisealtaan ei melkei edes uskalla ajatella kesää ja elokuuta kun niin moni asia voi vielä mennä pieleen. Ja sen pieleen menon pelko onki todella vahvana. Johtuneeko sitten sukulaisen perjantaina ilmoittamasta keskenmenosta vai suojelenko itseäni pettymykseltä, en tiedä. Vauva on enemmän kuin toivottu. Tekisi mieli huutaa koko maailmalle että meille tulee vauva. Silti ei uskalla ainakaan ennen ultraa. Kumma pähkäilyä täällä. Peruspessimisti.
Pahoinvointia ei vielä kuulu. Ainut minkä havaitsin että salaattikastike ei enää kelpaa ja sentään on ollu jo pitkään suosikkini! Raskausoireita on rintojen arkuus, alavatsan ajoittaiset nippailut ja aivan karmea väsymys! Tälläistä koskaan vielä kokenut.
S.M.L rv 5+3
miten sää vaikuttaa ihmisen mielialaan. Luminen maisema ja auringonpaiste piristävät kummasti. Ja täytyyhän tästä nauttia täysillä kun viimeistään torstaina lumi on taas mennyttä.
Elokuisten lista minua mietityttää myös, luulen että ennemmin kirjoittelisin suljetulle listalle.
Osasin nyt tehdä itselleni yhden pohdittavan ongelman lisää. Joulupöydän ruokien syöminen aattona ei tuota ongelmaa kun ollaan ihan lähisukulaisten kesken ja heille on raskaudesta tarkoitus kertoakin mutta työn puolesta on tällä viikolla 3 joululounasta, joista ainakin 2 kalavoittoista. Sen verran tuttuja työkaverit ovat että kalojen (ja mädin mikäli sitä on tarjolla) sekä homejuuston hyljeksiminen voi herättää ihmetystä. Tarkoitus on luultavasti ottaa pieni pala muita kaloja paitsi graavi/kylmäsavulohta. Täytyy vaan toivoa että mikäli siitä ei itse tee mitään numeroa niin ei kukaan siihen huomiota kiinnitä. Minä kun en oikeasti edes välitä paljoa muista jouluruuista kuin kylmistä kaloista.
Alkuraskauden ultraan on aika huomenna aamulla, meinaa jo vähän jännittää!
V2.0, 7+2