Jos sinun pitäisi vaihtaa koko nimesi
Minkä nimen valitsisit? Kaikki etunimet ja sukunimi olisi vaihdettava.
Kommentit (66)
Jonkin klassisen etunimen ja ruotsinkielisen/aatelissukuisen sukunimen. Tyyliin Sofia Elisabet Palmén.
Kasper Jesper Joonatan Kardemumma
Etunimeksi Kerttu ja sukunimeksi Lepää, niin sitten kun minua kutsutaan lääkärien yms vastaanotoilla niin he kutsuvat leppäkerttua (koska sukunimi usein sanotaan noissa tilanteissa ensin)
Vierailija kirjoitti:
Etunimeksi Kerttu ja sukunimeksi Lepää, niin sitten kun minua kutsutaan lääkärien yms vastaanotoilla niin he kutsuvat leppäkerttua (koska sukunimi usein sanotaan noissa tilanteissa ensin)
siis leppä, ei lepää
Ottaisin sukunimeksi suvun vanhan kauniin suotsinkielisen lyhyen nimen, etunimeksi vanhan kotimaisten
elokuvien pirteän suomalaisen nimen.
Dorothy-Ottilia Isaskarina Pimpanellanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi sellainen tilanne, että pitäisi päästä piiloon joltakin hullulta jengiltä - mistä muusta syystä voisi olla pakko vaihtaa koko nimensä? - niin valitsisin yleiset nimet. Mielellään vielä sellaiset, että on monta täysnimikaimaa.
Nykyisellä nimelläni on sattumalta ainakin monta etunimi-sukunimi -kaimaa. Toinen etunimi on sen verran yleinen (olikohan kaikkein yleisin?), että aika todennäköisesti on jo nyt täysnimikaimoja Suomessa. Oikein hyvä nimi siis, jos meinaa töppäillä netissä nimellään, mutta ilman naamaa. :D
Oikeasti et voisi noin tehdä, koska sukunimeksi ei voi ottaa sellaista mikä on jollakin jo käytössä.
Voi, jos se sukunimi on omalta esivanhemmalta. En nyt muista onko siinä jotain sukupolvirajoitusta, kuinka kaukaa se voi tulla.
Itselläni olisi mahdollisuus valita erikoisia, hienoja nimiä, mutta osui sitten ehkä se suvun yleisin nimi. Eipä sillä väliä, mutta jos haluaisin jostain syystä vaihtaa, niin ottaisin jonkin tuolta suvusta. Jos taas muuttaisin ulkomaille, ottaisin puolison nimen.
Kokeilen vaihtaa kaikki. :D Nora Maria Rose ja sukunimi Avaruus.
Olisi kyllä persoonallisia nimiä!
Haluaisin olla vain tavallinen Matti Virtanen. Nyt valitettavasti minulla on harvinainen nimi, joka näemmä herättää myös negatiivista huomiota :/
Johanna Markuntytär Susimaa.
Jotain mystistä ja eksoottista ,josta tulee mieleen samaanit ja muinaiset ajat.