Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen Prismassa nähtyä, vanhempi rouvashenkilö

Vierailija
20.08.2023 |

maustehyllyllä avasi lähes joka ikisen maustepurkin, tunki sen melkein nenäänsä kiinni ja haisteli läpi lähes kaikki mausteet ja laittoi takaisin hyllyyn. WTF? Jälleen kerran. Onneksi niissä on sentään monissa yleensä edes jonkunnäköinen sinetti purkin sisäpuolella.

Olen nähnyt, kun teinit (siellä samaisessa Prismassa) availee mm. shampoita, dödöjä, ja hoitoaineita, nuuhkii ja joskus jopa suihkuttaa dödöä päällensä ja laittaa sitten takaisin hyllyyn. Mutta luulisi, että vanhemmalla iällä ihminen jo ymmärtää, että et voi ruokakaupassa availla pakkauksia, haistella, maistella, testailla tuotteita ja laittaa niitä takaisin hyllyyn.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haistelen shampoot ja deodorantit, koska pitäähän sitä tietää, että on mieluinen haju varsinkin kun olen hajuherkkä. Saan helposti monesta deodorantistakin pääkivun ja pahanolon.

Kaupan vika, kun eivät laita testeriä.

Kuinka sä hajusteherkkä voit siellä haistella kaikkea :O

Kaikkea? Saatanan tolvana, tietenkin vain sen minkä meinaan ostaa. En siis läheskään kaikkia.

Vierailija
22/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumbon sittaris joku mies availi niitä eukalyptus-tuoksuja ja haistoi, ensin kuikuili ympäriinsä ettei vaan kukaan näe ja sitten avasi. Ei huomannut että minä näin.

Tämän takia sanominen tuskin auttaa. Kyllä ne tietää ettei purkkeja saisi avata. Avaavat silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkatuotteissa on putelissa merkintä, jossa lukee yleensä 6kk, tai 12kk. Se tarkoittaa, että tuote pilaantuu 6kk, tai 12kk avaamisesta, kun se altistuu mm. ilmalle, kosteudelle ja bakteereille. Kun avaat sen, tuotteen pilaantumisprosessi alkaa.

Mm. sen takia kaupassa yleensä on kyltti, jossa lukee, että avattu pakkaus on ostopäätös.

Tuon lisäksi on todella ällöä hygieniamielessä, että tuotteita on joku availlut ja tunkenut ties minne.

Vierailija
24/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haistelen shampoot ja deodorantit, koska pitäähän sitä tietää, että on mieluinen haju varsinkin kun olen hajuherkkä. Saan helposti monesta deodorantistakin pääkivun ja pahanolon.

Kaikkea? Saatanan tolvana, tietenkin vain sen minkä meinaan ostaa. En siis läheskään kaikkia.

Ei niitä tarvitse haistella, kun ostaa hajustamattoman dödön.

Vierailija
25/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin haistan kaikki pesuaineet, ja dödöt juuri siksi etten kykene käyttämään tietynlaisia hajuja ja oon äärimmäisen tarkka.

Mutta ei mieleeni tulisi koskaan haistella ruokia, mausteita tms minkä toinen laittaa suuhun.

Ja ainakin tähän mennessä lähes joka kerta oon ostanut sen tuotteen, jota haistoin. Eli ei tarvi joka purkkia avata, lähinnä jos haluan jotain ihan uutta, mistä en oo varma.

Kannatan hajutestereitä kauppoihin pesuaineisiin ja hygieniatuotteisiin!

Ymmärrän, että se ällöttää, olen itsekin bakteerikammoinen, mutta tiukan rahatilanteen vuoksi en voi ostaa jotain, mitä en kykene käyttämään.

Vierailija
26/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sun joka kerta haistella kaikki? Miksi et osta tuttuja tuotteita, tuoksuttomia sellaisia?

Vierailija
27/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumbon sittaris joku mies availi niitä eukalyptus-tuoksuja ja haistoi, ensin kuikuili ympäriinsä ettei vaan kukaan näe ja sitten avasi. Ei huomannut että minä näin.

Tämän takia sanominen tuskin auttaa. Kyllä ne tietää ettei purkkeja saisi avata. Avaavat silti.

Joo, sanot, niin saat osaksi silmienpyörittelyä, naureskelua tai jopa haistattelua. Nämä ihmiset tasan tietää jo valmiiksi, ettei niin saisi tehdä.

Vierailija
28/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi asioinkin kaupoissa joissa on Testeri-merkityt purnukat.

Vierailija
29/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pilaat tuotteet muille asiakkaille. Luuletko, että pihi kauppias laittaa muka availemasi tuotteet hävikkiin? Ei laita.

Vierailija
30/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neeger tytöt ja naiset tekee tota

Näin että ihan perussuomaiset tytöt porukalla tekee tuota.. 😁

Vierailija
31/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset lääppii myös jokaista hedelmää jne kaupoissa... Huom, nää on samoja ihmisiä ketkä itkevät koronajutuista.. Mutta siis omista tavoista ei päästä eroon vaikka "korona" leviääkin helposti ;)

Ei tarttis lääppiä esim. avokadoja, mikäli kauppa myis vain sopivan kypsiä.

Vierailija
32/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, että jotkut on puupäitä ja sellaisiksi jäävät.

Vierailija
33/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhea. Olisi ehkä parasta kerätä rohkeus ja sanoa nätisti siitä. Vaikka rouva suuttuisi. Se oli varmasti tyrmistyttävää ja siinä jähmettyy. Voit kai sanoa millä paikkakunnalla Prisma, ehkä ottavat myös palautteet vastaan nimettöminä.

Vierailija
34/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on kauppakierros-videoita muista maista, yhdessä mikä on kuvattu Venäjällä, nainen avasi voipaketin kääreen kaupassa jotta näki voin värin ja kääre kiinni ja takasin hyllyyn.

Suomessa en ole nähnyt, availeeko ihmiset täälläki paketteja.

Kerran vanha papparainen otti sormin karkkilaatikosta irtokarkkeja ja laittoi suuhun. Joku kadulla asuvan näköinen joskus tonki paljain käsin Lidlin paistopisteellä tuotteita.

Vierailija
35/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pilaat tuotteet muille asiakkaille. Luuletko, että pihi kauppias laittaa muka availemasi tuotteet hävikkiin? Ei laita.

Anteeksi, mutta mistä shampoosta tietää, että se on avattu? Että mistä se kauppias edes tietäisi laittaa sen hävikkiin.

Vierailija
36/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haistan suihkusaippuaa ennen ostamista. Ei kaupoissa ole niille testereitä, eikä kyseessä ole syötävä tuote.

Vierailija
37/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhea. Olisi ehkä parasta kerätä rohkeus ja sanoa nätisti siitä. Vaikka rouva suuttuisi. Se oli varmasti tyrmistyttävää ja siinä jähmettyy. Voit kai sanoa millä paikkakunnalla Prisma, ehkä ottavat myös palautteet vastaan nimettöminä.

Minkä takia se on jonkun asiakkaan velvollisuus puuttua ja saada eukon vihat päällensä? Eikö siellä ole myyjiä ja vartijoita valvomassa, että ihmiset osaa käyttätyä ja toimia oikein?

Tietenkään elintarvikkeita ei saa avata kaupassa, jos niitä ei aio ostaa.

Vierailija
38/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä eukalyptustuoksu? Eiköhän kaikki tiedä miltä eukalyptus tuoksuu 😄

Vierailija
39/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jonkinlainen selektiivinen hajusteyliherkkyys kyseessä. :D

Sitä ei ole, kun MINUN pitää päästä nuuhkimaan koko kemppariosasto läpi, mutta se puhkeaa, jos joku muu haluaa käyttää jotain hajustetta. On ihmiset törppöjä.

Vierailija
40/69 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin haistan kaikki pesuaineet, ja dödöt juuri siksi etten kykene käyttämään tietynlaisia hajuja ja oon äärimmäisen tarkka.

Mutta ei mieleeni tulisi koskaan haistella ruokia, mausteita tms minkä toinen laittaa suuhun.

Ja ainakin tähän mennessä lähes joka kerta oon ostanut sen tuotteen, jota haistoin. Eli ei tarvi joka purkkia avata, lähinnä jos haluan jotain ihan uutta, mistä en oo varma.

Kannatan hajutestereitä kauppoihin pesuaineisiin ja hygieniatuotteisiin!

Ymmärrän, että se ällöttää, olen itsekin bakteerikammoinen, mutta tiukan rahatilanteen vuoksi en voi ostaa jotain, mitä en kykene käyttämään.

Minuakin kiinnostaa miltä joku tuote tuoksuu, mutta ei sitä voi tietää haistamatta. Yleensä päädyn ostamaan tuotteen, koska minulla ei ole (enää) minkäänlaista hajusteyliherkkyyttä.