Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi ja katoavat hupiostajat

Vierailija
20.08.2023 |

Siis yli puolet siellä on tuota hupikyselyä

Henkilö: Ostan tämän
Minä: Sopii, koska haet vai lähetänkö?
-Ostajaehdokas katoaa-

Henkilö: Onko vielä myynnissä
Minä: On edelleen, ostatko?
-Ostajaehdokas katoaa-

Henkilö: Ostan tämän postituksella laita tilinumero
Minä: Moikka, tilinumeroni on FIXXXXX, nimi X X, summa 20e + postikulu 6,90e, kerrotko tietosi pakettia varten
-Ostajaehdokas katoaa-

Miten ihmiset jaksaa tehdä tuota hupikyselyä? Näitä ilmestyy päivittäin. Tekeekö jotkut tuota täyspäiväisenä harrastuksena? Kaikki eivät edes avaa vastausviestiä, kun ei näy lukukuittausta.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä on myös ne jotka haluaisi maksuaikaa johonkin 10e tavaraan joka ei yleensä edes ole mikään kovin ehdottoman tärkeä (esim bilekengät, sisustusesine)

Jos on noin tiukkaa taloudellisesti niin onko ne bilekorkkarit tai sisustustavara ihan välttämätöntä saada?

Vierailija
2/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan se että odottavat nopeaa vastausta ja jos sitä ei heti tule, jatkavat tuotteen etsintää muualta. Ovat jo löytäneet paremman diilin kun vastaus tulee. Voi myös olla että tarkemmin harkittuaan eivät haluakaan tuotetta, eivätkä näe tarpeelliseksi asiasta enää ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä nämä, jotka ei muka huomaa, että on vain postitus, he haluavat tulla noutamaan. Kun kirjoittaa, että ei noutoa, alkaa selitys, että hei, säästyy postimaksut jne. Jos lupaan lopulta, että OK, urheilukeskuksen ovella klo 18 ennen kuin haen pojan harkoista, alkaa säätäminen, että on liian aikaista/myöhäistä/väärä paikka jne. Vastaan, että tämä oli sitten tässä.

Vierailija
4/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on Facessa. Ensin kommentoivat av mutta sitten eivät avaa edes viestejä vaikka erikseen kommentoisi heille että "laitoin sulle viestiä" että katsoisivat sen viestikansionsa.

Sitten alkaa valitus kun myy seuraavalle

Vierailija
5/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on tosi paljon näitä hupikyselijöitä. Jos joku ei vastaa mitään moneen päivään niin laitan suoraan estolle, eipä häiriköi enää sama tyyppi ellei tee uutta tunnusta. Estossa varmaan jo 100 mutta aina näitä hupiostajia riittää.

Vierailija
6/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus jätetty 2 minuuttia sitten ja joku jo kyselee onko vielä myynnissä :D

Vierailija
7/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri myi joskus ompelukonetta, joku nainen osti. Summa taisi olla 50e eli ei mahdottoman isoista rahoista puhuta. Nainen soitti perään että nappiommel ei toimi, mutta kaikki muut toimii. Vaati saada rahat ompelukoneesta takaisin, mutta ei suostuisi palauttamaan konetta. Häiriköi jonkin aikaa kunnes kaverin mies ärähti sille puhelimessa että nyt loppuu.

Ostaja teki lopulta kaverista rikosilmoituksen joka ei tietenkään johtanut mihinkään. Jos se nappiommel oli noin tärkeä, hänellä olisi halutessaan ollut mahdollisuus testata se ennen ostoa.

Kaveri olisi myös suostunut kaupan purkuun mutta nainen ei suostunut palauttamaan konetta, vaan hän olisi pitänyt koneen ja halunnut myös maksamansa rahat itselleen.

Vierailija
8/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ja luulen että jotkut tekee tuota ihan harrastuksena että saa häiriköityä muiden kaupantekoa

Vierailija
9/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävin näin kesällä ja olin yllättynyt nopeista kaupoista, heti sovittiin nouto ja käteismaksu. 30 min sisällä nouti :)

Vierailija
10/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä on myös ne jotka haluaisi maksuaikaa johonkin 10e tavaraan joka ei yleensä edes ole mikään kovin ehdottoman tärkeä (esim bilekengät, sisustusesine)

Jos on noin tiukkaa taloudellisesti niin onko ne bilekorkkarit tai sisustustavara ihan välttämätöntä saada?

Multa osti joku 2 euron kukkaron pyydettyään jemmaamaan sitä kaksi viikkoa. Vastasin tuolloin vaan kylmästi, että ota sitten rahapäivänä uusiksi yhteyttä, ja yllätyin täydellisesti kun hän sitten oikeasti otti ja osti kukkaron. :D Yleensä noista ei kuulu mitään.

Vierailija
11/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka vastaa 2 minuutin sisällä että on myynnissä postitus vai nouto voi ostaja silti jättää vastaamatta.

Vierailija
12/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä yötä tulleisiin kyselyihin harvoin tulee enää mitään jatkoa. Kännissäkö kysellevät, tiedä häntä.

Vierailija
13/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tähän teoria, en toki tiedä pitääkö lopulta paikkaansa.

Myin äskettäin samaa tuotetta Facebookin kirppiksellä ja tori.fi. Sain Facebookissa nopeasti vajaa 10 viestiä (boteilta) sanoilla "Vieläkö on vapaana" tms. geneeristä. Seuraava viesti oli sitten sepustusta kuriiripalveluista ja näissä viesteissä oli mukana linkki. Huijausyrityksiä siis.

Sain myös torissa useita viestejä jotka alkoivat tismalleen samoilla sanoilla, mutta jotka eivät enää vastanneet mitään sen jälkeen. Itse päättelin, että sieltä olisi seuraavaksi tullut sama kuriiripalveluviesti linkkeineen, mutta torin asetukset estivät linkkiviestit.

Vierailija
14/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on täysin perseestä.

Vierailija
15/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin Suomenlaajuisella FB kirppiksellä, 20e tavara. Nainen laittaa viestiä että missä sijaitsee. Vastasin että paikkakunnalla X. Nainen sanoi että voi harmi kun niin kaukana. Sanoin että postitus onnistuu kyllä. Tähän saapui vastaus: "Mä en sori usko noihin".

Hmm... Mitäköhän noin epäilevä ihminen tekee koko Suomen laajuisessa myyntiryhmässä jos postitus on ehdoton ei? Ja tavara oli siis kengät.

Semmonen fiilis että hän epäsuorasti syytti mua huijariksi kun tarjosin postitusta.

Vierailija
16/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tyyppi laittelee mulle vähän väliä Torissa viestiä että onko myynnissä, onko myynnissä. On myynnissä, on myynnissä vastaan. Sama nimimerkki kyselee mutta ei koskaan vastaa mitään.

Vierailija
17/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllästynyt näihin "otathan videon, kun laitat kirjeen postiin" - no en ota, meillä postinjakaja nappaa lähtevät kirjeet suoraa omasta postilaatikosta enkä jonkun 8 e takia lähde kylille postilaatikolle videoita kuvaamaan.

Vierailija
18/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kuriiri kuulemma hakisi yhden renkaan toiselta puolelta suomea. kerroin että kyllä käy ja anna se raha kuriirille niin maksaa hakiessaan

ei kuulunut ketään

sama tuo onko vielä myynnissä

kun vastaa niin ostaja katoaa

samoin sovitaan sunnuntaiksi haku  kun se päivä tulee niin alkaa selitys että on kotihommat kesken ja puut hakemati ei jouda. kokeilin että ok kaveri sattuukiin tänään tulemaan sinnepäin niin tuo tullessaan ja maksa siinä kun se tuo tavaran

viesti luetaan muttei anneta osoitetta mihin toimittaa

aivan perseilyä

Vierailija
19/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB kirpparilla joku muija varaili monesti erästä tavaraa, mutta aina siirtyi maksu. Hinta oli huimat 10 vai 15 euroa en muista enää tarkkaan. No kuitenkin ei se sitä ostanut ja kohta se alkoi kyselemään erään 60 euron tavaran perään, en jaksanut edes vastata mitään kun ei ollut rahaa edes siihen 10e tavaraan :D Lopulta taisin estää sen ettei turhaan kommentoi kaikkeen.

Vierailija
20/66 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarjoan 5e sis postit"

Juu pelkkä paketin lähetys maksaa nykyään 6,90e, että semmosta joo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi