Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yleisurheilun katsominen tietokoneella on paheksuttavaa mutta sitten telkkari on ok?

Vierailija
20.08.2023 |

Omat vanhemmat ovat aina paheksuneet, kun vietin teininä paljon tietokoneella aikaa ja vietän nyt aikuisenakin aikaani. Katselen esim. parhaillaan yleisurheilun mm-kisoja tietokoneella.
Miksi tämä on paheksuttavaa mutta sitten taas jos katselen telkkarista yleisurheilua niin se onkin ok?
En edes omista telkkaria.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysypäs niiltä vanhemmiltasi🙄

Vierailija
2/7 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama. Mä taas kattelen leffoja mun pienestä puhelimestani vaikka istun olkkarissa, jossa yli 50 tuumanen tv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7-kymppinen isä paheksuu puhelimen tuijottamista. Itse tuijottaa telkkaria päivät pitkät. Joku ratkaiseva ero siinä selkeästi on.

Vierailija
4/7 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilön, jonka mielestä tv:n katsominen on vanhanaikaista ja tylsää. Hän on hieman ylpeä siitä, että hänen taloudessaan ei ole televisiota. Kuitenkin hän usein selittää pitkällisesti, mitä sarjoja/dokumentteja/elokuvia on katsellut viime aikoina. Ilmeisesti hän katselee niitä tietokoneelta. En tajua, miten laitevalinta muuttaa elämystä niin kovasti, enkä viitsi kysyä, koska se voisi vaikuttaa ilkeältä. Hän on sentään ihan hyvää lenkkiseuraa, kunhan mennään niin lujaa, ettei hengästymisen takia pysty koko ajan puhumaan.

Vierailija
5/7 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut miettimään että passiivinen telkkarin tuijotus on itseasiassa parempi kuin netissä poukkoilu. Mobiililaitteet on melkoinen dopamiinitriggerihelvetti.

Vierailija
6/7 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 7-kymppinen isä paheksuu puhelimen tuijottamista. Itse tuijottaa telkkaria päivät pitkät. Joku ratkaiseva ero siinä selkeästi on.

70-luvulla oli telkkari mutta ei kännykkää. Vaikka itsekin yritän kuinka selittää asiaa, niin ei hän ymmärrä.

Ehkä tässä on sama juttu. 70-luvulla oli telkkari mutta ei tietokoneita. 

Vierailija
7/7 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmille telkkari on ainakin parempi. Jos katsoo paljon lähelle, pitäisi noudattaa sääntöä 20-20-20. Aina 20min välein tuijottaa 20m päähän 20s ajan. Näin silmien näkökyky pysyy vähän parempana, jos tuijottaa tuntitolkulla päivässä läppäriä/puhelinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi