Karmean suhteen jälkeen, joka vei itsetunnon. Olenkin helpottunut, että miehen uusi suhde vaikuttaa järjettömältä.
Näin ei saisi ehkä sanoa mutta koska olen kärsinyt siitä miksi en riittänyt ja suhteessa mies talloi minut pohjalle, ajattelin alituisesti, että vika on minussa. Olen tiennyt kyllä, että olen yrittänyt parhaani ja mies oikeastaan määrätietoisesti satutti eikä koskaan rakastanut vaikka siihen minut huijasi manipuloinnillaan ja rakkauspommituksellaan.
Suhde oli kamala ja oli vaikeaa päästä siitä pois.
Olen kaiken sen jälkeen voinut huonosti ja minuun jäi jokin tunne, että olen itse se sekaisin oleva eikä minusta ole suhteisiin. Loppua kohden, en minä enää kovin terve ollutkaan, masennuin pahasti.
Nyt keräilen itseäni rauhassa ja nautin yksin olemisesta.
Kuulin, että heti, aivan heti mies löysi uuden. Suhde enteilee kyllä tuhoa ja sinällään käy sääliksi.
Ovat menneet melkein heti kihloihin, sekoilevat yhdessä ja käyttävät päihteitä runsaasti. Vastuut jää hoitamatta ja muutenkin elävät aika hulttioelämää.
Nainenkaan ei mikään mukavin tyyppi ilmeisesti ole.
Kaikki mitä kuulin niin hämmentää, että mitä ihmettä tuollainen oikein on. Samalla naurattaa.
Miten olen tuollaisen ihmisen vuoksi itkenyt ja luullut vian olevan pääasiassa minussa vaikka oikeasti tuossa on selkeät merkit siihen, että hyväksikäyttösuhde miehen puolella on jälleen aluillaan.
Samalla mietin miten koskaan olen voinut olla suhteessa tuollaiseen. Lukko avautui ja näen asian realistisemmin. Onneksi en ole enää ihmisen vaikutuspiirissä.
Onko muillakin kokemuksia siitä, että on herännyt suhteen jälkeen vielä siihen, että ei olisi voinut tehdä mitään toisin eikä vika ollut lähtökohtaisesti itsessään?
Kommentit (23)
Exäni kihlasi uuden naisen heti eromme jälkeen. Suhde päätyi riitaisasti ja ex oli kimpussani jälleen. Nyt löysi taas uuden. Saa nähdä miten toimii rasistin suhde henkilöön, jolla on lapsi ihonväriltään tummemman kanssa. Toivottavasti lapsi ei altistu rasistin törkeille jutuille joita on laukonut omien lastensa kuullen usein.
Me menimme eri teille rasismin ja monen muun asian ilmettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ymmärrä ollenkaan ihmistä, joka jää edes viikoksi suhteeseen, jossa on huono olla. Mikä on vikana sellaisessa ihmisessä ja miksi hän ei tykkää edes itsestään?
Yleensä ne huonotkin suhteet ovat alussa hyviä. Sitten kun toiseen on jo ehtinyt kiintyä ja rakastua alkaa se helvetti. Eivät nämä kaltoinkohtelijat paljasta todellista luontoaan ennenkuin kumppanilla on pallo jalassa.
Mikä ihmeen pallo jalassa? Edes naimisissa oleminen, yhteiset lapset tai yhteinen asuntovelka eivät ole sellainen pallo, etteikö sitä olisi mahdollista saada pois. Voit toki väittää muuta, mutta se nyt vain on tosi asia. Jossakin toisessa maassa uskoisin tuon pallon olemassaolon, mutta en Suomessa. Se pallo on suhteeseen jäävän pään sisällä, ei missään muualla.
Aika yksioikoista ja epärealistista on kyllä ajatella niinkin, että suhteesta tulisi lähteä esim. rakastuneena alle viikossa, kun ensimmäinen ikävästi kohtelu koittaa... Kuten kirjoitit.
Sitä huonosti kohtelua on voinut edeltää monet kivat ja ihanat hetket ja ajat. ja sen jälkeenkin taas. Ja helposti sitä sitoutuneena koittaa ensin selvittää ja ratkaista suhteen ongelmat. Huno kohtelua on usein tällaisessa suhteessa ajoittaista. Ei sitä kuviota heti voi nähdä, että mikään ongelma ratkeakaan vaikka yrittää. Mielestäni on aika tietämätöntä ja epäempaattista vierittää syy tuolla tavalla sille, jota on kohdeltu suhteessa huonosti.
Ja kyllä ihmiselämä on paljon psykologiaa, "pään sisällä" , pitäiskö vähän perehtyä? Esim. toisen manipuointi, valehtelu ja hämärryttäminen voi vaikeuttaa myös päätöksentekoa.
Olen perehtynyt omakohtaisesti hankalaan mieheen aikoinaan ja en todellakaan jäänyt tumput ojossa katsomaan, kun hän yritti kaikkea typerää kanssani. Juu, hän oli alussa ihana ja mukava, mutta vaikka tykkäsinkin hänen jutuistaan, niin silti en hyväksynyt typerää käytöstä, vaan huomasin sen heti.
Vanhempani kasvattivat minut seisomaan aina omilla jaloillani ja kuuntelemaan omia tuntemuksiani tarkasti. Isäni oli ammatiltaan poliisi ja muistan kuinka hän neuvoi jo silloin kun olin lapsi, että "jos joku ei tunnu hyvältä, niin silloin kannattaa todella pysähtyä miettimään miksi tällainen olotila tulee." Myös muita vastaavia neuvoja oli ja ne ovat jääneet hyvin mieleen.
Niinpä silloin, kun tämä mies alkoi olemaan mielestäni liian mustasukkainen, niin karvani nousivat heti pystyyn. Kun hän sanoi, että minun ei tarvitsisi hymyillä, kun olemme muiden kanssa ja että hän ei voi sietää parasta ystävääni ja hänen mielestään minun pitäisi lopettaa ystävyytemme, niin ihastus katosi. Kaikki tunteet katosivat, vaikka mies yritti lirpitellä kaikkea.
Sinulla on ollut onni kasvaa hyvässä, tasapainoisessa perheessä. Huomasit outoudet ja ikävät merkit heti.
Monet narsistien, sosiooaattien ja psykopaattien uhreista eivät ole olleet niin onnekkaita. Siksi heillä kestää aikansa hahmottaa, mikä on oikein itseä kohtaan ja mikä ei.
Olen perehtynyt omakohtaisesti hankalaan mieheen aikoinaan ja en todellakaan jäänyt tumput ojossa katsomaan, kun hän yritti kaikkea typerää kanssani. Juu, hän oli alussa ihana ja mukava, mutta vaikka tykkäsinkin hänen jutuistaan, niin silti en hyväksynyt typerää käytöstä, vaan huomasin sen heti.
Vanhempani kasvattivat minut seisomaan aina omilla jaloillani ja kuuntelemaan omia tuntemuksiani tarkasti. Isäni oli ammatiltaan poliisi ja muistan kuinka hän neuvoi jo silloin kun olin lapsi, että "jos joku ei tunnu hyvältä, niin silloin kannattaa todella pysähtyä miettimään miksi tällainen olotila tulee." Myös muita vastaavia neuvoja oli ja ne ovat jääneet hyvin mieleen.
Niinpä silloin, kun tämä mies alkoi olemaan mielestäni liian mustasukkainen, niin karvani nousivat heti pystyyn. Kun hän sanoi, että minun ei tarvitsisi hymyillä, kun olemme muiden kanssa ja että hän ei voi sietää parasta ystävääni ja hänen mielestään minun pitäisi lopettaa ystävyytemme, niin ihastus katosi. Kaikki tunteet katosivat, vaikka mies yritti lirpitellä kaikkea.