Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keksintöä vielä kaipaatte? Ette varmaankaan vuonna -90 haaveillet internetistä. Onko sensijaan mielessänne jokin muu keksintö, jota odotatte mutta jota ei ole ilmaantunut?

Vierailija
19.08.2023 |

Ja koitetaan pysytellä arkipäiväisissä, tavallista elämää helpottavissa pikku keksinnöissä. Jos vanhoilta mummeleilta kysyy, niin he vastaavat: "No, jos syövän saisi..." (tarkoittaa: parannettua maailmasta lopullisesti).

Esimerkiksi oletteko huomanneet, että kun henkilö puhuu näköpuhelimella, niin hän katsoo vähän alaspäin? Tämä johtuu siitä, että se kamera on ruudun ylälaidassa kun taas puhuja mielellään kohdistaa katseensa keskelle ruutua. Eli miten saataisiin se kamera siirrettyä keskelle ruutua, tietysti niin että se ei näy?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen keksinnöt tietty.

Itseohjautuva auto. Mutta ongelma on se, että sitten ehkä kaiken liikenteen olisi oltava itseohjautuvaa eikä mulla olisi varaa sellaiseen autoon.

Vierailija
2/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei haaveiltu 90-luvulla internetistä vaan KÄYTETTIIN sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on näköpuhelin, joku uusi keksintö?!

Vierailija
4/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen robottiauto, jota voi aidosti käyttää ihminen, jolla ei ole ajokorttia eikä ajotaitoja! Ehdoton olisi....

Vierailija
5/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuusioreaktori

Vierailija
6/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei haaveiltu 90-luvulla internetistä vaan KÄYTETTIIN sitä.

Vuonna -90 käytettiin vielä modeemipurkkeja, mutta vuosikymmenen loppuun mennessä nykytyyppinen internet kyllä oli yhä useammalle arkipäivää. Itse haaveilin joskus 90-luvun lopulla langattomasta netistä, että voisi surffata vaikka sängyllä maaten läppärillä eikä ole riippuvainen modeemista. No, tulihan sekin sitten.

Vierailija
7/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transportteri.

Vierailija
8/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina huono syömään. Olin ehkä ekaluokkalainen tai tokaluokkalainen, kun kuuntelin aikuisten juttelua sanomalehden artikkelista, jossa puhuttiin tulevaisuuden keksinnöistä. Yksi niistä jäi mieleeni, ravintopillerit. Neljästi päivässä pilleri ja syömiset hoidettu!

Olin ikionnellinen, kun ajattelin ettei kohta tarvitse syödä ruokaa...

Olen nyt 60v, eikä näitä pillereitä ole näkynyt 🤭

Vierailija
9/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina huono syömään. Olin ehkä ekaluokkalainen tai tokaluokkalainen, kun kuuntelin aikuisten juttelua sanomalehden artikkelista, jossa puhuttiin tulevaisuuden keksinnöistä. Yksi niistä jäi mieleeni, ravintopillerit. Neljästi päivässä pilleri ja syömiset hoidettu!

Yhteen pilleriin ei mitenkään voida pakata sellaista määrää kaloreita, joita ihminen tarvitsee.

Vierailija
10/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että esim matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa voisi tehdä piirtämällä merkit. Siis ei tarttis opetella ohjelmaa.

Kun olin tutustumassa lapseni vuoksi lukioihin, siellä matikan ope sanoi, että tulevaisuudessa se on noin.

Vierailija
11/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääke ilman sivuvaikutuksia

Vierailija
12/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne olis laohduttahallekin helpompi juttu. Ei tarttis syödä ruokaa lainkaan.

Vierailija
13/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni odottanut keksintöä, joka tekee täydellisen mekin hetkessä, nappia painamalla. Olisi erikseen meikit joka tilanteeseen. Snäp ja työmeikki olisi valmis. Huoh! Eikö vois jo joku työtön keksijä keksiä.

Vierailija
14/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No emt. joku robotti, mikä hoitaisi siivoamisen ym. pskahommat. Mutta se olisi niin valtava edistysaskel, että samalla hoituisi ne autonomiset autot eikä töissäkään tarvitsisi edes käydä.

Sen älypuhelimen saisi varmaan hoidettua kahdella kameralla, toinen ruudun yläpuolella ja toinen alapuolella.

Vierailija
15/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teleportit. Kävisin katsomassa sukulaisia kuukausittain, nykyään käyn kerran-pari vuodessa.

Vierailija
16/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teleportti ja aikakone

Vierailija
17/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja ajatustenlukulaite

Vierailija
18/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko leffa War Games tuttu?

Vierailija
19/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tähtiportti, millä pääsisi matkustamaan rinnakkaismaailmoihin. Voisi olla huisia.

Vierailija
20/46 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintopillereistä olen itsekin haaveillut. Aina ei vaan jaksais eikä kiinnostais kokata ja syödä. Ois helppo kun vois pillerin nappaamalla vaan siirtää nälkää eteenpäin kun on joku mielenkiintoinen homma kesken... Toisaalta onhan niitä lisäravintojuomia keksitty, Nutridrink tms., ne on kyllä jo aika lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan