Korvissa soi tyttöystävän järkyttävä musiikkimaku pitkän automatkan jäljiltä! Vaikuttaisiko teidän ihastukseen?
Ollaan kolmekymppisiä ja oikeastaan vasta tapailu muuttunnut vakavaksi. Voisiko teillä vaikuttaa kiinnostukseen tämä seuraava soittolista?
Ronettes : Be my baby
Taco : Puttin on the Ritz
Benny Goodman : Sing sing sing
Beatles : All my loving ja Please mr.postman
Tina Turner : Simbly the best
Roy Orbison : Shahdaroba
Rolling Stones : If you start me up
Carly Simon : You're so vain
Cyndi Lauper : Girl wanna have fun
Sheana Easton : My baby takes the morning train
Frank Sinatra : Strangers in the night
Jari Sillanpää : Kaduilla tuulee ja Kun hämärtää
Pretenders : Dont get me wrong
Varmaan jotain kappaleita unohtuikin kun olen niin hämmentynnyt mutta noi nyt pauhasi autossa ainakin. Hän ei siis yhtään häpeillyt tai vitsaillut musiikkimaulleen vaan ihan fiiliksissä noita valitsi.
Olenko hölmö jos annan tämän vaikuttaa tunteisiini? Nyt kyllä tuntuu kun yhtäkkiä seurustelisin jonkun mummelin kanssa!
Kommentit (56)
Hyi olkoon. Tuo lista sisältää monta sellaista kipaletta, joiden ekat tahdit saa vaihtamaan kanavaa, mutta kyllä kovin köykäisissä kantimissa on suhde, jos toisen musiikkimaku osoittautuu ylivoimaiseksi asiaksi.
Olemme puolisoni kanssa olleet yhdessä kolmisenkymmentä vuotta, emmekä todellakaan pidä edes samoista musagenreistä. Hän kuuntelee suomipoppia ja iskelmäkin menettelee, minä taas nautin klassisesta, kansanmusiikista ja hyvästä elokuvamusiikista. Pitkille automatkoille valitsemme dark countrya ja bluegrassia, jotka käyvät molemmille.
Puolisoni ei ole niin tarkka musiikista, minulle sillä on valtava merkitys, mutta en ikimaailmassa nostaisi musiikkimakua mitenkään merkitykselliseksi tekijäksi parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lista ei haittaisi, mutta jos olisi suomalaista iskelmää ja räppiä, niin suhde olisi siinä,
No älä, jos olisi kuunneltava autoreissu jotain anatudea, vinkunooraa, elliulinaa tai kookaijaa niin tuota joo..
Ihan oikeasti, se rengasmelukin on miellyttävämpää.
Radio Suomi Pop ja vielä ne juontajat siihen päälle. Jättäisin naisen seuraavan ABC:n pihaan.
Mikä näistä soi Radio SuomiPopilla?
Ronettes : Be my baby
Taco : Puttin on the Ritz
Benny Goodman : Sing sing sing
Beatles : All my loving ja Please mr.postman
Tina Turner : Simbly the best
Roy Orbison : Shahdaroba
Rolling Stones : If you start me up
Carly Simon : You're so vain
Cyndi Lauper : Girl wanna have fun
Sheana Easton : My baby takes the morning train
Frank Sinatra : Strangers in the night
Jari Sillanpää : Kaduilla tuulee ja Kun hämärtää
Pretenders : Dont get me wrongNuo Sillanpäät eivät nekään ole ihan SuomiPoppia.
Tässä listausta kanavan soitosta:
Et lukenut sitte mihin se oli reply. Tuo ap:n lista on ihan hyvä. Ei haittaisi kuin tuo Jari Sillanpää lähinnä. Minun kauhuni olisi siis se suomi iskelmä ja rap. Eli nimenomaan Radio Suomi Pop. Ja siihen vielä kostona olisi ne juontajat.
Ette sitten ole kompromissista koskaan kuulleet?
Onhan se vähän raskaahkoa välissä jos ei musamaut käy yksiin. Miesystävä tykkää eniten luukuttaa portion boysin ja sen tyyppisten bilebändien kaljanjuontiralleja täysin epäironisesti. Hän ei myöskään kuuntele mitään muuta kuin suomenkielistä musiikkia, iskelmää tai poppia. Ei mitään missä olisi liikaa "ajattelemista", melodista tai sanoitusten puolesta ns. haastavuutta tai esim. jos laulajan ääni on hieman "suomipop-radioystävällisyydestä" poikkeava niin ei pysty. En sitten kiusaa häntä pakkokuunteluttamalla sellaista mikä ei hänelle maistu. Emme asu yhdessä, niin ei tämä nyt ihan päivittäinen ongelma kuitenkaan ole.
Itse kuuntelen musiikkia tosi monipuolisesti ja tykkäänkin fiilistellä tunnelmia ja tulkintoja ja sanoituksia. Löydetään kyllä yhteistä kuunneltavaa noilla hänen kriteereillään. Olisi kuitenkin mukavaa joskus jakaa musiikin fiilistelyä ja keskustella hänen kanssaan itse löytämästäni musiikista. Hän ei vain saa mitään irti muusta kuin tuosta valmiiksi pureskellusta suomipopiskelmästä. Harmi, mutta eipä se siihen kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lista ei haittaisi, mutta jos olisi suomalaista iskelmää ja räppiä, niin suhde olisi siinä,
No älä, jos olisi kuunneltava autoreissu jotain anatudea, vinkunooraa, elliulinaa tai kookaijaa niin tuota joo..
Ihan oikeasti, se rengasmelukin on miellyttävämpää.
Olin kerran työpaikassa, jossa huudatettiin noita 8h/päivä... Ei enää ikinä.
Ei kai tuo lista nyt paha, mutta kun joutuu kuuntelemaan tunteja pelkkiä Souvareita...
Minun mieheni kuuntelee vain radion puhekanavaa ja joskus radio deitä, repikää kaikki siitä. Meillä kyllä on mukavia matkoja silti koska juttelemme samalla. Musiikki on aivan toissijaista.
Just hyvä musiikkimaku tytöllä! Vaikuttaisi minuun ihastusta runsaasti lisäävästi.
Mikä siinä radiomusiikissa on niin tärkeää?
Minä en kuuntele juuri koskaan musiikkia paitsi satunnaisesti kavereiden kyydissä, minulla ei ole radiota muuta kuin autossa.
Puolisoni harrastaa musiikkia jonkin verran, soittaa pianoa ja laulaa mutta ei hänkään yleensä musiikkia muuten kuuntele eikä hänelläkään kotona radiota ole.
Joskus ollaan käyty yhdessä karaokessa ja siellä laulettu iskelmää.
Rytminen musiikki miehellä on täysin pannassa ja minulle asia on täysin ok, sitten sitä ei hänen kanssaan kuunnella.
Kavereiden kanssa ajelulla voi kuunnella ihan mitä tahansa, yleensä melu kuitenkin peittyy keskustelun alle.
En minäkään kyllä kestäisi jos kumppani kuuntelisi esimerkiksi ellinooraa, behmiä tai muita astmaatikkoja tai muutenkaan kotimaista musiikkia. Heviörinästäkään en innostu ja country sekä "vanha" rätisevä musiikki saavat aggression partaalle. Olen aistiyliherkkä ja äärimmäisen tarkka siitä mitä itse kuuntelen. Imagine Dragons ja twenty one pilots ovat omia suosikkejani. Onneksi kuulokkeet on keksitty. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo lista nyt paha, mutta kun joutuu kuuntelemaan tunteja pelkkiä Souvareita...
😁 Älä nyt, Souvarit hyvä tanssiyhtye, monet kerrat Saariselällä minuakin pyörittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😁 Älä nyt, Souvarit hyvä tanssiyhtye, monet kerrat Saariselällä minuakin pyörittänyt.
No varmaan joo, mutta käy vähän tylsäksi kun kauan joutuu kuuntelemaan. Eikä mitään muuta väliin!
Meillä on sellainen sääntö, että kuski määrää mitä kuunnellaan.
Useimmiten kuunnellaan jotain tiedepodcastia, koska musamaku ei ole yhteinen. Tosin mua ei haittaa, sillä kuulosuojaimet on mukana ja pystyn sulkemaan korvani muutoinkin ja vaikka lukea.
Ei vaikuttaisi. Sitä paitsi tuo soittolistahan kuulostaa oikein hyvältä.
really is kind of desert? (ei siis jälkiruoka)