Unohdin vaimon syntymäpäivän ja mököttää nyt
Miten aikuinen voi loukkaantua noin lapsellisesta asiasta?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee monen ihmisen synttärit ohi jos joku ei muistuta, jopa omani. En siis suutu jos ei onnitella kun en itsekään välttämättä hoksaa mikä päivä on menossa.
Kaverien synttärut voi unohtaa, mutta kumppanin ei.
Exä muisti aina entisen tyttöystävänsä syntymäpäivät ja vei tämän ravintolaan syömään. Ei liene ihme, että on exä:)
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee monen ihmisen synttärit ohi jos joku ei muistuta, jopa omani. En siis suutu jos ei onnitella kun en itsekään välttämättä hoksaa mikä päivä on menossa.
Kerro mikä on sinulle tärkeää. Täältä löytyy saman tien ihminen joka ei pidä sitä minkään arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikä on sinulle tärkeää. Täältä löytyy saman tien ihminen joka ei pidä sitä minkään arvoisena.
Oma hyvinvointini on minulle tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti hiljaisuudesta.
Nyt voit ottaa kaapista kylmän oluen, heittää jalat ylös ja piereskellä porilaisenmarssia. Olet luomakunnan huipulla!
Olen 60 v. nainen, enkä pidä oluesta. Enkä myöskään porilaisten marssista. Mutta pidän hiljaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Exä muisti aina entisen tyttöystävänsä syntymäpäivät ja vei tämän ravintolaan syömään. Ei liene ihme, että on exä:)
Naisia ei voi miellyttää. Eksällä on hyvä muisti ja kohteliaasti tarjoaa illallisen syntymäpäivän kunniaksi? Jos on vuosikymmenien liitto takana, niin tuo on fiksun miehen toimintaa.
Toki vie sitten nykyisen naisen romanttisempaan ravintolaan hänen syntymäpäivänään.
Eronneena miehenä tarjoan illallisen lasteni äidille kun täyttää vuosia. Nykyinen naisystävä toki huomioidaan paremmassa ravintolassa, lahjojen ja kukkien kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en välitä hyvinvoinnistasi yhtään. Miksi sinä välität? En ymmärrä.
Jos syntymäpäivä ei ole sinulle tärkeä, niin silloin sinun syntymäpäivääsi ei tietenkään tarvitse muistaa tai juhlia. Jos vaimolle syntymäpäivä on tärkeä, niin silloin se muistetaan ja juhlitaan. Parisuhteessa oleellista on huomioida toisen tarpeita, ei vain omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei voi miellyttää. Eksällä on hyvä muisti ja kohteliaasti tarjoaa illallisen syntymäpäivän kunniaksi? Jos on vuosikymmenien liitto takana, niin tuo on fiksun miehen toimintaa.
Toki vie sitten nykyisen naisen romanttisempaan ravintolaan hänen syntymäpäivänään.Eronneena miehenä tarjoan illallisen lasteni äidille kun täyttää vuosia. Nykyinen naisystävä toki huomioidaan paremmassa ravintolassa, lahjojen ja kukkien kera.
Ap unohti vaimonsa synttärie. Se, että sinä muistat vaimon ja ex-vaimonkin synttärit on hienoa. Tosin toi illallinen ex-vaimon kanssa on harvinaista. Nostelisin kulmiani jos oma mies lähtisi exän kanssa ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sairas.
Miksi kukaan ei anna kysyjälle neuvoja?
Pyydä aidosti anteeksi että unohdit, käy ostamassa lahja ja kukkia, ehdota että menette yhdessä ulos syömään, ole läsnä, kuuntele.
Millaisia syntymäpäiviä lapsuudessasi vietettiin? Ehkä sinun kodissasi ei ollut tapana juhlia syntymäpäiviä ja sen vuoksi unohdit?
Lapsellista. Ei mulle tulisi mieleenkään, että aikuisen ihmisen syntymäpäiviä jotenkin erikseen pitäsi viettää/ huomioida. En tunne ketää, joka tuollaista harrastaa. Töissä huomioidaan jos tasakymmeniä täytetään, ei muuten. Lasten synttärit ollaan vietetty 10v asti, sen jälkeen on saaneet jotain tehdä kavereiden kanssa jos ovat halunneet, ja ollaan vaan rahoitettu se juttu. Sekin on sitten jäänyt muutaman vuoden päästä. Jos nyt sattuu muistamaan että jollain on synttärit, niin toki voi onnitella, mutta ei siitä mitään numeroa tarvitse tehdä. Kaikki me joskus ollaan synnytty. Kummallinen tapa, että sen syntymän vuosipäivää sitten joka vuosi pitää hehkuttaa.
Todella asiatonta keskustelu täällä. Monissa perheissä juhlitaan myös aikuisten syntymäpäiviä, kahvitellaan, ostetaan pieniä lahjoja, kutsutaan ystäviä kylään, jne. Syntymäpäivän muistaminen osoittaa välittämistä, toisen huomioimista ja läheisyyttä.
Ei mun mies varmaan tiedä vieläkään milloin mulla on synttärit. Ja naimisissa ollaan. Ei ole koskaan niitä muistanut tai edes ottanut itse selvää milloin ne voisivat olla.
Mä muistin aikaisemmin aina hänen synttärinsä mutta lopetin muistamisen kun ei hänkään koskaan muista mun synttäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sairas.
En minä ole mitenkään sairas, vaikka en piittaa sinun hyvinvoinnistasi. Luuletko että muiden elämä pyörisi sen ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Todella asiatonta keskustelu täällä. Monissa perheissä juhlitaan myös aikuisten syntymäpäiviä, kahvitellaan, ostetaan pieniä lahjoja, kutsutaan ystäviä kylään, jne. Syntymäpäivän muistaminen osoittaa välittämistä, toisen huomioimista ja läheisyyttä.
Taitaa olla taas miestrollien aikaansaannosta tämäkin palstan omituisuus, että naisen kuuluisi suorastaan hävetä sitä jos haluaa saada huomiota kumppaniltaan syntymäpäivänään.
Ilmainen vinkki: MERKKAA KALENTERIIN se vaimosi syntymäpäivä! On moukkamaista unohtaa tollanen, ihan itsees voit syyttää ja on todellakin oikeutettua mököttää.
Taas yksi ihminen joka ei kykene erottamaan omia tarpeitaan muiden tarpeista. "Jos minä en jotain tarvitse, ei voi kukaan muukaan tarvita."