Kertokaapa on se nykyäänkin hyvän aidin ja naisen merkki, että tekee itse kaikki.
Siis tarkoitan jouluruuat ja siivoukset. Hoitaa yksin lapset, ei koskaan käy missään ja jätä lapsiaan hoitoon.
En ymmärrä, elämme sellaista aikaa, että en enää olsi uskonut, että joku varsinkin nainen ITSE määrittelee hyvän äidin ja naisen näiden edellä mainittujen kriteerien perusteella. Miehistä olisin voinut vielä uskoa, mutta miksii nainen itse vaatii itseltään liikoja.
Minä en tee jouluruokia, en ole koskaan tehnyt piparkakkutaloja tai muita erikoisuuksia. Siivoan kyllä ja asumme kauniissa kodissa. Mutta nämä asiat eivät määritä naiseuttani!
Kaiken sen työn vähentämisellä minulla jää aikaa tehdä lasten ja miehen kanssa mukavia asioita. Olemme onnellisia ja olen nainen ihan muun perusteella, että ostanko laatikot kaupasta vai teenkö itse.
Miettikääpä naiset. Antakaa jokaisen tehdät omat valintansa. Kun tekee jotain vähemmän jää aikaa muuhun. Jokainen itse valitsee mikä tuntuu tärkeimmältä.
Kommentit (3)
Uskon, että monet naiset pelkäävät sitä vapautta mitä työn vastuun jakaminen tuo.
Kyllä minäkin pari-kolmikymppisenä vielä ostin valmislaatikot, mutta kun olin ensimmäisen kerran tehnyt ruoat itse niin huomasin, miten paljon parempia ne ovat.
Meillä käy siivooja, mutta haluan silti siivota kirjahyllyni ja komeroni itse, koska vain sillä tavalla tietää, mitä tavaroita missäkin on.
Itse tehden kotityö on usein laadukkaampaa kuin ostettu, se nyt vain on fakta. Harva siivooja on edes yhtä fiksu kuin minä ;) Laatutietoinen tekee itse, vaikka olisi varaa ostaakin.
Taoppa tämä vielä ukon junttisukulaisille päähän...
Mukavaa joulun aikaa kaikenlaisille äideille ja perheille:)!