Mitä arkisia romanttisia asioita mies voisi tehdä?
Eli vaimo sanoi ettei häntä haittaisi jos olisin yhtä romanttinen kun suhteen alussa.
Nyt sitten kysyn teiltä että mistä arkisista huomionosoituksista tykkäisit?
Tässä asiat mitkä on arkea:
- hyvää huomenta tekstarit
- fyysinen kosketus ja silittely
- rakkauden tunnustaminen viikottain
Kommentit (19)
Kun tulin myöhään töistä, mies oli laittanut kynttiöitä palamaan ja romanttista musaa. Tuli eteiseen vastaan ja riisui mut siinä. Ei puhuttu mitään ääneen. Tykkäsin.
Huomaavaisuus. "annapa minä autan"
Ruoka on valmiina ja pöytä katettu kun tulen töistä kotiin 🥰 mulle ihan luxusta
Avainjuttu on miettiä, mitä teit silloin suhteen alussa eri tavalla. Mutta sellaisia pieniä arkisia romanttisia juttuja mistä pidän on esimerkiksi
- kaunis kattaus ja vaikka kynttilät ihan tavallisena arki-iltana. Ruokana voi olla vaikka pakastepitsaa tai uunimakkaraa. Sillä ei ole merkitystä vaan tunnelmalla.
- minun lempiruuan tekeminen / tilaaminen
- (jalka)hieronta spontaanisti telkkaria katsellessa.
- kukat tai muu vastaava spontaani muistaminen.
- treffien suunnittelu.
Mulle on tullut lämmin, luottavainen ja toverillisen, rennon kiihottunut olo, kun tiskaamme kimpassa, teemme ruokaa tai pesemme mattoja.
Onko tämä romantiikkaa, rakkautta vai halua? vai yhdistelmä?
Minulle on aamuisin kahvimuki ja lautanen katettu pöytään ja kahvi siinä vieressä termarissa. Silloin kun meille vielä tuli paperinen sanomalehti, niin sekin oli tuotu sisään. Mies siis herää ja lähtee töihin aikaisemmin. Joskus lautasella on ollut post-it -lappu missä lukee jotain "huomenta rakas", mutta se on vähän turhan överiä. Talvella on usein lumet harjattu auton päältä. Siis sellaista pientä arjen huomaavaisuutta. Sellaista pientä arjen huomaavaisuutta, ei mitään näyttäviä siirappisia tekoja.
Eihän me voida tietää, miten oot käyttäytynyt suhteen alussa. Sitä kai se vaimo kaipaili, eikä jotain teennäistä, ulkopuolelta määriteltyä romantiikkaa.
Ole kiinnostunut niistä asioista, mistä vaimosi pitää tai kokee tärkeänä. Kuuntele, huomioi. Kävelettekö käsi kädessä? Halaatteko kun toinen tulee kotiin?
Mies oli aamulla putsannut autoni lumesta. Pökerryin niille jalansijoille ja olin todella otettu. Muistan ainiaan, suhde oli noin 2v ja jo päättynyt, työelämät vei eri suuntiin. Tässä muutamia.
Kävi oma-aloitteisesti kaupassa. Oli katsonut lähtiessään mikä oli loppumassa ja toi lisää. Täytti kaapit noin kolmeksi päiväksi joten meni aika tasan meillä ostokset.
Toi kukkia koska halusi tehdä niin. Tai karkkia/suklaata mikä ei tietty linjoille ole hyväksi, eleenä ihana.
Niin paljon teki hän ja tähän jos listaan, eivät tunnu missään tai näyttää typerältä ja imelältä.
Rakkauden tunnustaminen päivittäin
Kanna hänet sänkyyn ja pidä extrahyvänä
Miksi täältä kysyt, puhu vaimolles.
Meillä mies voisi aloittaa sillä että vietettäisiin joskus viikonloppu tai kesäloma ilman hänen sukulaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaavaisuus. "annapa minä autan"
Eikös tuo ole "mansplainingiä/miesselittämistä"?
Tuo kukkia, osta jotain vaimon lempijuttua, laita aamupalaa, tee ruokaa, anna hieronta.
Kysy toiveita, kuuntele, huomioi.
Vie kukkia!