Miten onnistuu suihkussa käyminen minuutissa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vie hiusten kastelu jo ainakin minuutin. Shampoon vaahdotus toisen, huuhtelu vie ainakin 3 min. Saippuointi vie myös minuutin ainakin. Hoitoaineen levitys ja hiusten selvitys 3 min. Jos tarvitsee sheivailla ja kuoria iho niin siihen menee 20 min. Huuhtelelu n. 3 min.
Ilman sheivailuja suihkussa menee vähintään 12 minuuttia. Sheivailun kanssa 32 min.
Minuutin vuoksi en viitsi edes suihkuun mennä kun ei siitä mitään hyötyä ole.Millaiset hiukset sulla on että minuutin kestää niiden pelkkä kastelu?
Vai tukeeko suihkusta pari tippaa kerrallaan?
Mä saisin minuutissa mun paksun parisängyn päiväpeitonkin märäksi suihkun alla joten saanen vähän epäillä että hiusten kastuminen vie minuutin.Lapsellani on niin paksu tukka, että vaikka se on lyhyt, hän voi tulla suihkusta helposti vain päällimmäinen kerros märkänä. Vaatuu aikaa, vettä ja myös tekniikkaa ("möyhöttämistä") että ne alemmatkin hiukset kastuu. Vaikka tukka ei edes ole pitkä.
No jos tolla tekniikalla kastelee hiukset niin meneehän siinä aikaa. Ei munkaan hiukset kastu alta sekunneissa jos vaan seison suihkun alla mutta kun päätä pitää suihkun alla ja sormin niitä nostelee niin eihän siinä montaa sekuntia mene kun hiukset ovat kauttaaltaan märät?
En saa shampoota vaahtoamaan ilman että lisään koko ajan vettä. Käytän palashampoota (ilman SLS), joka ei todellakaan vaahdotu tai leviä puolikuivana. Siksi suihku on pakko pitää päällä koko ajan, jotta saan hiukset pestyä. Kertaa kaksi. Ja johonkin pyllyn ja kainalon pesuun nyt menee 10s, ei paljoa hyödytä siks aikaa sammutella ja sitten odottaa veden lämpötilan tasaantumista vähintään yhtä pitkään kuin vettä muka säästi...
Jos ei pese hiuksia, niin parissa minuutissa onnistuu suihku. Menet suihkutilaan, suihkuhana auki, kastelu, hana kiinni. Otat pesusienen, laitat suihkugeeliä, kastelet sienen ja vähän vaahdotat. Sit sillä sienellä koko kroppa läpi. Jos joka päivä käy suihkussa niin ei tarvitse pitkään hinkata, normi-pyöräyttely riittää. Sit peset sen sienen, laitat kuivamaan ja lopuksi huuhtelet itsesi.
Mä käyn 2 krt päivässä suihkussa, osittain fyysinen työ ja kiireinen elämä. Koska en meikkaa töihin, niin kylppärissä menee 5 min mukaan lukien suihku, kuivaus, deodorantti ja kasvovoide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vie hiusten kastelu jo ainakin minuutin. Shampoon vaahdotus toisen, huuhtelu vie ainakin 3 min. Saippuointi vie myös minuutin ainakin. Hoitoaineen levitys ja hiusten selvitys 3 min. Jos tarvitsee sheivailla ja kuoria iho niin siihen menee 20 min. Huuhtelelu n. 3 min.
Ilman sheivailuja suihkussa menee vähintään 12 minuuttia. Sheivailun kanssa 32 min.
Minuutin vuoksi en viitsi edes suihkuun mennä kun ei siitä mitään hyötyä ole.Millaiset hiukset sulla on että minuutin kestää niiden pelkkä kastelu?
Vai tukeeko suihkusta pari tippaa kerrallaan?
Mä saisin minuutissa mun paksun parisängyn päiväpeitonkin märäksi suihkun alla joten saanen vähän epäillä että hiusten kastuminen vie minuutin.Lapsellani on niin paksu tukka, että vaikka se on lyhyt, hän voi tulla suihkusta helposti vain päällimmäinen kerros märkänä. Vaatuu aikaa, vettä ja myös tekniikkaa ("möyhöttämistä") että ne alemmatkin hiukset kastuu. Vaikka tukka ei edes ole pitkä.
No jos tolla tekniikalla kastelee hiukset niin meneehän siinä aikaa. Ei munkaan hiukset kastu alta sekunneissa jos vaan seison suihkun alla mutta kun päätä pitää suihkun alla ja sormin niitä nostelee niin eihän siinä montaa sekuntia mene kun hiukset ovat kauttaaltaan märät?
En ole kelle vastasit, mutta kaikilla ei ole yhtä ohuet ja hienot hiukset kuin sulla, että ne jollain pienellä nostelulla sekunneissa on kauttaaltaan märät. Sulla on ilmeisesti suora ja ohut hiuslaatu. No, kiva sulle. Älä silti tule muille sanomaan miten karkean ja kiharan pitäis toimia just samalla tavalla kun sulla.
Vierailija kirjoitti:
Minuutin vuoksi en viitsi edes suihkuun mennä kun ei siitä mitään hyötyä ole.
Onko sinulla hana täysillä auki koko ajan? Vaahdottamiseen riittää pikkuinen tilkka vettä, eikä hana tarvitse olla ollenkaan auki ainakaan hoitoaineen levityksen aikana.
Koko suihkussakäynti minuutissa onnistuu ehkä silloin, kun on suihkuttanut itseään ja peseutynyt hyvin ennen saunan löylyyn menoa, ja minuutissa ehtii huuhtoa hiet pois.
Vierailija kirjoitti:
En saa shampoota vaahtoamaan ilman että lisään koko ajan vettä. Käytän palashampoota (ilman SLS), joka ei todellakaan vaahdotu tai leviä puolikuivana. Siksi suihku on pakko pitää päällä koko ajan, jotta saan hiukset pestyä. Kertaa kaksi. Ja johonkin pyllyn ja kainalon pesuun nyt menee 10s, ei paljoa hyödytä siks aikaa sammutella ja sitten odottaa veden lämpötilan tasaantumista vähintään yhtä pitkään kuin vettä muka säästi...
Miksi sen pitäisi vaahdota? Että saat illuusion puhtaudesta vaikka shampoon vaahtoamisella ei ole mitään tekemistä pesutehon kanssa?
Muuten ehkä, mutta hiusten pesu ei tuossa ajassa onnistu. Käyn aina nopeasti suihkussa ja talvella vain n joka toinen ilta.
Mitäs kun intin käyneetkin sanovat, että 2 minuutin aammupesu on oikeasti vain sanonta, koska siinä ajassa ei ehdi oikeasti paljon mitään, ja todellinen aamupesu tehdään myöhemmin päivällä, kun ehditään?
Minusta minuutissa ehtii vain kastella ja kuivata itsensä. Ei p3seytyä oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuutin vuoksi en viitsi edes suihkuun mennä kun ei siitä mitään hyötyä ole.Hiuksia suositellaan pestävän 2 kertaa peräkkäin.
No joo, jos tarve. En hirveästi käytä muotoilutuotteita ja hiukset pesen vähintään joka toinen päivä niin tuo kerta nyt riittää.
Ehtii siinä pään kastella. Armeijassa oli just minuutin suihkuja Ei siinä ehtinyt juuri palleja edes pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan käyminen varmaan onnistuukin. Siinä ehtii just ehkä nahkansa kastaa, mutta ei peseytymään kunnolla saippuaa käyttäen. Toisessa keskustelussa just kauhistellaan kun ihmiset eivät pese käsiään käytyään kus/pas. On yhtä pöyristyttävää vain uittaa nahkaansa jossain minuuttisuikussa. Kyllä tietyt paikat vaativat vähän saippuaakin. Korvantaustat, kainalot, nivuset, persvako, varpaitten välit ja tissien aluset. Siinä hujahti jo ainakin 3 minuuttia saippuapesua
Jännää. En itse käytä suihkusaippuaa koskaan, vesi riittää. Ajatuskin, että tunkisin saippuaa korvien taustoihin, tuntuu oudolta. Persvakokin puhdistuu vedellä. Mitään tissien alusia ei tarvi itsellä ajatellakaan. Ei edes ole itsellä sellaista, että rinnan iho törmäisi jonkin muun paikan ihoon.
Kädetkin puhdistuu sitten pelkällä vedellä?
Käytä edes perusvoidetta ihosi pesuun. Jos siis saippuaa vältät kuivumisen takia?
Alapää ei todellakaan puhdistu pelkällä vedellä. Ihan samaa ihoa on käsissä eli jos sitä pas#aa on persiissä vs käsissä niin kyllä se saippua on millä se puhdistetaan. Ja sulla ei varmaan koskaan ole vatsa löysällä ja silloinkin vaan vedellä huuhdot?
Kuten jo totesin, käytän vartalon pesuun vain vettä. Googlaapa ihan huviksesi, mitä mieltä terveyden ammattilaiset ovat asiasta. Saatat yllättyä. Vesi riittää. Ja todellakaan alapäähän ei suositella muuta kuin vettä. Jos minulla joskus on mahatauti, käyn vesipesulla. Ei ripuli ole mitään pihkaa.
Kädet pesen vessassa saippualla. Käsien saippuapesun tarkoitus on estää pöpöjä leviämästä ympäristöön ja suuhun sormista. Harvemmin sitä tulee avattua ovenkahvoja sillä paljaalla persvaolla, käytettyä sitä leipien syömisessä apuna, pyyhkäistyä sillä kasvoja tai tartuttua sillä joka paikkaan...
Ei onnistu mitenkään. Enkä mä tuollaista yritäkään, en edes 5 minuutin, enkä 10 minuutin suihkua. Ainoa iloni ja nautintoni nykyään on pitkät suihkut, en ala niistäkin luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi vaahdota? Että saat illuusion puhtaudesta vaikka shampoon vaahtoamisella ei ole mitään tekemistä pesutehon kanssa?
Onko tämä kompakysymys? Siis miten minä pesen sillä shampoolla koko pään, jos sitä shampoota ei ole koko päässä? Jos osaisit lukea, näkisit että kirjoitin "vaahdotu *tai leviä*". Älä ota sitä "vaahtoa" kirjaimellisesti. Ei kuivaa palashampoota saa levitettyä päänahkaan ilman vettä. Ehkä et ole käyttänyt palashampoota jos et tätä ymmärrä.
Koska en halua käyttää puolta tuntia päivässä johonkin suihkussa käymiseen, tosin itsellänikin menee siellä ehkä 2-3 minuuttia, en ole niin tarkkaan kellottanut.