Hei työttömät, kysymys!
Miten haette neljää työpaikkaa kuukaudessa, jos sopivia paikkoja ei vain ole tarjolla?
Haetteko silloin johonkin vain, vaikka ei olisi alan koulutustakaan?
Mitä sanoo työkkärin täti?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut avoimia hakemuksia sellaisiin paikkoihin joihin minulla on koulutus, tai muuta soveltavaa osaamista ( esim. olin vapaaehtoisena 10 vuotta urheilukisoissa kassalla, joten se on tuttua)
Ja työkkärin ( tai minun tapauksessa kuntakokeilun) setä on liputtanut tämän puolesta.
Työnantajapuolen kommentti : ei haittaa vaikka hakija hakee töitä joihin ei ole pätevyyttä. Meille tulee sellaisia hakemuksia kokoajan. Valinnassa ei vaan pääse jatkoon. Rohkeasti hakemaan vaan jos työkkäri vaatii.
Melkein mihin tahansa koskei oman alan hommia hirveästi ole lähimailla. Hakemuksiin harvoin vastataan lainkaan jonka takaa ikärasismi. Voisin lähteä töihin kauaskin muttei olisi enää edes varaa muuttaa 20km kauemmas. Eikä varaa autoon joka on isoja kaupunkeja lukuunottamatta välttämätön.
Haen minne vaan vaikkei olisi osaamista. Täällä päin ei ole niin paljon työpaikkoja että oman alan paikkoihin voisi koko ajan hakea. Ihan sairaan typerää hakea paikkoihin jonne ei pääse mitenkään. Olen hakenut työnjohtajaksi ja nuorisotyöntekijäksi ja lastenkotiin myös töihin.
Olen laittanut kohta kaikkiin mahdollisiin rekrytointifirmoihin, samoin kuin joihinkin muihinkin paikkoihin, avoimia hakemuksia. Varsinkin nyt kesäaikaan, kun ei juuri työpaikkoja löytynyt. Mistään ei ole kuulunut kiitosta kummempaa. Alkavat vain nuo paikat, joihin en olisi laittanut, loppua.
Paljon on myös etätyöpaikkoja missä töitä tehdään kotoa käsin. Niihin voi hakea kuka tahansa mistä päin Suomea tahansa.
Joudun hakeen myös sellaisiin, mihin en sovellu, kun ei löydy tältä paikkakunnalta paljoa, osa-aikatyö niin yhtä työpaikkaa/3kk pitää hakea, yleensä ei tule edes vastausta hakemukseen
Olen laittanut avoimia hakemuksia sellaisiin paikkoihin joihin minulla on koulutus, tai muuta soveltavaa osaamista ( esim. olin vapaaehtoisena 10 vuotta urheilukisoissa kassalla, joten se on tuttua)