Miten onnistuu suihkussa käyminen minuutissa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaa tuo, että miksi se pitää tehdä minuutissa ?
Jos vaikka haluaa säästää vettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässä kyse ei ollut veden käyttöajasta, vaan suihkussa käymisen ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässä kyse ei ollut veden käyttöajasta, vaan suihkussa käymisen ajasta.
Tässä ei määritelty mistä on kysymys. Veden lorottamiseen kuluvan ajan vähentämisessä olisi joku pointti, kokonaisajan minimoimisessa oikein ei. Mutta on aika selvää, että jos puhutaan minuutin kokonaisajasta, niin ehtii pesemään vain muutamia kohteita. Lähtökohta voisi olla mielenkiintoinen jollekin tuotekehittäjälle ja pian tultaisiin linjan läpi kuin autopesulassa konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan käyminen varmaan onnistuukin. Siinä ehtii just ehkä nahkansa kastaa, mutta ei peseytymään kunnolla saippuaa käyttäen. Toisessa keskustelussa just kauhistellaan kun ihmiset eivät pese käsiään käytyään kus/pas. On yhtä pöyristyttävää vain uittaa nahkaansa jossain minuuttisuikussa. Kyllä tietyt paikat vaativat vähän saippuaakin. Korvantaustat, kainalot, nivuset, persvako, varpaitten välit ja tissien aluset. Siinä hujahti jo ainakin 3 minuuttia saippuapesua
Jännää. En itse käytä suihkusaippuaa koskaan, vesi riittää. Ajatuskin, että tunkisin saippuaa korvien taustoihin, tuntuu oudolta. Persvakokin puhdistuu vedellä. Mitään tissien alusia ei tarvi itsellä ajatellakaan. Ei edes ole itsellä sellaista, että rinnan iho törmäisi jonkin muun paikan ihoon.
Saippuat ovat erilaisia, niiden huuhtelu eroaa myös, osa huuhtoutuu helpommin ja nopeammin kuin toiset. Jos haluaa hoitaa hiuksia hoitoaineella, senkin huuhtelu kestää kauan.
Suihkussa käynti on myös terveydenhoitoa, mm. lämpöhoitoa hartioille ja muuallekin, lopuksi voi viileällä vedellä huuhdella mikä myös edistää terveyttä.
Mulla vie hiusten kastelu jo ainakin minuutin. Shampoon vaahdotus toisen, huuhtelu vie ainakin 3 min. Saippuointi vie myös minuutin ainakin. Hoitoaineen levitys ja hiusten selvitys 3 min. Jos tarvitsee sheivailla ja kuoria iho niin siihen menee 20 min. Huuhtelelu n. 3 min.
Ilman sheivailuja suihkussa menee vähintään 12 minuuttia. Sheivailun kanssa 32 min.
Minuutin vuoksi en viitsi edes suihkuun mennä kun ei siitä mitään hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan käyminen varmaan onnistuukin. Siinä ehtii just ehkä nahkansa kastaa, mutta ei peseytymään kunnolla saippuaa käyttäen. Toisessa keskustelussa just kauhistellaan kun ihmiset eivät pese käsiään käytyään kus/pas. On yhtä pöyristyttävää vain uittaa nahkaansa jossain minuuttisuikussa. Kyllä tietyt paikat vaativat vähän saippuaakin. Korvantaustat, kainalot, nivuset, persvako, varpaitten välit ja tissien aluset. Siinä hujahti jo ainakin 3 minuuttia saippuapesua
Jännää. En itse käytä suihkusaippuaa koskaan, vesi riittää. Ajatuskin, että tunkisin saippuaa korvien taustoihin, tuntuu oudolta. Persvakokin puhdistuu vedellä. Mitään tissien alusia ei tarvi itsellä ajatellakaan. Ei edes ole itsellä sellaista, että rinnan iho törmäisi jonkin muun paikan ihoon.
Kädetkin puhdistuu sitten pelkällä vedellä?
Käytä edes perusvoidetta ihosi pesuun. Jos siis saippuaa vältät kuivumisen takia?
Alapää ei todellakaan puhdistu pelkällä vedellä. Ihan samaa ihoa on käsissä eli jos sitä pas#aa on persiissä vs käsissä niin kyllä se saippua on millä se puhdistetaan. Ja sulla ei varmaan koskaan ole vatsa löysällä ja silloinkin vaan vedellä huuhdot?
Helposti. Paitsi jos täytyy masturboida. Silloin menee viisi minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vie hiusten kastelu jo ainakin minuutin. Shampoon vaahdotus toisen, huuhtelu vie ainakin 3 min. Saippuointi vie myös minuutin ainakin. Hoitoaineen levitys ja hiusten selvitys 3 min. Jos tarvitsee sheivailla ja kuoria iho niin siihen menee 20 min. Huuhtelelu n. 3 min.
Ilman sheivailuja suihkussa menee vähintään 12 minuuttia. Sheivailun kanssa 32 min.
Millaiset hiukset sulla on että minuutin kestää niiden pelkkä kastelu?
Vai tukeeko suihkusta pari tippaa kerrallaan?
Mä saisin minuutissa mun paksun parisängyn päiväpeitonkin märäksi suihkun alla joten saanen vähän epäillä että hiusten kastuminen vie minuutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuutin vuoksi en viitsi edes suihkuun mennä kun ei siitä mitään hyötyä ole.Millaiset hiukset sulla on että minuutin kestää niiden pelkkä kastelu?
Mä saisin minuutissa mun paksun parisängyn päiväpeitonkin märäksi suihkun alla joten saanen vähän epäillä että hiusten kastuminen vie minuutin.
Pitkät ja paksut hiukset.
Itselläni suihkussa käyminen kestää minimissään 7 minuuttia enkä tuon nopeammin sieltä pääse ulos, jos oikeasti pesen itseni. Vettä en toki valuta koko aikaa, mutta siihen, että saan hiukseni kunnolla kasteltua menee jo 30 sekuntia ja shampoon huuhtelu vie minuutin. Ehkä nämä pikasuihkuttelijat on todella ohut- ja lyhythiuksisia?
Miksi suihkussa pitäisi käydä minuutissa? Mä saan siinä ajassa ehkä vasta märäksi mun hiukseni. En mä todellakaan ala aikaa ottamaan ellei tarkotuksena ole olla mahdollisimman limanen huonon huuhtelun takia ja haista yhä paskalle. Sitten vaikka ottaa kokonaan hiukset pois huomiosta niin menee ihokarvojenkin ajeluun enemmän kuin minuutti. No, jos mulla ois mies joka kyttäis sekuntikellon kanssa niin hällä ei sitten olisi varaa valittaa haisevasta ja karvaisesta naisesta kun sen itse tilasi. Hengityskin ois oikeen bueno kun ei vettä saa käyttää.
Näitä miehiä on kyllä tullut vastaan, jotka kehuvat minuuttisuihkuistaan. Joo, haju sen jo kertoi ilman, että avasit suusi. Olen jättänyt heidät jatkamaan vaikka sitten niiden muiden haisevien minuuttisuihkulaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuutin vuoksi en viitsi edes suihkuun mennä kun ei siitä mitään hyötyä ole.Millaiset hiukset sulla on että minuutin kestää niiden pelkkä kastelu?
Lapsellani on niin paksu tukka, että vaikka se on lyhyt, hän voi tulla suihkusta helposti vain päällimmäinen kerros märkänä. Vaatuu aikaa, vettä ja myös tekniikkaa ("möyhöttämistä") että ne alemmatkin hiukset kastuu. Vaikka tukka ei edes ole pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Hiuksia suositellaan pestävän 2 kertaa peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaahdotan vaahdottimella shampoon ja suihkugeelin valmiiksi, hana auki ja 10 sek pikakastelu, hana kiinni. Levitän valmiiksi vaahdotetut aineet kroppaan ja hiuksiin ja hana auki, 50 sek huuhtelu. Valmista tuli.
Tilasin saippuavaahdottimet Aliexpressiltä.
Vaahdotin vaahtoaville tuotteille? Miksi ne pitää esivaahdottaa mielestäsi? Oletko kehitysvammainen?
En, vaan olen maisteri. Käsin vaahdottamalla saa vain pienen määrän vaahtoa.
Miksi pitää haukkua, jos tekee asioita eri tavalla?
Kyllähän siellä suihkussa saa viettää vaikka koko päivän, itselläkin menee yleensä se n. 3 - 10min ( riippuu siitä, pesenkö hiukset vai en, ). Oleellisinta on se, kuinka pitkään sitä vettä valuttaa. Saippuoimisen / hiustenpesun / hoitoaineen vaikutusajan aikana sen veden ei todellakaan tarvitse valua, hana kiinni vaan. Ja ajallisesti silloin vettä valuu yhteensä tuosta kokonaisajasta ajasta 1-2 min.
Miksi kukaan kävisi suihkussa minuutissa? Jos ajattelet veden säästöä, niin hanassa on muitakin vaihtoehtoja kuin olla täysillä auki tai kokonaan kiinni.
20 voisi ostaa parempaa shampoota, niin ei ainakaan joka päivä tarvitsisi hangata päänahkaa minuuttia. Ja sen ajan voi suihkun hana olla kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanan voi laittaa kiinni. Eihän vettä tarvitse valua koko ajan, kun vaahdottaa shampoota tai saippuoi vartaloaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siellä suihkussa saa viettää vaikka koko päivän, itselläkin menee yleensä se n. 3 - 10min ( riippuu siitä, pesenkö hiukset vai en, ). Oleellisinta on se, kuinka pitkään sitä vettä valuttaa. Saippuoimisen / hiustenpesun / hoitoaineen vaikutusajan aikana sen veden ei todellakaan tarvitse valua, hana kiinni vaan. Ja ajallisesti silloin vettä valuu yhteensä tuosta kokonaisajasta ajasta 1-2 min.
Suomessa on käytössä sellaisia käteviä vesihanoja, että yhdellä kädenliikkeellä saa avatuksi ja suljetuksi, eikä lämmön säätökään vaadi kaikissa toista otetta. Harva suihku on enää nykyään sellainen, että pitää erikseen vääntää auki kuumaa ja kylmää vesihanaa, jotta tulee sopivan lämpöistä.