Mikä on sinulla sellainen ruoka, minkä teet aina itse, koska mitään vastaavaa ei saa ostettua kaupasta?
Tai ei ole lähelläkään yhtä hyvää kaupasta ostettuna. Kiinnostaa, mitä tällaisia ruokia on.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys. Eipä taida olla sellaisia ruokia, jotka olisi valmisruokina parempia kuin kotikeittiössä tehtynä. Eikä kiinnosta maksaa moninkertaista hintaa jostain pikkupaketista einestä. Ei siis ole yhtäkään ruokaa, jota ostaisin mieluummin valmiina kuin tekisin itse. No ranskalaiset on tähän poikkeus.
Minä tiedän, maksalaatikko kannattaa ostaa. En ole itse tehnyt, mutta äiti teki sitä lapsuudessani. Et varmaan syö sitä?
Maksalaatikko on heittämällä parempaa itsetehtynä kuin valmiiksi ostettuna, vaikka Saarioisten maksalaatikko onkin yksi harvoista einesruuista, joita pystyy syömään.
t. eri
Eiköhän kaikki ruuat mitä teen. Mikä tahansa on parempaa itsetehtynä!
Meillä ostetaan valmiina vain tuoretortellinit/-raviolit ja kalaleikkeet (joku findus, pari kertaa vuodessa). Ravioleja teen kyllä itsekin mutta vain kerran vuodessa, helpompi ostaa.
Kaikki muut ruuat paitsi ranskalaiset perunat. Nekin olisivat itsetehtyinä paljon parempia, mutta niin suuritöisiä, että en oikeasti viitsi tehdä.
En syö lainkaan eineksiä - joo kuullostaa tosi ylimieliseltä tai jotain, mutta mulla on sen verran hankalia allergioita, etten viitsi leikkiä. Mä mielummin teen itse jauhelihakeittoni kuin istun viikon vessassa :-(
40 vuodessa olen oppinut niin hyväksi kokiksi, että enimmäkseen olen pettynyt, jos joskus uskaltaudun ravintolassa jotain syömään. Eineksistä en edes tiedä, mille maistuvat, suurin osa niistä ainakin haisee pierulle.
Lanttulaatikko. Kaikki muualla kuin kotona tehdyt lamttulaatikot ovat kauheita.