Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinulla sellainen ruoka, minkä teet aina itse, koska mitään vastaavaa ei saa ostettua kaupasta?

Vierailija
18.08.2023 |

Tai ei ole lähelläkään yhtä hyvää kaupasta ostettuna. Kiinnostaa, mitä tällaisia ruokia on.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää perunamuussiakaan ei saa kaupasta.

Tämä on kyllä ykkönen. Mies tekee pussimuusia ja minä inhoan sitä - mies kokkaa paljon kun tykkää kokata ja on aina ensin kotona. 

Valmisletut on kamalia.  

Vierailija
22/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunasalaatti. En voi sietää kaupan majoneesimössöjä.

Ai niitäkö, joissa perunanpala etsii kaveria majoneesin seasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka. Valmisruoka ei ole hyveliiniä.

Vierailija
24/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniruoat, kaikki.

Vierailija
25/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää perunamuussiakaan ei saa kaupasta.

Kruunuherkun perunamuussi on kyllä tosi hyvää. Suosittelen!

Vierailija
26/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijasukaleita marinoituna ja kuorrutettuna kera perunaporkkana survoksen. Itse tehty aioli/hummus oheen ja salaattia.

Nyhtökaurakaalikääryleitä jonkun lisukkeen kanssa

Kookosmaito kasviswokki, jossa on tofua ja pähkinöitä isoja riisinuudeleja.

Millä kuorrutat ja marinoit soijasuikaleet?

Vierailija
27/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijasukaleita marinoituna ja kuorrutettuna kera perunaporkkana survoksen. Itse tehty aioli/hummus oheen ja salaattia.

Kuulostaa tosi hyvältä, mutta onko nuo työläitä?

Ei lainkaan. Keitä soijasuikaleet, purista vedet pois, marinoi haluammasi tavalla. Yksinkertaisimmillaan soijakastike ja mustapippuri. Leivitä korppujauheessa ja paista.

Hummuksen on helppo tehdä kikherneistä. Survot vain kasaan, lisäät yrttejä ehkä sitruuna, mausteita, öljyä. Aioli syntyy valkosipulista ja googlaa loput.

Kaalikääryleet on helppo rehdä, kun sen kerran opettelee. Paistaa sipulia, sieniä ( vaikka herkkusieniä irtona ) ja nyhtökauraa - iskee kaalin väliin   ja heittää uuniin.

Kookosmaitoa, jos haluu lintsata niin pussi pakastewokkikasviksia,  pilkkoo tofua  sekaan ja pähkinöitä. Isoja riisinuudeleita heittää sekaa ja sekoittaa.

Vierailija
28/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä kuorrutat ja marinoit soijasuikaleet?

No siinähän on mielikuvitus rajana. Yksinkertaisimmillaan soijakastike ja pippuri, mutta ne voi marinoida curryssa, kookosmaidossa, , hunajamarinadi, chili, yrtti, voi myös tehdä itse ostaa kaupasta valmiskastikkeen. Nehän ei maistu miltään, joten...

Vierailija
29/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kaikki ruoka. Eihän mikään ruoka ole kaupasta ostettuna niin hyvää kuin kotona valmistettuna, Outo kysymys. Eikö pitäisi kysyä, mikä ruoka on parempaa tai yhtä hyvää valmiina ostettuna,

Vierailija
30/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkäruukku on ainoa joka kaupan ruuista on sellaista että en oikein tiedä miten sen tekisi että olisi samanlaista tai parempaa. Ohjeita?

Vierailija
31/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne

Makaronilaatikko

Vierailija
32/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Ei tulisi mielenkään ostaa valmisruokia. 

Vierailija
33/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaispaisti, paistettu maksa viipaleina ja keitetty sydän ja keitetty naudan kieli kylmänä leikkeleenä. Tuikitavallisia ruokia 1970-luvun alkupuolella. Keitoista minestrone. Jälkiruuista marjapuuro, suklaakiisseli ja monet muut mummolan herkut.

Vierailija
34/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ja kastike.

Vierailija
35/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härkäruukku on ainoa joka kaupan ruuista on sellaista että en oikein tiedä miten sen tekisi että olisi samanlaista tai parempaa. Ohjeita?

Ei ole ohjetta, mutta ota oikeasti projektiksi opetella tekemään. Eihän tuossa ole mitään kummallista, paistilihaa suikaloituna, sipulia, valkosipulia, suolaa pippuria vahnäjauhoja, kermaa. Jos tykkäät sienistä, niin niitä. Haudutetaan pitkään rauhassa. Minusta tuollaisissa ei voi epäonnistua, mutta makuun tulee variaatiota, kun vaihtelee, että tekeekö punaviinipohjaisen burgundinpatatyypoisen vai pippurisen kermaisen jne.

Vierailija
36/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannun teen aina itse!

Vierailija
37/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidoton sienisalaatti valkosipuli-suola-rouskuista. Ei saa kaupasta sen veroista sienisalaattia.

Vierailija
38/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua koko kysymystä. Aivan kaikki ruoka pullasta bologneseen on TIETENKIN parempaa itse tehtynä. Itse kysyisin, että mikä ihmeen eines muka on parempaa kuin kotona tehty? Eipä kyllä mulle tule mieleen.

Vierailija
39/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu kysymys. Eipä taida olla sellaisia ruokia, jotka olisi valmisruokina parempia kuin kotikeittiössä tehtynä. Eikä kiinnosta maksaa moninkertaista hintaa jostain pikkupaketista einestä. Ei siis ole yhtäkään ruokaa, jota ostaisin mieluummin valmiina kuin tekisin itse. No ranskalaiset on tähän poikkeus.

Minä tiedän, maksalaatikko kannattaa ostaa. En ole itse tehnyt, mutta äiti teki sitä lapsuudessani. Et varmaan syö sitä?

Vierailija
40/47 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yam moo yor

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi