Mikä on sinulla sellainen ruoka, minkä teet aina itse, koska mitään vastaavaa ei saa ostettua kaupasta?
Tai ei ole lähelläkään yhtä hyvää kaupasta ostettuna. Kiinnostaa, mitä tällaisia ruokia on.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Perunasalaatti. En voi sietää kaupan majoneesimössöjä.
Ai niitäkö, joissa perunanpala etsii kaveria majoneesin seasta?
Ruoka. Valmisruoka ei ole hyveliiniä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää perunamuussiakaan ei saa kaupasta.
Kruunuherkun perunamuussi on kyllä tosi hyvää. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Soijasukaleita marinoituna ja kuorrutettuna kera perunaporkkana survoksen. Itse tehty aioli/hummus oheen ja salaattia.
Nyhtökaurakaalikääryleitä jonkun lisukkeen kanssa
Kookosmaito kasviswokki, jossa on tofua ja pähkinöitä isoja riisinuudeleja.
Millä kuorrutat ja marinoit soijasuikaleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijasukaleita marinoituna ja kuorrutettuna kera perunaporkkana survoksen. Itse tehty aioli/hummus oheen ja salaattia.
Kuulostaa tosi hyvältä, mutta onko nuo työläitä?
Ei lainkaan. Keitä soijasuikaleet, purista vedet pois, marinoi haluammasi tavalla. Yksinkertaisimmillaan soijakastike ja mustapippuri. Leivitä korppujauheessa ja paista.
Hummuksen on helppo tehdä kikherneistä. Survot vain kasaan, lisäät yrttejä ehkä sitruuna, mausteita, öljyä. Aioli syntyy valkosipulista ja googlaa loput.
Kaalikääryleet on helppo rehdä, kun sen kerran opettelee. Paistaa sipulia, sieniä ( vaikka herkkusieniä irtona ) ja nyhtökauraa - iskee kaalin väliin ja heittää uuniin.
Kookosmaitoa, jos haluu lintsata niin pussi pakastewokkikasviksia, pilkkoo tofua sekaan ja pähkinöitä. Isoja riisinuudeleita heittää sekaa ja sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kuorrutat ja marinoit soijasuikaleet?
No siinähän on mielikuvitus rajana. Yksinkertaisimmillaan soijakastike ja pippuri, mutta ne voi marinoida curryssa, kookosmaidossa, , hunajamarinadi, chili, yrtti, voi myös tehdä itse ostaa kaupasta valmiskastikkeen. Nehän ei maistu miltään, joten...
No siis kaikki ruoka. Eihän mikään ruoka ole kaupasta ostettuna niin hyvää kuin kotona valmistettuna, Outo kysymys. Eikö pitäisi kysyä, mikä ruoka on parempaa tai yhtä hyvää valmiina ostettuna,
Härkäruukku on ainoa joka kaupan ruuista on sellaista että en oikein tiedä miten sen tekisi että olisi samanlaista tai parempaa. Ohjeita?
Kaikki. Ei tulisi mielenkään ostaa valmisruokia.
Munuaispaisti, paistettu maksa viipaleina ja keitetty sydän ja keitetty naudan kieli kylmänä leikkeleenä. Tuikitavallisia ruokia 1970-luvun alkupuolella. Keitoista minestrone. Jälkiruuista marjapuuro, suklaakiisseli ja monet muut mummolan herkut.
Vierailija kirjoitti:
Härkäruukku on ainoa joka kaupan ruuista on sellaista että en oikein tiedä miten sen tekisi että olisi samanlaista tai parempaa. Ohjeita?
Ei ole ohjetta, mutta ota oikeasti projektiksi opetella tekemään. Eihän tuossa ole mitään kummallista, paistilihaa suikaloituna, sipulia, valkosipulia, suolaa pippuria vahnäjauhoja, kermaa. Jos tykkäät sienistä, niin niitä. Haudutetaan pitkään rauhassa. Minusta tuollaisissa ei voi epäonnistua, mutta makuun tulee variaatiota, kun vaihtelee, että tekeekö punaviinipohjaisen burgundinpatatyypoisen vai pippurisen kermaisen jne.
Maidoton sienisalaatti valkosipuli-suola-rouskuista. Ei saa kaupasta sen veroista sienisalaattia.
En tajua koko kysymystä. Aivan kaikki ruoka pullasta bologneseen on TIETENKIN parempaa itse tehtynä. Itse kysyisin, että mikä ihmeen eines muka on parempaa kuin kotona tehty? Eipä kyllä mulle tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys. Eipä taida olla sellaisia ruokia, jotka olisi valmisruokina parempia kuin kotikeittiössä tehtynä. Eikä kiinnosta maksaa moninkertaista hintaa jostain pikkupaketista einestä. Ei siis ole yhtäkään ruokaa, jota ostaisin mieluummin valmiina kuin tekisin itse. No ranskalaiset on tähän poikkeus.
Minä tiedän, maksalaatikko kannattaa ostaa. En ole itse tehnyt, mutta äiti teki sitä lapsuudessani. Et varmaan syö sitä?
Tämä on kyllä ykkönen. Mies tekee pussimuusia ja minä inhoan sitä - mies kokkaa paljon kun tykkää kokata ja on aina ensin kotona.
Valmisletut on kamalia.