Mikä on sinulla sellainen ruoka, minkä teet aina itse, koska mitään vastaavaa ei saa ostettua kaupasta?
Tai ei ole lähelläkään yhtä hyvää kaupasta ostettuna. Kiinnostaa, mitä tällaisia ruokia on.
Kommentit (47)
Vuohenjuustorisotto (sis. valkoviiniä)
Kesäkeitto, hernekeitto ja Janssoninkiusaus.
Soijasukaleita marinoituna ja kuorrutettuna kera perunaporkkana survoksen. Itse tehty aioli/hummus oheen ja salaattia.
Nyhtökaurakaalikääryleitä jonkun lisukkeen kanssa
Kookosmaito kasviswokki, jossa on tofua ja pähkinöitä isoja riisinuudeleja.
Vierailija kirjoitti:
Soijasukaleita marinoituna ja kuorrutettuna kera perunaporkkana survoksen. Itse tehty aioli/hummus oheen ja salaattia.
Nyhtökaurakaalikääryleitä jonkun lisukkeen kanssa
Kookosmaito kasviswokki, jossa on tofua ja pähkinöitä isoja riisinuudeleja.
Kuulostaa tosi hyvältä, mutta onko nuo työläitä?
Hernekeitto, kalakeitto, moussaka, juurileipä ....
No vaikka makaronilaatikko. Laitan itse paljon enemmän jauhelihaa ja munia, että on täyttävämpää ja paremman makuinenkin, kuin kaupan versio.
Karjalanpaisti
Nyhtöpossu
Hernekeitto
Erilaiset makkara- ja lihakeitot
Makaronilaatikko ja lasagne ovat itse tehtyinä parempia kuin kaupasta ostetut, mutta tulee niitä joskus valmiinakin ostettua.
Hyvää perunamuussiakaan ei saa kaupasta.
Janssoninkiusaus mullakin tuli ekana mieleen. Lasagne on toinen, kotitekoisena ylivertainen. Vanhalla ukrainalaisella reseptillä tekemäni borssikeitto on kolmas.
Ei varsinainen ruoka, mut valkosipulisämpylät.
Keitot. Kaupan valmiskeitot ei maistu.
Perunasalaatti. En voi sietää kaupan majoneesimössöjä.
Hassu kysymys. Eipä taida olla sellaisia ruokia, jotka olisi valmisruokina parempia kuin kotikeittiössä tehtynä. Eikä kiinnosta maksaa moninkertaista hintaa jostain pikkupaketista einestä. Ei siis ole yhtäkään ruokaa, jota ostaisin mieluummin valmiina kuin tekisin itse. No ranskalaiset on tähän poikkeus.
Mullakin perunasalaatti ja sienisalaatti.
Pastat ja padat.
Janssoninkiusaus.