Hallituksen säästölista on hirveä luettavaa
Mitä ihmettä tällaisella vähävaraisten potkimisella haetaan?
Toimeentulotuki:
Tuen tason tarkastus
Lapsikorotusten poisto
Velvoittavuuden lisääminen
Tuen alentamista helpotetaan
Asumismenoihin 5 % omavastuuosuus
Lääkkeiden maksamista toimeentulotuesta arvioidaan (!)
Yleinen asumistuki:
Ansiotulovähennyksen poisto
Perusomavastuu nousee 50 %
Asumistuen tasoa hyväksytyistä asumismenoista lasketaan nykyisestä
Tuen kuntaryhmät 1 ja 2 yhdistetään tasolle 2.
Tukeen varallisuusraja
Omistusasujien asumistuki poistetaan
Työttömyysturva:
Työssäoloehtoa pidennetään ja poistetaan sen kertyminen palkkatukitöissä
Ansioturvan tasoa heikennetään
Omavastuupäivät nostetaan viidestä seitsemään
Ikäsidonnaisista poikkeussäännöistä luovutaan
Työmarkkinatukeen velvoitteita
Työmarkkinatuen nettotaso tttuen perustasolle
Lisäksi:
Peruspäivärahan, sairauspäivärahan, kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään. Lapsikorotukset, korotusosat ja suojaosat poistetaan.
Poistetaan Kelan velvollisuus ohjata palvelutarpeen arvioon tttuen alentamisen yhteydessä.
Ja vielä: indeksikorotuksia jäädytetään.
Terveydenhuoltoa yksityistetään, sote-rahoitusta leikataan tuntuvasti
Purra sanoi, että "sosiaaliturvasta leikkaaminen ei persuille käy" - kunnes se sitten kävikin. No tärkeimmät tavoitteet saavutetaan, kun maahanmuuttoa vaikeutetaan ja bensan hinta laskee, ehkä.
Duunareiden ja työttömien potkimisesta voi sitten lukea lisää täältä: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6bfb803-86b7-4722-9986-45b4cf34b…
Kommentit (846)
Vierailija kirjoitti:
Sähkön, ruoan ja kaiken muunkin hinnat nousi ihan pilviin juuri Marinin hallituksen toimien takia, että semmoista ei ole nähty koskaan ennen.
Mitä teki Marin? Jakoi rahaa ympäri maailmaa eikä välittänyt suomalaisista pienituloisista ja köyhistä yhtään.Väkivalta rehottaa ympäriinsä eikä sillekään tehty mitään. Natoonkaan ei olisi päästy, ellei kansa olisi vaatinut. Koululaitoksen alas-ajo jatkui ja tärkeintö oli säätää translaki ja uusia liikennemerkit ynnä muuta turhaa.
Puhumattakaan koronan takia aiheutetuista suluista ja harmeista. Ja suuri osa porukasta kärsii vieläkin kun ei päässyt silloin hoitoon ajoissa jameni huonoon kuntoon yms.Ei tosiaan jäänyt vihervassareita ikävä.
Hinnat nousivat pandemian ja Venäjän harjoittaman miehityssodan takia. Miten tämän tajuaminen tuntuu olevan osalle porukkaa niin käsittämätöntä?
Vierailija kirjoitti:
Työssä jaksamista pitäisi edistää, silti kaikki siihen tähtäävät toimenpiteet poistetaan.
Voi hölmölää.
Pitää nojautua tutkittuun tietoon. Vuorotteluvapaat ja aikuiskoulutustuet eivät ole toimineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön, ruoan ja kaiken muunkin hinnat nousi ihan pilviin juuri Marinin hallituksen toimien takia, että semmoista ei ole nähty koskaan ennen.
Mitä teki Marin? Jakoi rahaa ympäri maailmaa eikä välittänyt suomalaisista pienituloisista ja köyhistä yhtään.Väkivalta rehottaa ympäriinsä eikä sillekään tehty mitään. Natoonkaan ei olisi päästy, ellei kansa olisi vaatinut. Koululaitoksen alas-ajo jatkui ja tärkeintö oli säätää translaki ja uusia liikennemerkit ynnä muuta turhaa.
Puhumattakaan koronan takia aiheutetuista suluista ja harmeista. Ja suuri osa porukasta kärsii vieläkin kun ei päässyt silloin hoitoon ajoissa jameni huonoon kuntoon yms.Ei tosiaan jäänyt vihervassareita ikävä.
Hinnat nousivat pandemian ja Venäjän harjoittaman miehityssodan takia. Miten tämän tajuaminen tuntuu olevan osalle porukkaa niin käsittämätöntä?
Höpö höpö, sannnuli ja co nosteli kaikkia polttoaine veroja ja viherveroja
Miksi pieni- ja keskituloisilta viedään rahat, koska juuri he kuluttavat rahansa eli raha menee kiertoon eli syntyy lisää veroja ja työpaikkoja. Rikkaat hilloavat kymppitonnejansa ja miljooniansa tileillänsä ja ostavat ökyveneitä merkkilaukkuja ym. mitkä ei työllistä kuin joitain luksusbrändiyrityksiä...
Paljon turhaa höpinää ilman oikeita faktoja asioista,hyvin on vassarit pumpannut feikkifraasejaan kansaan.Aina sama laulu mutku minä en saa sitä ja tätä enää ilmaiseksi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä jaksamista pitäisi edistää, silti kaikki siihen tähtäävät toimenpiteet poistetaan.
Voi hölmölää.
Pitää nojautua tutkittuun tietoon. Vuorotteluvapaat ja aikuiskoulutustuet eivät ole toimineet.
Mihin vertaat?
Tulee olemaan varsin dramaattista katseltavaa, kuinka tukileikkausten vaikutukset siirtyvät lopulta myös kaikenlaiseen taloudelliseen toimintaan Suomessa, kas kun nuo tukirahatkin ovat monien yritysten toimintaa ylläpitävää rahaa.
Kun leikataan riittävän monelta nakkipaketin hinta tuista, sen seurauksena kaikki ne nakkipaketit jää ostamatta, ja sen seurauksena nakkipaketteja tuottavassa yrityksessä aletaan alasajotoimet.
Onnea matkaan Orpon hallitukselle, kyllähän se asia niin on että järkeäkin saa käyttää, eikä tarvitse kaikkea tehdä äärimmäisen typerällä tavalla vaikka hallitukseen onkin päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Ilman AY liikkeitä meillä ei ole mitään mahdollisuuksia työelämässä. Tämä koskee myös meitä keskituloisia.
Minä olen ylpeä siitä, että en ole mikään AY-vauva. Ihan itse olen sopimukseni solminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hölmölää.
Selvitys on vuodelta 2009 eikä senkään mukaan voi sanoa etteikö toimisi.
Nämä ovat sellaisia lillukanvarsia, tavoite on vain kiusata. Säästöähän näillä ei edes haeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman AY liikkeitä meillä ei ole mitään mahdollisuuksia työelämässä. Tämä koskee myös meitä keskituloisia.
Minä olen ylpeä siitä, että en ole mikään AY-vauva. Ihan itse olen sopimukseni solminut.
Mutta yksinkertainen kyllä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi järjettömimmistä aikeista on poistaa suojaosat työttömyysturvasta. Eli työnteon kannustimia heikennetään, ei paranneta.
300 e/kk työtulojen suojaosa poistetaan eli JOKAINEN pätkä-, keikka- ja osa-aikatöitä tekevä menettää tällä toimella jo AINAKIN 150 e/kk, asumistuki ym. leikkureilla lisää.
Purran ja muiden persujen arvovalinta!
Hallituksen ja EK:n tavoitteena on hädänalaisen kurjaliston luominen, joka joutuu tekemään töitä nälkäpalkalla jos niitä saa. Laitetaan siis pakkotöihin toimeentulotuen ehtona muutaman euron tuntipalkalla. Ei mitään tes-palkkoja ja normaaleja työnteon etuja. Olet töissä mutta sua ei edes kutsuta työntekijäksi vaan työllistetyksi työttömäksi.
Nuo suojaosat rohkaisevat työnantajia tarjoamaan pelkkiä osa-aikatöihtä.
Entä jos ON tarjota vain pelkkä osa-aikatyö? Silloin ei enää tarjota sitäkään vähää sitten, mikä saattaa olla monen opiskelijan, kotiäidin, kuntoutujan, jne ainoa kosketus työelämään ja palkkatuloihin. Kaikille ei ole tarjota 40h työsopimusta.
Kyllä osa-aikatyön tarjoaminen edelleen sallittuna pysyy. Valtion tehtävä ei kuitenkaan ole tukea sitä, että tarjotaan kokoaikaisten työsuhteiden sijaan osa-aikatöitä.
Ei valtion tehtävänä ole kiristää yksilöitä ryhtymään valtion virkamiehiksi ja poliitikoiksi Putletin ja Mer kelin mieliksi ja tukea tätä rahallisesti.
Ensinnäkin:
- kaikki ei vaan voi olla valtion virkamiehiä. Valtion virkamiesten kokoaikaisia, vakituisia
työpaikkoja ei ole jokaiselle kansalaiselle olemassa
- kaikki eivät sovellu virkamieheksi tavalla tai toisella
- läheskään kaikilla vanhempien ammatti ei periydy
Sama pätee eduskuntaan. Ei kaikki voi olla poliitikkoja. Ei sinne kaikki mahdu kerralla töihin.
Jos esikuvana on antiikin Kreikka niin silloin jokainen kansanedustaja ei voisi istua kuin pääsääntöisesti yhden kauden. Naisia sinne ei valittaisi
Vierailija kirjoitti:
Paljon turhaa höpinää ilman oikeita faktoja asioista,hyvin on vassarit pumpannut feikkifraasejaan kansaan.Aina sama laulu mutku minä en saa sitä ja tätä enää ilmaiseksi .
Ongelma on se, että ei me kaikki tässä ole tähänkään asti saatu mitään ilmaiseksi, mutta näiden leikkausten seurauksena työttömyys tulee lähivuosina räjähtämään ja sitten ollaan syvässä suossa. Jopa me ketkä olemme koko aikuselämän olleet veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pieni- ja keskituloisilta viedään rahat, koska juuri he kuluttavat rahansa eli raha menee kiertoon eli syntyy lisää veroja ja työpaikkoja. Rikkaat hilloavat kymppitonnejansa ja miljooniansa tileillänsä ja ostavat ökyveneitä merkkilaukkuja ym. mitkä ei työllistä kuin joitain luksusbrändiyrityksiä...
Pienituloiset ostavat vain halpaa tuontimoskaa. Rikkaiden pääomilla saadaan suomalaisia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Sorry. Kyllä se olet nimenomaan sinä, joka argumentit on nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yksinkertainen kyllä olet.
Riippuu vertailukohdasta. Sinuun nähden olen nero.
Eikö ihmisillä ole empatia kykyä ollenkaan enää kun haluavat köyhien ja pientuloisten joko nääntyvän tai kuolevan, viitaan muutamaan kommenttiin jotka ovat potkimassa köyhiä pellolle tai viemässä saunan taakse juu voi olla trollia mutta silti vähän empatiaa ihmiset oikeasti. Jospa hallitus kaatuisi nii ehkä ISO ehkä tulisi jotain järkeä tähän maahan ouh wait persut ei sellaisia ole, peace yall.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hölmölää.
Selvitys on vuodelta 2009 eikä senkään mukaan voi sanoa etteikö toimisi.
Nämä ovat sellaisia lillukanvarsia, tavoite on vain kiusata. Säästöähän näillä ei edes haeta.
Haetaan työllisten määrän maksimoimista. Se on ihan hyvä tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi järjettömimmistä aikeista on poistaa suojaosat työttömyysturvasta. Eli työnteon kannustimia heikennetään, ei paranneta.
300 e/kk työtulojen suojaosa poistetaan eli JOKAINEN pätkä-, keikka- ja osa-aikatöitä tekevä menettää tällä toimella jo AINAKIN 150 e/kk, asumistuki ym. leikkureilla lisää.
Purran ja muiden persujen arvovalinta!
Hallituksen ja EK:n tavoitteena on hädänalaisen kurjaliston luominen, joka joutuu tekemään töitä nälkäpalkalla jos niitä saa. Laitetaan siis pakkotöihin toimeentulotuen ehtona muutaman euron tuntipalkalla. Ei mitään tes-palkkoja ja normaaleja työnteon etuja. Olet töissä mutta sua ei edes kutsuta työntekijäksi vaan työllistetyksi työttömäksi.
Nuo suojaosat rohkaisevat työnantajia tarjoamaan pelkkiä osa-aikatöihtä.
Entä jos ON tarjota vain pelkkä osa-aikatyö? Silloin ei enää tarjota sitäkään vähää sitten, mikä saattaa olla monen opiskelijan, kotiäidin, kuntoutujan, jne ainoa kosketus työelämään ja palkkatuloihin. Kaikille ei ole tarjota 40h työsopimusta.
Kyllä osa-aikatyön tarjoaminen edelleen sallittuna pysyy. Valtion tehtävä ei kuitenkaan ole tukea sitä, että tarjotaan kokoaikaisten työsuhteiden sijaan osa-aikatöitä.
Kuka niihin enää suostuu? Mitä työnantajat tekevät? Sulkevat yrityksiä.
Minusta tämä on ehdottoman hyvä lista, tukiviidakko on ihan valtava, eikä meillä ole työssäkäyvää väestöä maksamaan tätä kaikkea. Jostain on pakko leikata. Näiden leikkausten lisäksi kaikki ulos maasta valuvat tuet säppiin ja heti. Myöskään meillä ei ole varaa elättää yhtään saapujaa. Yksi asia on myös se, että palkalla on elettävä, joten minimipalkkaa pitäisi nostaa rutkasti ja velvoittaa yrityksiä palkkaamaan vakituisena. Nämä kun saadaan kaikki pakettina niin hyvä tulee.
Kai tämä oli sarkastinen huumoripostaus, jossa irvailet työtä ja opiskelua vieroksuville?