Läheinen kärsii ahdistusjaksoista mutta lopettaa
aina ammattilaisella käynnin kun olo helpottaa. Onko tämä normaalia? Välillä hän on masentunut ja ahdistunut useita viikkoja, sitten toisinaan on elämää täynnä ja mikään ei hätänä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa bipolaariselta.
Silloin kun on paremmalla mielellä, ei hän ole mitenkään outo, maniassa, mutta iloisempi. Hän on myös välillä itkuinen niin ahdistusjakson kuin tuon paremman jakson aikana.
Ap
Emma K. kirjoitti:
Ketä se on?
Korjaan; kuka
Ahdistus kuuluu elämään. Silloin kun sitä vastaan lopettaa taistelemisen, elämä helpottuu. Eli hyväksyy, että nyt on tämmöinen kausi eikä yritä väen vängällä tulla onnelliseksi ja voida superhyvin, tietty hyvä on yrittää pitää jotkut terveelliset perusrutiinit yllä. Sitten helpompina jaksoina voi olla tyytyväinen, että asiat rullaa paremmin. Mitä enemmän sitä yrittää taistella pois, sitä kovemmin se iskee päälle. Useampaa meistä ahdistaa ja viimeiset vuodet ovat sitä varmaan lisänneetkin, kaikki ei vain juokse samantien hakemaan nappeja, ne harvemmin on pysyvä ratkaisu. Se paljon vihattu liikunta(kävely) on siihen kyllä hyvä lääke.
Vierailija kirjoitti:
Olin samanlainen t bibo
Kerro lisää. T. Eri ja samat oireet. Minulle on tullut myös sairaudenpelkoa.
Emme tiedä mikä on tilanne eikä aloittajakaan. Ei lyödä leimoja kun ei tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samanlainen t bibo
Kerro lisää. T. Eri ja samat oireet. Minulle on tullut myös sairaudenpelkoa.
Älä huoli kun ikää tulee niin ei enää kuoleminen pelota. Jopa toivoo pääsis haudan lepoon. Muista rytmi elämässä ja vältä päihteitä.
Ymmärtäkää ahdistunutta. Hän haluaa ja kaipaa lämpöä. Ota kädestä kiinni. Älä neuvo. Ole vieressä. Se riittää
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä näyttäytyy?
Itselläni niin että ahdistusjaksot lamaannuttavat täysin. Menen aivan jumiin. Olen silloin todella itkuinen. Ahdistusjaksot kestävät viikkoja, mutta kun menevät ohi, on olo taas normaali. Viimeaikoina olen pelännyt sairastuvani vakavasti varsinkin tuollaisen jakson jälkeen/aikana. Ensimmäisen ahdistusjakson sain 2020. Sitä aikaisemmin saanut 2 kertaa paniikkikohtauksen ja kärsinyt melankolisista jaksoista.
Sitten nuo ns. paremmat jaksot/normaalit jaksot ovat ihan normaaleita. En osaa selittää kovin hyvin. Silloin vain tuntuu yksinkertaisesti että elämä on parasta huumetta ja olen valmis näkemään ja kokemaan sen.
T: 10
Lopettaa siis siksi että on hyvä olla?
No ei bipo halua hoitoa hypomanian aikana,kun elämä on silloin tosi kivaa. Miettikääpä nyt itse,jos olosi olisi sellainen,kuin että olisit saanut lottovoiton, elämäsi duunipaikan ja unelmiesi kumppanin yhtäaikaa.
Kuulostaa bipolaariselta.