Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi olin kaukaa viisas ja olemme säästäneet

Vierailija
18.08.2023 |

Lasten kanssa 20 000 euroa pahan päivän varalle. Tietysti sukanvarteen. Pieni siivu tästä on minun, loput lasten. Voivat sitten opiskeluun käyttää säästyneet rahat. Olen onnitellut itseäni tästä viisaasta ratkaisusta. Kelan tuista olemme säästäneet, sekä lahjarahoista ja niin edelleen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sukka repeää rahan määrästä?

Tai tuholaiset nakertaa. Varsinkin paperitoukat ovat persoja. Entä jos tulee tulipalo? Uskooko vakuutusyhtiö kun kerrot, että minulla oli kymppitonneja yhden sukanvarressa?

yhden sukan varressa*

Vierailija
22/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ilmeinen vaara. Olen ratkaissut ongelman laittamalla osan alushousuihin. Toimii.

Pitkiin kalsareihin mahtuu suurempikin summa.

Niinpä. Pitääkin ostaa suurimmat mahdolliset miesten pitkät kalsarit, niin pääsen minäkin säästämisen makuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden aasian rellestys makso  reilut 27k euroa,  eikä tunnu yhtään hukkaan heitetyltä rahalta.

Ja uutta tiedossa ens vuodelle. 

Säästää ehtii  myöhemminkin,mutta kokemuksia ei saa vanhana oikeen enää kun kunto rapautuu.

En minäkään nuorempana säästänyt. Alle kolmekymppisenä kaikki rahat menivät reissuihin ja elämyksiin. En silti kadu, olen ainakin kokenut ja elänyt. Ja nuorena kuuluukin mennä, kokea ja nähdä asioita.

Tuon jälkeen olenkin sitten säästänyt säännöllisesti. En halua eläkkeellä olla ihan tyhjätasku. Tai aikaisemminkaan. Koskaan kun ei tiedä, mitä tapahtuu.

Vierailija
24/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ilmeinen vaara. Olen ratkaissut ongelman laittamalla osan alushousuihin. Toimii.

Pitkiin kalsareihin mahtuu suurempikin summa.

Niinpä. Pitääkin ostaa suurimmat mahdolliset miesten pitkät kalsarit, niin pääsen minäkin säästämisen makuun.

Siitä se lähtee. Miljonääritkin ovat joskus laittaneet sen ensimmäisen lantin kalsareihin.

Vierailija
25/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin patjan alle kymmeniä vuosia noin 200€ kuukausittain. Menin lonkkaleikkaukseen ja sillä aikaa miniä oli päättänyt hankkia minulle uuden moottorisängyn. Vanha oli viety tuhottavaksi.

Vierailija
26/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 000 usealle ihmiselle? Ei tule mitään. Mitätön summa. Johan tuosta on inflaatio imaissut kolmasosan.

Vai onko sulta yks nolla jäänyt vahingossa pois?

On se vähän, mutta kun olen kuntoutustuella ja Kelan etuuksien varassa, niin se on paljon.

Vierailija
27/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tuholaiset nakertaa. Varsinkin paperitoukat ovat persoja. Entä jos tulee tulipalo? Uskooko vakuutusyhtiö kun kerrot, että minulla oli kymppitonneja yhden sukanvarressa?

En voi tilille laittaa, joten pakko pitää käteisenä. Emme saa toimeentulotukea, mutta kohta summa vaikuttaa asumistukeen, joten näin on hyvä. Palaa, jos palaa, ei voi mitään.

Vierailija
28/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi tilille laittaa, joten pakko pitää käteisenä. Emme saa toimeentulotukea, mutta kohta summa vaikuttaa asumistukeen, joten näin on hyvä. Palaa, jos palaa, ei voi mitään.

Totta. Loppujen lopuksi kysehän on vain paperista.

Vierailija
29/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästin patjan alle kymmeniä vuosia noin 200€ kuukausittain. Menin lonkkaleikkaukseen ja sillä aikaa miniä oli päättänyt hankkia minulle uuden moottorisängyn. Vanha oli viety tuhottavaksi.

Älä huoli, otin rahat hyvään talteen.

T. miniä

Vierailija
30/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pussihousut. Mieti miten paljon niihin mahtuu kätsyä.

Vierailija
31/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, otin rahat hyvään talteen.

T. miniä

Se sänky on kuitenkin ihana. Enhän pihinä olisi sellaista ostanut. Käyttäkää rahat hyvin eli nauttikaa elämästä.

Vierailija
32/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tukee avokätisesti, jos tuista noin paljon menee säästöön.

Vierailija
33/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt ottaa, mutta: Meillä ei ole autoa, asumme halvassa vuokrakasarmissa, poimin itse marjat ja sienet. Kerään tölkkejä, teen itse ruoat ja leivonnaiset, meille ei tule lehtiä, ei ole suoratoistopalveluja, ei osamaksuja tai lainoja. Kaikki mahdollinen ostetaan kirpputoreilta, emme käytä merkkivaatteita, nuoret eivät juo energiajuomia tai limsoja, kuljemme polkupyörillä kaikki alle 10 kilometrin matkat. Kotonamme ei ole yhtään uutena ostettua huonekalua. Emme syö tai kahvittele ulkona. Näin olemme eläneet kymmenen vuotta.

Vierailija
34/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sen nyt ottaa, mutta: Meillä ei ole autoa, asumme halvassa vuokrakasarmissa, poimin itse marjat ja sienet. Kerään tölkkejä, teen itse ruoat ja leivonnaiset, meille ei tule lehtiä, ei ole suoratoistopalveluja, ei osamaksuja tai lainoja. Kaikki mahdollinen ostetaan kirpputoreilta, emme käytä merkkivaatteita, nuoret eivät juo energiajuomia tai limsoja, kuljemme polkupyörillä kaikki alle 10 kilometrin matkat. Kotonamme ei ole yhtään uutena ostettua huonekalua. Emme syö tai kahvittele ulkona. Näin olemme eläneet kymmenen vuotta.

Ihan normi elämää minulle, kun olin yksinhuoltaja. Se mikä palkasta pakollisten menojen jälkeen jäi, meni siihen ettei lapsilta puuttunut mitään sekä harrastusmaksuihin. Hiuksetkin leikkaan itse ja olen tyytyväinen lopputulokseen, toisin kuin kampaajilla käydessäni.

Minulle tuollainen on helppoa, koska nautin asioista, jotka eivät ole rahallisesti kovinkaan kaalliita. Lyijykynäpiirtäminen, päiväkirjan pitäminen sekä sauna. Sen lisäksi olen onnellinen, että rinnallani kulkee viisas ja lempeä, nyt jo 13-vuotias kissa. :3

Vierailija
35/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on viiskymppiä säästössä.

Vierailija
36/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hyvä että tämä pirun tukiralli pienenee, jos niistä on varaa säästääkin, silloin sitä tulee liikaa!

Vierailija
37/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kurjalta kuulostaa jos ei voi elää edes.

Vierailija
38/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuoli?

Vierailija
39/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vitsailet?

Vierailija
40/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se riippuu siitä, mitä elämisenä pitää. Harrastan kotona, kirjoitan, luen, käyn kävelyllä, syksyisin marjastan ja sienestän. Kokkaan itse uusista resepteistä. Kesällä käyn läheisellä rannalla uimassa. Mikään materia ei oikeastaan herätä minkäänlaisia intohimoja.