Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kakkospalkkioluikan omaishoitaja ja saan saman, mitä työmarkkinatuellakin

Vierailija
29.05.2024 |

Lähes eurolleen on sama palkkio kuin mitä sain työmarkkinatuella ollessani. 

Tämä on oikeasti hyvin sitovaa ja rakasta hoivatyötä ja siksi olenkin kakkosluokassa enkä ykkösessä. Hoidan vanhempaani.

Netto 579,93 kuussa tililleni. 3 lomapäivää kuukaudessa. (Ja ei luonnollisestikaan viikonloppuisinkaan taukoa) En saa mitään muita tukia. 

Palkkio sais olla suurempi. En tarkoita, että työmarkkinatukea pitäisi pienentää. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*palkkioluokan. Otsikossa virhe

Vierailija
2/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Omaishoitajuus on myös henkisesti kuormittavaa, kun kyseessä on oma läheinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Omaishoitajuus on myös henkisesti kuormittavaa, kun kyseessä on oma läheinen. 

Tosiaan, naulan kantaan. Nimenomaan se on suuri lisäkuormitus, että kyseessä on oma läheinen, josta on vastuussa. 

Ap

Vierailija
4/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvin sitovaa, joten en pystyisi tässä samalla tekemään mitään muuta työtä. En edes etätyötä. Siksi koen, että palkkio on aivan liian pieni. 

Ei nykyinen hallitus meille mitään lisää anna ja tuskin olen seuraavan hallituksen aikana enää omaishoitajana. (Menee laitoshoidoksi luultavasti seuraavaan hallitukseen mennessä. Toive on asua kotona, joten tässä sitä autollaan.)

Ap

Vierailija
5/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät saisikin pistää hommiin. Ei kotona makaamisesta tarvitse maksaa, kun yhteiskunta on polvillaan muutenkin. Kyllä rahan eteen pitää jotakin työtä tehdä, se pitää päänkin läjässä.

Ja kyllä, teet raskasta hommaa!

Vierailija
6/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät saisikin pistää hommiin. Ei kotona makaamisesta tarvitse maksaa, kun yhteiskunta on polvillaan muutenkin. Kyllä rahan eteen pitää jotakin työtä tehdä, se pitää päänkin läjässä.

Ja kyllä, teet raskasta hommaa!

Jep, mutta tästä kokopäivätyötä pitäisi olla parempi palkkio, varsinkin kun se on 7 päivää viikossa. 

Vierailija
7/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin sitovaa, joten en pystyisi tässä samalla tekemään mitään muuta työtä. En edes etätyötä. Siksi koen, että palkkio on aivan liian pieni. 

Ei nykyinen hallitus meille mitään lisää anna ja tuskin olen seuraavan hallituksen aikana enää omaishoitajana. (Menee laitoshoidoksi luultavasti seuraavaan hallitukseen mennessä. Toive on asua kotona, joten tässä sitä autollaan.)

Ap

Turha haaveilla mistään laitoshoidosta, kun olet tuohon hommaan sitoutunut kirjoittamalla sen omaishoitosopimuksen. Nyt hänellä on sitten oma hoitaja eli sinä, niin katsovat ettei hän mitään hoitopaikkaa enää tarvitse. Kaikki kiireisemmät tapaukset, joilla ei sitä omaishoitajaa olemassa menevät ohi hoitopaikkoja saadessa.

Turha haaveilla, että palkkiota korotettaisiin, hyvä etteivät leikkaa. Siitä tulee paljon säästöjä, kun joku hoitaa kotona todella pienellä korvauksella kalliin laitoshoidon sijaan.

Vierailija
8/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, naulan kantaan. Nimenomaan se on suuri lisäkuormitus, että kyseessä on oma läheinen, josta on vastuussa. 

Ap

Olen hoitanut sairasta läheistä. Kaikkia kipuja ei pysty lääkitsemään pois. Todella kuormittavaa olla tunteiden kanssa yksin. Hoitotyössä on sentään työyhteisö, johon purkaa asioita. Ja pääsee pois töistä kotiin lepäämään.Tilanne sai minut eristäytymään, koin monenlaisia alemmuuden tunteita. En olisi valinnut omaishoitajuutta ikinä, mutta oli pakko.

Omaishoitajan sijaista on hankala saada. Ei ole tekijöitä.

Vierailija
9/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Turha haaveilla mistään laitoshoidosta, kun olet tuohon hommaan sitoutunut kirjoittamalla sen omaishoitosopimuksen. Nyt hänellä on sitten oma hoitaja eli sinä, niin katsovat ettei hän mitään hoitopaikkaa enää tarvitse. Kaikki kiireisemmät tapaukset, joilla ei sitä omaishoitajaa olemassa menevät ohi hoitopaikkoja saadessa.

Turha haaveilla, että palkkiota korotettaisiin, hyvä etteivät leikkaa. Siitä tulee paljon säästöjä, kun joku hoitaa kotona todella pi

Mulla on koti 200 km päässä ja siellä olen kirjoilla. (Puolisoni käy hakemassa postit ym välttämättömän)

Oletan, että pääsee tehostettuun palveluun, kun minä sanon muuttavani takaisin kotiini. 

Tai sitten San lääkärintodistuksen uupumuksesta, joka minulle tätä menoa voi oikeasti tulla. 

Vierailija
10/10 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen hoitanut sairasta läheistä. Kaikkia kipuja ei pysty lääkitsemään pois. Todella kuormittavaa olla tunteiden kanssa yksin. Hoitotyössä on sentään työyhteisö, johon purkaa asioita. Ja pääsee pois töistä kotiin lepäämään.Tilanne sai minut eristäytymään, koin monenlaisia alemmuuden tunteita. En olisi valinnut omaishoitajuutta ikinä, mutta oli pakko.

Omaishoitajan sijaista on hankala saada. Ei ole tekijöitä.

Sama täällä. Jotenkin ajauduin tähän. En valinnut tietoisesti. Nimen kirjoitin toki paperiin.