Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi olin kaukaa viisas ja olemme säästäneet

Vierailija
18.08.2023 |

Lasten kanssa 20 000 euroa pahan päivän varalle. Tietysti sukanvarteen. Pieni siivu tästä on minun, loput lasten. Voivat sitten opiskeluun käyttää säästyneet rahat. Olen onnitellut itseäni tästä viisaasta ratkaisusta. Kelan tuista olemme säästäneet, sekä lahjarahoista ja niin edelleen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä päivinä ihan jo velattomuus on hieno homma.

Vierailija
42/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdin kotoa, äitini antoi kaksi ohjetta.

1. ohje: älä jää miehen elätettäväksi, vaan opiskele itsellesi ammatti

2. ohje: Älä koskaan käytä koko palkkaa, vaan laita aina vähän säästöön.

Molemmat ohjeet ovat olleet tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä säästin patjan alle kymmeniä vuosia noin 200€ kuukausittain. Menin lonkkaleikkaukseen ja sillä aikaa miniä oli päättänyt hankkia minulle uuden moottorisängyn. Vanha oli viety tuhottavaksi.

Toivottavasti vitsailet?

Oli siivonnut koko asunnon ja laijitellut tavarat jne. Kun tulin kotiin, minua vastassa oli puhdas, avara ja maalattu koti.

Aloin välittömästi voida paremmin. Se tunkkainen rojuvarasto, mikä kotini aiemmin oli, sai minut voimaan huonosti, vaikka en sitä silloin huomannut.

Nyt nautin elämästä, tästä avarasta ja uudelta tuoksuvasta puhtaasta kodista ja uudesta moottorisangystä.

Elämä on nyt niin keveää.

Vierailija
44/52 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lähdin kotoa, äitini antoi kaksi ohjetta.

1. ohje: älä jää miehen elätettäväksi, vaan opiskele itsellesi ammatti

2. ohje: Älä koskaan käytä koko palkkaa, vaan laita aina vähän säästöön.

Molemmat ohjeet ovat olleet tarpeen.

Minulle äiti ei moisia ohjeita ollut antamassa, joten tuli elettyä tapahtumarikas elämä. :)

Vierailija
45/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on hyvä että tämä pirun tukiralli pienenee, jos niistä on varaa säästääkin, silloin sitä tulee liikaa!

Riippuu niin monesta tekijästä se. Minä pystyn fyysisen terveyteni puolesta asioihin, eikä minulla ole kalliita lääkkeitä tai lääkärikäyntejä juurikaan. Pystyn jonottamaan ruoka-avustusjonoissa ja niin edelleen. Se auttaa paljon.

Paljon auttaa myös se, että lapset eivät ole materialisteja hekään. Rahaa palaisi paljon enemmän, jos heille täytyisi hankkia merkkivaatteita ja muuta. Tosin ovat ikäluokassaan kummajaisia, rahaa tuntuu nuorisolla olevan.

Toisaaltahan monesti kehotetaan köyhää säästämään milloin mihinkin tarpeeseen (pyykkikone, silmälasit, lääkärikäynnit, joulu jne.) ja sitten kun joku tekee niin, niin sekään ei ole hyvä.

Vierailija
46/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kymmenessä vuodessa säästää 20 k, niin se tekee 166,6 euroa/ kk. Eli tuissa on vähentämisen varaa tuon verran.

Vierailija
47/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kymmenessä vuodessa säästää 20 k, niin se tekee 166,6 euroa/ kk. Eli tuissa on vähentämisen varaa tuon verran.

Sehän riippuu tietenkin siitä, että mitä tukia saa. Toimeentulotuen suuruisesta tuesta ei paljon säästellä, mutta jos tuet ovat yli sen, niin jotain voi jäädä viivan allekin.

Vierailija
48/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu tietenkin siitä, että mitä tukia saa. Toimeentulotuen suuruisesta tuesta ei paljon säästellä, mutta jos tuet ovat yli sen, niin jotain voi jäädä viivan allekin.

Pitäisi olla niin, että mitään tukia ei voisi saada yli toimeentulotuen suuruista summaa, niin tässä olisi jotain järkeä. Tiedän yhdenkin yh:n, joka saa monta tonnia, kun lapsilla on adhd ja muuta. Saa kaikenmaailman vammaistukia ja harkinnanvaraista sossusta.

Vierailija
49/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan. Minäkin "rellestin" nuorena ennen opiskeluita ja sain muistoja joita muistelen nyt vielä eläkeiän lähestyessä. Vanhemmat paheksuivat rellestämisiäni. Ei niitä rahoja olisi säästössä enää kuitenkaan, vaikka olisin jättänyt rellestämättä. Matkailu ei avartanut minua, mutta jätti hyviä muistoja kokemuksista.

Vierailija
50/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluun, eli jokaviikonloppuiseen kännäämiseen

Täysi-ikäinen lapseni on absolutisti. Nuorempi ei ole ainakaan vielä osoittanut kiinnostusta päihteisiin.

Taitoja voi oppia myöhemminkin. Opiskelu sinällään ei paljoa maksa, mutta ne huvit opiskelun ohessa ovat kalliita.

Vierailija
51/52 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluun, eli jokaviikonloppuiseen kännäämiseen

Täysi-ikäinen lapseni on absolutisti. Nuorempi ei ole ainakaan vielä osoittanut kiinnostusta päihteisiin.

Taitoja voi oppia myöhemminkin. Opiskelu sinällään ei paljoa maksa, mutta ne huvit opiskelun ohessa ovat kalliita.

Mistäpä sitä voi tietää, ei mistään. Tätini alkoholisoitui kuusikymppisenä. Serkkuni oli tiukka absolutisti, mutta niinpä tuli alkoholisti hänestäkin. Toistaiseksi kuitenkaan lapseni eivät juo. Joskus toivon kyllä, että olisivat normaaleja kiinnostuneempia nuorten jutuista.

Vierailija
52/52 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu pankin vaatimaan selvitykseen, jos jossain vaiheessa aiot laittaa rahoja tilille.

Oletko koskaan kuullut rahanpesusta?