Onneksi olin kaukaa viisas ja olemme säästäneet
Lasten kanssa 20 000 euroa pahan päivän varalle. Tietysti sukanvarteen. Pieni siivu tästä on minun, loput lasten. Voivat sitten opiskeluun käyttää säästyneet rahat. Olen onnitellut itseäni tästä viisaasta ratkaisusta. Kelan tuista olemme säästäneet, sekä lahjarahoista ja niin edelleen.
Kommentit (52)
Tili tuli tili meni joku välistä sen veti kuka perkele rahan jäljet tunnistaa
Opiskeluun, eli jokaviikonloppuiseen kännäämiseen
Mikäs tuossa, hyvä päätös. Vanhempani säästivät minulle jonkinlaisen vakuutuksen kautta aikanaan niin että sain niillä itselleni ajokortin, (edullisen) auton ja pienen pesämunan. Lapsilisät sain itse 5v. alkaen omalle tililleni kuukausirahana, sillä hoidin meidän perheen taloutta isäni ollessa ulkomailla töissä. Laitoin tosin niistäkin säästöön osan, joten pärjäsin ilman opintolainaa.
N29
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluun, eli jokaviikonloppuiseen kännäämiseen
Täysi-ikäinen lapseni on absolutisti. Nuorempi ei ole ainakaan vielä osoittanut kiinnostusta päihteisiin.
Mitä jos sukka repeää rahan määrästä?
Vierailija kirjoitti:
Se on ilmeinen vaara. Olen ratkaissut ongelman laittamalla osan alushousuihin. Toimii.
Miksi laitat rahat sukan varteen? Mahtuu enemmän kun laitat syvälle kärkiosaan asti.
20 000 usealle ihmiselle? Ei tule mitään. Mitätön summa. Johan tuosta on inflaatio imaissut kolmasosan.
Vai onko sulta yks nolla jäänyt vahingossa pois?
Varaudu pankin vaatimaan selvitykseen, jos jossain vaiheessa aiot laittaa rahoja tilille.
Joka kuukausi laitan rahaa tuotto- osuuksiin. Siellä mukava summa ja enemmän säästyy. Keskimäärin 500-700€ joskus 1000€.
Pitäisiköhän opetella säästämään? Vai onkohan liian myöhäistä. Olen aina ollut hyvä käyttämään rahaa. :D
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ilmeinen vaara. Olen ratkaissut ongelman laittamalla osan alushousuihin. Toimii.
Pitkiin kalsareihin mahtuu suurempikin summa.
Puolen vuoden aasian rellestys makso reilut 27k euroa, eikä tunnu yhtään hukkaan heitetyltä rahalta.
Ja uutta tiedossa ens vuodelle.
Säästää ehtii myöhemminkin,mutta kokemuksia ei saa vanhana oikeen enää kun kunto rapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tuossa, hyvä päätös. Vanhempani säästivät minulle jonkinlaisen vakuutuksen kautta aikanaan niin että sain niillä itselleni ajokortin, (edullisen) auton ja pienen pesämunan. Lapsilisät sain itse 5v. alkaen omalle tililleni kuukausirahana, sillä hoidin meidän perheen taloutta isäni ollessa ulkomailla töissä. Laitoin tosin niistäkin säästöön osan, joten pärjäsin ilman opintolainaa.
N29
Hoidit viisivuotiaasta lähtien talouttanne pelkällä lapsilisällä? Melkoinen vastuu noin pienelle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Hoidit viisivuotiaasta lähtien talouttanne pelkällä lapsilisällä? Melkoinen vastuu noin pienelle lapselle.
Täytyy nostaa hattua. Sen lisäksi, että hoitaa taloutta viisivuotiaana ja vieläpä pelkällä lapsilisällä, hän on onnistunut laittamaan osan säästöön!
Verkkosukan varteen ei kannata säästää. Vähänkin pienempi kolikko livahtaa karkuteille.
Mihin sitä köyhä säästäisi, kun ei ole sukkia, varresta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu pankin vaatimaan selvitykseen, jos jossain vaiheessa aiot laittaa rahoja tilille.
Tämä on totta. Nykyään ei voi omaa säästöpossuaan tyhjentää ilman kyselyjä rahan alkuperästä.
Vierailija kirjoitti:
Tai tuholaiset nakertaa. Varsinkin paperitoukat ovat persoja. Entä jos tulee tulipalo? Uskooko vakuutusyhtiö kun kerrot, että minulla oli kymppitonneja yhden sukanvarressa?
Täällä sama. Koko elämäni olen elänyt niin että laitan säästötilille rahaa.