Miksi hyvätuloiset ja rikkaat rutisevat aina veroista?
Onko se ahneutta vai mitä?
Mikä olisi hyvä tuloisten mielestä oikeudenmukaista?
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaista olisi tasaveroprosentti kaikista tuloista.
Miten niin olisi oikeudenmukaista? Tuohan lisäisi eriarvoisuutta. Jokaiselle kantokyvyn mukaan.
Tasaverohan tulee kantokyvyn mukaan. 25 % miljoonasta on paljon enemmän kuin 25 % kymppitonnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole.
Niin, tehokkainta olisi itse asiassa se, että jokainen maksaisi veroja euromääräisesti yhtä paljon.
Jokainen maksaisi veroja suhteessa tuloihin yhtä paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, rikkaat maksavat veroja 50-75% tuloistaan. Miettikääpä tuota veroprosenttia omalle kohdallenne?
Mietitty. Mutta kerropa mitä sitten! Rikkaiden tulee elättää minut.
Onneksi se loppuu nyt!
Ei se lopu. Perustuslaki.
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaista olisi, että valtio velvoitetaan maksamaan verot.
Valtiollahan ei ole senttiäkään rahaa. Kaikki mihin he tuhlaavat tulevat veronmaksajien lompakosta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka veroista kitisevät, voivat muuttaa maihin, joissa niitä ei tarvitse maksaa. Mutta sitten ei kyllä ole hyvinvointiyhteiskuntaakaan. Mutta sitähän ette kai kaipaakaan?
Tämä on niin klisee, ikään kuin välissä ei olisi mitään vaihtoehtoja.
Maailmassa on paljon valtioita joissa on toimivat palvelut ja kohtuullinen verotus mutta tätähän ei Suomessa varsinkaan sossujen leirissä haluta ymmärtää/uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka veroista kitisevät, voivat muuttaa maihin, joissa niitä ei tarvitse maksaa. Mutta sitten ei kyllä ole hyvinvointiyhteiskuntaakaan. Mutta sitähän ette kai kaipaakaan?
Pidätkö aivovuotoa hyvänä asiana? Köyhät ovat liian yksinkertaisia ymmärtämään omaa parastaan.
Minne te kaikki maailman veronvälttelijät mahdutte asumaan, jossa olisi myös niin auvoista elää ja olla. Kaikki hyvä maksaa, jos et sitä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän olisi vaadittava tasaveron taso jos siihen mentäisiin? Siis että saataisiin yhtä paljon verotuloja kuin nyt. Riittääköhän 25%?
Voisi olla vaikea sen jälkeen työllistää ketään matalapalkka-aloille. Pitäisi pieniä palkkoja nostaa tai sitten tukimekot lisääntyisi. Tai sitten laskea ökypalkkoja ja ohjata niistä pienituloisille.. ei mutta sitten olisi taas liian kommunistista?
Eiköhän tämä progressiivinen systeemi ole jo moneen kertaan todettu maailman parhaaksi koko yhteiskunnan edun kannalta, joten pulinat pois.
Aina voi siirtyä vaikka siivoojaksi jos haluaa mahdollisimman vähän veroja maksaa.
Virossa on tasavero 20% ja viime aikoina on mennyt hyvin. Viro pesee Suomenkin koulutuksessa nykyään. Progressiivisessa verotuksessa on se ongelma, että ne joilla on parasta ja halutuinta osaamista, valitsevat mieluummin vapaa-ajan kuin ylitöiden tekemisen.
Teknologian kehittyessä itse asiassa työn jakaminen on hyvä tulevaisuuden strategia. Lisää vapaa aikaa ihmisille ja yhä useammalle mielekäs työ. Tasavero on matkalla menneisyyteen.
Niin no jokainen voi vetää omat johtopäätökset kuinka hyvä juttu on se, että nuoret lääkärit tekevät 2-3 päiväistä työviikkoa.
No ei sitten muuta kuin keppiä nuorille lääkäreille. Niinhän sitä työttömätkin saadaan hyppimään tahdissa. Vai tarkoititko, että lääkäreihin toimiikin vain porkkana, eli veronkevennys..?
Mitä keppiä? Itse he maksavat elämisensä, mutta ei kannata tietyn tulotason jälkeen tehdä enempää töitä, koska verokarhu näykkäisee kunnolla. Sama on itselläni, vaikka olen kaukana lääkärien palkoista. Tämä on melkoinen hyvinvointitappio yhteiskunnalle.
Sitten on liian isot palkat joten niitä pitää laskea. Samalla laskee veroprosentti, jos se helpottaa?
Hyvä myös jos nuorille riittää vähempi ylikulutus, ei niitä mukaansa saa kukaan. Voisi olla tosiaan enemmän työnjakoa ja yleisesti laskea tehtyjä tunteja per päivä. Niinhän olisi jo nyt ellei varallisuus olisi lähtenyt epäterveesti kasautumaan. Korjausliikkeen aika.
Eli siis minun pitäisi sanoa ulkomaiselle asiakkaalleni että saat nyt alennuksella tän homman ettei mun veroprosentti nouse liikaa ja minulle tule paha mieli? Ymmärrätkö että kaikissa hommissa palkka ei ole poliittinen päätös vaan asiakas ihan oikeasti haluaa maksaa sen verran tehdystä työstä.
Ja jos kuvittelet että minun 25 vuotta harjoittamani erikoisasiantuntijan työn pystyy jakamaan muille niin erehdyt pahasti.
Kommentistasi paistaa läpi perinteinen kommunistinen ajatusmaailma. Kaikki ovat julkisella sektorilla "töissä" ja palkan suuruus määräytyy poliittisella päätöksellä.
Kieltäydyn muuten jatkuvasti ylitöistä, ei kiinnosta maksaa 60%(googleta marginaalivero) veroja ihan periaatteenkin vuoksi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, rikkaat maksavat veroja 50-75% tuloistaan. Miettikääpä tuota veroprosenttia omalle kohdallenne?
No ei haittaisi, jos käteen kuitenkin jäisi enemmän. Usein ne pienellä palkalla työtä tekevät tekevät vähintään yhtä hyödyllistä ja raskasta työtä kuin hyväpalkkaiset.
Enpä tiedä, että millaisista palkoista tuollaiset 75% verot tulevat. Veronmaksajat.fi laskurissa maksimivuosituloiksi voi valita miljoonan, silloin tulovero on 56,3%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole.
Miten niin ei ole? Silloin jokainen osallistuu kykyjensä mukaan. Tai no tietenkin voidaan argumentoida että jokaisen tulisi maksaa samansuuruinen osa yhteisistä menoista, eli noin 25000 €/vuosi. Sopisi minulle tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö aivovuotoa hyvänä asiana? Köyhät ovat liian yksinkertaisia ymmärtämään omaa parastaan.
Hyvin moni fiksu ihminen haluaa asua juuri hyvinvointivaltioissa. Eli se siitä aivovuodostasi.
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat ahneita empatiakyvyttömiä paskiaisia. Eivät ajattele Suomen parasta, ainoastaan omaa napaansa. Minäminäminä, muista viis.
Sinäkö ajattelet Suomen parasta etkä omaa napaasi? Juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun näkisi, että joku rikas maksaa veroja. Niillä on sellaiset verojärjestelyt, että senttiäkään ei mene veroa.
Me eniten tienaavat maksamme valtaosan niin kulutusveroista kuin tuloveroistakin.
Tasaveroprosentissa olisi se hyvä puoli että pienikin lisätyö kannattaisi ottaa ja joka lisäeurosta jäisi aina yhtä paljon käteen.
Syy miksi vasurit verisesti vastustavat tätä mallia on on se, että eivät halua että ahkerat ja kyvykkäät tienaavat paremmin kuin jäsenkirjatunarit.
Tässä "esimerkki" miksi suurituloisenpia ärsyttää oma veroprosentti. Jos teinaisi kuukaudessa 2000€ brutto ja veroprosentti olisi 50% niin nettopalkaksi jäisi 1000€/kuukausi, niin kysymys kuuluu Vituttaisiko?
Vierailija kirjoitti:
Olen tähän asti ottanut tuloni reilusti palkkana. Kirpaisee kyllä, kun somessa näkee, miten kiittämättömiä köyhät ovat meitä keskiluokkaisia kohtaan. Pitää varmaan harkita, että muutan kaiken pääomatuloksi... ja selvittää mahdollisuudet kierrättää nekin rahat veroparatiisien kautta.
Itse en ainakaan ole köyhä, todellakaan, mutta äänestän vasemmistoa ja vastustan oikeiston runkkurinkejä täällä aina kun ehdin. Mikään ei ärsytä enemmän kuin hyväosaisten kiitosten odottelu huonommassa asemassa olevilta. Olisitte itse kiitollisia että on riittänyt terveyttä päästä hyvään asemaan!
Mahtavaa kirjoitti:
jos sulla on paljon tuloja niin suomi vie sulta 60 - 70% kaikesta mitä tienaat.
tämä estää suuryhtiöitä tulemasta suomeen ja palkkaamasta
tuhansia ihmisiä kerralla.. surkea verotus estää suomea kehittymästä
Onhan tässä maassa ulkomaisia suuryrityksiä pilvin pimein. Niillä on asianajajat ja tuon tuommoiset joten esim. McDonalds tekee kirjanpidollista tappiota täällä joka vuosi. Ainoat verot mitkä tuo esimerkkifirma maksaa Suomeen on työntekijöiden verot, vakuutukset ja eläkesäästämiset. Itse yritys ei maksa senttiäkään tuloksestaan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitääkö heidän tämän takia luopua jostain elämässään. Hyvin tuntuu rahat riittävän. Kyllä maksaisin mielelläni jos voisin silti syödä mitä haluan ostaa talot autot ja matkustella. Mihin sitä rahaa tarvii miljoonia? Kukaan tarvi mitään yli 5000€ palkkoja
Mistä sinä tiedät mitä kukin tarvitsee. Ja ei kuule yli 5000 palkoilla herroiksi elellä. Minullakin palkka on 6200 €/kk ja silti minullakin nyt palkasta jäljellä 20 euroa loppu kuulle. Verottaja vie valtavan siivun palkasta
Siksi että niitä maksetaan tuloihin nähden liikaa.
Ja se että iso osa veroista valuu johonkin mikä ei edes hyödytä ketään. Mulle olisi ihan ok että kaikki verorahat jäisi hyödyttämään meitä täällä mutta kun entistä enemmän suunta näyttää olevan että kotimaan palveluita ja tukia ajetaan alas ja rahat menee johonkin mikä ei näy meillä missään.
Köyhä duunari täällä (3500/kk) utelee, miten paljon pitää tienata, että veroprosentti on 75 😲