Ihanaa sosialismia taas: asiakas ei saa ottaa itse alkoholijuomaa kaapista
Eikö tästä typeryydestä päästä koskaan eroon?
Kommentit (27)
Sosialismissa sitä nimenomaan saa ottaa itse kaapista, suorastaan pitää! Ja missäs vtussa se hallituksen lupaama vahva kalja viipyy. Ei näy 8% kauppojen hyllyssä. Horioppia Orpo, janottaa.
Joskus ennen, sanotaan nyt ysärillä, olivat keskiolutpullot kahviloissa kylmätiskillä ja ne sai ottaa itse ja laittaa tarjottimelle, kassatäti sitten avasi korkin. Siis nimenomaan se korkin avaaminen oli se toimenpide joka teki anniskelutapahtumasta laillisen. Nelosoluet ja viinit (jos oli) olivat kassatädin takana ja niitä joutui eriksen pyytää.
Täähän kuin Venäjällä jossa on korinkantaja, maksunottaja, kuittimummo ja ovella vielä tarkastaja että on mukana vain annetut tavarat.
Kyllä, 20 vuotta sitten kun kävin siellä kaupassa hakemassa limun niin vaati 4 henkilöä, enkä nyt sanoisi palvelemassa aika nuivaa ja neuvostomaista oli. Sinällään kiva kun voi vaan ite osotella, mutta se jäätävä nyrpeys.
Aluehallintovirasto on noin päättänyt. En nyt ihan ymmärrä, mikä tuossa niin iso ongelma olisi ostaa se kaljansa tiskiltä.
Toisaalta ei kahvilan pitäisi tuollaista kaappia laittaa esille asiakastiloihin, jos sitä ei saa käyttää.
Julkisen sektorin byrokraateista voisi viskata työttömyysjonoon 3/4 ja asiat täällä alkaisi vihdoinkin parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis tuossa esimerkkitapauksessahan on epätavallista, että alkoholijuomakaappi ylipäätään on asiakkaiden ulottuvilla.
Ei kahviloissa ja ravintoloissa ole missään mitään itsepalvelu-anniskelua.
Kysymys on, miksei sitä kaappia voi siirtää paikkaan, josta asiakkaat eivät siihen pääse käsiksi.
Miksi asiakas ei vain voi ottaa maksamaansa tuotetta sieltä kuten tehdään muualla maailmassa? Tässä maassa on valtavasti turhia virastoja jotka sitten keksii kaikkea turhaa, jotta näyttää että heitä tarvitaan.
En ole missään päin maailmaa ottanut kahvilassa alkoholijuomaa itse kaapista. Useimmiten on tarjoiltu suoraan pöytiin.
Belgian lentokentän bussiaseman odotushuoneessa on automaatti, josta voi ostaa kaljatölkkejä ihan ilman kenenkään valvontaa.
No kerropa mistä löytyy alkoholipitoisten juomien itsepalvelukaappien luvattu maa? Ja kaapit siis nimenomaan kahvilassa.