IL: Hallitus laskee bensan litrahintaa 10 sentillä, kiitos Orpon hallitus!
Alunperinhän piti tulla ne punavihreiden ajamat 55c korotukset ensi tammikuussa, mutta nyt Kok-PS hallitus lakseekin litrahintaan 10c tammikuussa!
Kiitos Orpon hallitukselle että ovat autoilijan puolella! Yhteensä 65c säästä litralta verrattuna siihen jos punavihreitä olisi hallituksessa. Tarkoittaa jopa 39 euron säästöä 60 litran tankillisessa! Ja jos vaikka pari tankillista kuussa menee, vuodessa tulee lähes tonnin säästöt!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e4191b30-2c18-40cd-b785-b2f8bc634…
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo laske hintaa hevon
persustaa. Ootte te sekaisin
Lasketaan kymmenen senttiä ja pian korotetaan kakskymmentä. 😂
Minä odotin ihan oikeaa alentamista, jotain 50 sentin ja euron väliltä, koska persujen ennen vaaleja käymä aggressiivinen vaalikampanja radiossa antoi sellaista ymmärtää. Kymmenen senttiä bensan hinta liikkuu jo viikon aikana. Meillä hinta oli viime viikolla 2.02, eilen 1.90, kun samoja hintatolppia seurasin.
Valheella hallituspaikkansa ostivat. Tietenkin. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Bensa on jo nyt tuon verran halvempaa, kun katsot minä päivänä viikosta tankkaat.
Meillä yleensä tiistai, joskus keskiviikko.
Sitten kun huomaatte et alv nousee ja kiinteistövero, eli myös vuokrat nousee niin huomaattte että.. äh eihän persut mitää huomaa. Sehän olis jopa ala-asteen 4 luokan laskentoa.
Hyvä hyvä trikki. Sama kuin se tuloveron alennus. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo laske hintaa hevon
persustaa. Ootte te sekaisinLasketaan kymmenen senttiä ja pian korotetaan kakskymmentä. 😂
Minä odotin ihan oikeaa alentamista, jotain 50 sentin ja euron väliltä, koska persujen ennen vaaleja käymä aggressiivinen vaalikampanja radiossa antoi sellaista ymmärtää. Kymmenen senttiä bensan hinta liikkuu jo viikon aikana. Meillä hinta oli viime viikolla 2.02, eilen 1.90, kun samoja hintatolppia seurasin.
Valheella hallituspaikkansa ostivat. Tietenkin. 🙄
Ja tuo on ihan vaan kauppiaan kikkailua. Ei sen päivänä x ostetun ja maksetun bensan hinta siellä säiliössä vaihtele päivittäin. Tottakai kyttäillään muiden asemien hintoja ja säädetään oma hinta sen mukaan. Ja ihan varmasti on alueella sovittu hintoja, koska muutokset tulee aina kaikille asemille samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajat 30000km/v ja autosi kuluttaa 6l/100km, niin vuodessa joudut ostamaan 1800 litraa bensaa.
Hinta 1,90€/l: 3420€
Hinta 1,80€/l: 3240€
Eli 180€ säästö (15€/kk),
Jollekkin se voi olla ratkaisevaa, en vähättele. Mutta ei tuolla nyt hirveästi juhlita että kyllä nyt on kivaa ku bensan hinta laski.
Tuosta yli 3 tonnin summasta 57% on veroa, tajuatko miten valtavia veromääriä autoilijat maksaa?
Jokainen veronlasku on erittäin oleellinen asia.
Samaa mieltä olen, mutta valitettavasti valtion tulomenetykset tuossa tarkoittaa kiristyksiä muualla. Ja mun luotto ei ole kovin korkealla että ne leikkaukset osuisi oikeisiin kohteisiin vaan taas otetaan kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta.
ALV korotus hoitaa sen. Sitä ei pakoile köyhinkn ihminen. Samoin kiinteistöveron korotus. Suoraan vuokriin menee.
Autoilija voi vielä edes joskus valita ajaako vai ei ja millä.
Mutta persu äänestäjä on iloinen ja luulee että verot laskee.
Uutisessa sanotaan että maailmanmarkkinahinta on laskenut ja se vaikuttaa pumppuhintoihin. Jihuu Orpon hallitus pisti maailmanmarkkinat järjestykseen vaikka oli kesälomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa on jo nyt tuon verran halvempaa, kun katsot minä päivänä viikosta tankkaat.
Meillä yleensä tiistai, joskus keskiviikko.
Meilläkin oli tiistai halvin pitkään. Sitte siitä oli lehdessä juttuakun oli tutkittu milloin on halvin tankata. Sen jälkeen tiistai on ollut kallein :D
Eli ei kannata luottaa nyrkkisääntöihin.
Just oli vähän aikaa sitten juttu, että juu nyt laskee pari senttiä, kohta nousee senkin edestä taas.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Sähköautoille joka tankkaukseen 20 euron haittavero. Tulisi äkkiä tulosta ja 20 euroa on kuitenkin halvempi kuin bensatankillinen, että turhaa itkeä hinnasta.
Minunkin mielestäni pensan tankkaamista täyssähköautoon tulee verottaa ankarasti.
Mahtavaa nähdä, että joku fiksukin seuraa näitä kommentointeja, hyvä oikaisu 👍 ;D Luonnollisesti kommenttini kohdistui hybridiautoilla ajaviin ja oli sitä kamalaa hybridivaikuttamista ;D Puhukaamme siis latauksesta, koska muuten ei autoileva eliitti tajua.
Oma ajelu on jo parisen vuotta ollut sen 40-50 senttiä halvempaa tankilla, koska ajan etanolilla. Olen myös täten osallistunut omilta osiltani ilmastotalkoisiin, joten koettakaa nyt Persuliinit ja Koksuliinit edes saada enemmän niitä e85-tankkauspisteitä tänne maalle.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Sähköautoille joka tankkaukseen 20 euron haittavero. Tulisi äkkiä tulosta ja 20 euroa on kuitenkin halvempi kuin bensatankillinen, että turhaa itkeä hinnasta.
Minunkin mielestäni pensan tankkaamista täyssähköautoon tulee verottaa ankarasti.
Mahtavaa nähdä, että joku fiksukin seuraa näitä kommentointeja, hyvä oikaisu 👍 ;D Luonnollisesti kommenttini kohdistui hybridiautoilla ajaviin ja oli sitä kamalaa hybridivaikuttamista ;D Puhukaamme siis latauksesta, koska muuten ei autoileva eliitti tajua.
Oma ajelu on jo parisen vuotta ollut sen 40-50 senttiä halvempaa tankilla, koska ajan etanolilla. Olen myös täten osallistunut omilta osiltani ilmastotalkoisiin, joten koettakaa nyt Persuliinit ja Koksuliinit edes saada enemmän niitä e85-tankkauspisteitä tänne maalle.
Siis - 40-50 c/litra verrattuna entiseen 95-bensaan, oikaisen jo itse heti ;D Kulutus hieman kasvanut, mutta ei muita haittoja, auto ikivanha, mutta juuri katsastettu ja läpi meni katsastajan ihmeeksi.
Viimeksi tankilla käydessä e85 hintaan 1,399.
Kun öljyntuottajamaat huomaavat, että eivät saa tarpeeksi tuloja raakaöljyn myynnistä, niin nehän nostavat sen raakaöljyn hintaa ja vähentävät tuotantoa kuukaudeksi. Sen seuraukset näkyvät sitten kaikkialla maailmassa, kun polttoaineiden hinnat nousevat. Siihen ei pysty Suomen hallitus vaikuttamaan millään tavalla.
Valtio ottaa miljarditolkulla lisää velkaa ja tämä raha jaetaan sitten bensiinin alennusmyyntinä puolueiden kannatuksen nostamiseksi ylös?
Tätäkö se vastuullinen talouspolitiikka tarkoittaa?
winner kirjoitti:
Viimeksi tankilla käydessä e85 hintaan 1,399.
Verrataanpas omenoita omenoihin.
Sun viinaa kuluu enemmän kuin bensaa, puhutaanko litrahinnan sijaan paljonko eurolla pääsee?
Pääsee sähköautoilijatkin keskusteluun mukaan.
Persujen vappusatanen. Autoilijoille halpaa pensaa. Maksajina seuraava sukupolvi. Velkarahalla tämäkin rahoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt autoilijan ääni hukkaan kun äänestin persuja, valtavat taloudelliset höydyt tällaiselle vähävaraiselle duunarille joka joutuu vanhalla paljon kuluttavalla autolla ajelemaan.
Valtavat? Mahdatko osata laskea. Ehkä 10 tai korkeintaan 15 euroa säästöt kuukaudessa jos on 10l/100km juoppo auto. Jos muut elämisen kulut nousetvat satasia niin ei eipä haittaa kun bensasssa säästää, hehe
Eikö hallituksen pitänyt vähentää valtion velkaantumista? Sen sijaan keksitään tämänlaisia typeriä pohjattomia kaivoja joihin voi pumpata sitä valtion velkarahaa vaikka loputtomasti. Eikä autoilijat silti ole tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt autoilijan ääni hukkaan kun äänestin persuja, valtavat taloudelliset höydyt tällaiselle vähävaraiselle duunarille joka joutuu vanhalla paljon kuluttavalla autolla ajelemaan.
Valtavat? Mahdatko osata laskea. Ehkä 10 tai korkeintaan 15 euroa säästöt kuukaudessa jos on 10l/100km juoppo auto. Jos muut elämisen kulut nousetvat satasia niin ei eipä haittaa kun bensasssa säästää, hehe
Ei näiden kanssa kannata väitellä. Antaa niille bensakanisterin niin myyvät vaikka äitinsä. Halpaa ja tehokasta vaikuttamista.
Samaa mieltä olen, mutta valitettavasti valtion tulomenetykset tuossa tarkoittaa kiristyksiä muualla. Ja mun luotto ei ole kovin korkealla että ne leikkaukset osuisi oikeisiin kohteisiin vaan taas otetaan kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta.