Käsi ylös kuinkan moni tykkää kutomisesta!!!
Mulla tulee aina ennen joulua hirveä hinku kutoa ja sit mä kudon ihan hulluna kaikille sukkia ja lapasia, en nimittäin ole vielä opetellut kutomaan muuta mut ehkä täs joskus opettelen kutomaan villapaidan tai jotain vähän isompaa.
Ihan kiva ajan viete ja sit hoituu näppärästi samalla kun katsoo telkkaria.
Kommentit (7)
Yleensä teen sellaisia helppoja&nopeita juttuja, esim kaulaliinoja, tumppuja, sukkia. Lapsille villapaitoja, villatakkeja. Nukeille vaatteita (tosi nopeaa ja kivaa). Pehmoeläimiä omille lapsille sekä lahjoiksi.
pari kuukautta sitten kuitenkin ostin mielenhäiriössä kaulahuivilangat ja siitä lähtien olen istunut puikot kädessäni päivittäin. On syntynyt jokaiselle lapselle säärystimet, kaulahuivit, itselle neulepaita ja esikoiselle jakku sekä huopanen langasta laukku. Mielestäni aika hyvin sellaiselle, jolla oli kouluaikoina käsityöt kutosen luokkaa.
Kutominen on hävettävä harrastus, jonka kaikki pääkaupunkiseudulla asuvat tajuavat. JUNTIT.
minäkin sanon kutoa, kun tarkotan puikkojen kanssa huhkimista. Myös kangaspuilla kudotaan ja ompelukoneella ommellaan ja neulalla neulotaan.
Olen alunperin Lapista ja näin muistan kaikkien sanoneen. Lieneekö tuokin aluekohtaista.
Ja kaupungissa olen asunut sen ajan kun olen neulonut/kutonut. Maalla asuessani en tehnyt mitään sinne päinkään =)
Kangaspuita vaan ei tähän meidän kolmioon saa mahtumaan ja lähin paikka missä voin kutoa on tädin luona 500km:n päässä. Arvatenkin kudon tosi harvoin.
Tykkään NEULOA! Kutomisesta en ;-) (Sori, oli ihan pakko.)
Aikaa sais kyllä olla enemmän.