Miten helvetissä huominenkin pörssisähkö on saatanan kallista!
Kommentit (13)
Samast syystä kuin tänään. Etkö osaa ottaa selvää asioista?
Vierailija kirjoitti:
Olkiluoto 2 on alhaalla vian vuoksi.
Ei ole ainoa syy. Etsikää itse, en ole palvelijanne.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo! Ihmisten rahat lypsetään huijauksella! Saatana!
Tappakaa tuulivoimarunkkarit Vaasasta!
Niillä on se huolto. Ne osasi huoltaa vuosikymmeniä tänne asti ilman järkyttäviä hintapiikkejä, mutta sitten kaikki muuttui yhtäkkiä ja nyt on näin. Koko kesän ollut himmeää ylitarjontaa sähköstä, paitsi ei silloin kun on huolto.
Ja sunnuntaina loviisa oli menossa huoltoon , tuskinka halpenee vähän aikaan .
mikä pakko on käyttää kalliimpina päivinä sähköä???? kerroppa mikä vie sinut konkurssiin. huu haa kaupustelijoiden provo jo viikon ollut ilmaista tasaantuu 4-7c kwh.
No etkös sä ole säästänyt jo miljoonia kun et ottanut kallista sopparia kuten muut? Käytä siis niitä säästöjäsi nyt.
Sähkönmyyjät ja- tuottajat ottaa kyllä omansa (ja paljon päälle) ihan meiltä jokaiselta vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
No etkös sä ole säästänyt jo miljoonia kun et ottanut kallista sopparia kuten muut? Käytä siis niitä säästöjäsi nyt.
Sähkönmyyjät ja- tuottajat ottaa kyllä omansa (ja paljon päälle) ihan meiltä jokaiselta vuorollaan.
Ja siksi meidän kuluttajien kannattaisikin olla toistemme puolella eikä toisiamme vastaan. Tämä kansan kahtia repimisen aika on ohi jo kun hallituskin vaihtui.
Nyt on osalla määräaikaisilla sopimuksilla kissanpäivät , ai että on halpaa . Nyt käytetään niin paljon kun mahdollista kun on halpaa.
No perkele en minä saatana tiedä!
Onko, häh? Miten niin muka?
Mulla loppui entinen sähkösopimus viime vuoden syksyllä eli juurikin pahimman energiakriisin aikana. Himskatti kun harmitti kun jouduin juuri silloin etsimään uutta sopimusta. Enkä sitten osannut ennakoida että miten ne sähkönhinnat tulevaisuudessa menevät. Joten valitsin sopimuksen jossa sähkön hinta on "50% pörssisähkö + 50% ennalta määrätty kilowattituntihinta". Ja se ennalta määrätty kilowattituntihinta oli tietysti ihan tajuttoman korkea, ainakin jotain 25 senttiä per kilowattitunti tai vielä tuotakin enemmän tai tiesmitä. Jokin sellanen tajuttoman korkea hinta minkä verran sähkö ihan oikeasti maksoi juuri silloin kaikista pahimpana kriisiaikana, sen verran mitä myös pörssisähkö maksoi.
Mutta parisen kuukautta myöhemmin kun energiakriisi väheni, niin tietysti sähkön todellinen hinta tai siis pörssihinta, se laski ihan sikana, "romahti" taas entiselle normaalille alhaiselle tasolleen. Eli, siitä eteenpäin: sähkön pörssihinta on ollut max 5 senttiä per kilowattitunti. Tuon verran maksan puolesta sähkönkulutuksestani. Mutta loppupuolisko sähkönkulutuksestani on edelleen sillä vakiohinnalla eli yli 25 senttiä per kilowattitunti!
Noin ainakin mun sähkölaskut on ollut kaikki nämä todella monet viime kuukaudet: pörssisähkö on ollut yhtä halpaa kuin ennen energiakriisiä, ihan kuin mitään energiakriisiä ei olisi koskaan ollutkaan.
Valveutuneet kansalaiset menee puhaltamaan tuulimyllyihin.