Osa-aikatyön rinnalle pakko saada toinen työ. Ideoita mistä saisi 10 tuntia työtä/viikko?
Vakituinen osa-aikatyö kaupan alalla arkipäivisin ja pitäisi saada nyt vähintään 10 viikkotuntia illoille ja viikonlopuille. Mitä ihmettä keksisin?
Sellaista, mitä voisi tehdä etänä. Ict-alan hommatkin onnistuu, mutta mitään kovin monimutkaisia ohjelmistojenasennuksia yms. en varmaan enää osaisi.
Pakko löytää jotain ennen noita lakimuutoksia, ihan vaan että saisi rahaa ruokaan.
Heittäkää säädyllisiä ideoita, joku puhelintyökin periaatteessa onnistuisi, kunhan ei myyntityö.
Mistä voisi kysellä, voitteko suositella yrityksiä? Tietty voisi ilmoittautua johonkin henkilöstövuokrausfirmaankin, mutta yleensä niissä kai tarjotaan töitä, joissa tunnit miten sattuu.
Pitäisi olla vain klo 17 jälkeen tai viikonloppuisin
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain hae kokoaikaista työtä? Ei tarvitse kikkailla.
Haen, mutta minun ei kannata vaihtaa sellaiseen, jossa kokoaikatyöstä huonompi palkka kuin nykyisessä työssäni. Olen jo siinä iässä, että hyvin harvoin pääsee haastatteluihin.
Miksi tarvitset lisätyön, jos saat osa-aikaisena parempaa palkkaa kuin kokoaikaisena?
No siis oletetaan, että saisin nyt 1700 euroa osa-aikaisena kuussa. Ei minun ole järkeä hakea kokoaikatyötä, josta saa 1700 kuussa ja lisäksi ei voisi olla etänä niin työmatkoihin menisi parisataa kuussa
Kysyttiin, mihin tarvitset lisätyön. Et vastannut siihen.
No siis ei tuolla rahalla elä. On kumminkin just sen verran, että mitään asumistukia yms ei saa. Joinakin kuukausina tulee satanen tai pari soviteltua päivärahaa. Ei joka kuukausi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisopistolle kurssia älypuhelimen ja tabletin käytöstä ikäihmisille.
Ne toteutetaan päiväsaikaan. Ei mummot ja papat iltasella enää kursseille lähde.
Ai, kyllä meidän opistolla lähtee. Monenlaisille kursseille.
Ani arva ikäihmisille suunnattu kurssi alkaa klo 17 jälkeen. Eikä tuo muutenkaan tähän hätään auta, kun kurssit on jo suunniteltu ja opettajat valittu. Ei niihin voi vain ilmoittaa, että moi mä tuun pitämään kurssia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen, mutta minun ei kannata vaihtaa sellaiseen, jossa kokoaikatyöstä huonompi palkka kuin nykyisessä työssäni. Olen jo siinä iässä, että hyvin harvoin pääsee haastatteluihin.
Miksi tarvitset lisätyön, jos saat osa-aikaisena parempaa palkkaa kuin kokoaikaisena?
No siis oletetaan, että saisin nyt 1700 euroa osa-aikaisena kuussa. Ei minun ole järkeä hakea kokoaikatyötä, josta saa 1700 kuussa ja lisäksi ei voisi olla etänä niin työmatkoihin menisi parisataa kuussa
No siis ei tuolla rahalla elä. On kumminkin just sen verran, että mitään asumistukia yms ei saa. Joinakin kuukausina tulee satanen tai pari soviteltua päivärahaa. Ei joka kuukausi
Helposti elää. Kuten itsekin sanoit, moni saa saman verran kokopäivätyöstä. Ja silti elävät. Sinun pitää vain suhteuttaa kulut menoihin. Oikeastihan 1700€/kk osa-aikaisesta työstä on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne toteutetaan päiväsaikaan. Ei mummot ja papat iltasella enää kursseille lähde.
Ani arva ikäihmisille suunnattu kurssi alkaa klo 17 jälkeen. Eikä tuo muutenkaan tähän hätään auta, kun kurssit on jo suunniteltu ja opettajat valittu. Ei niihin voi vain ilmoittaa, että moi mä tuun pitämään kurssia :D
Ei minulla mitään opettajanpätevyyksiä ole. Tosin joskus olen kyllä hetken toiminut ammattikoulun tietotekniikan opettajan sijaisena .
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla mitään opettajanpätevyyksiä ole. Tosin joskus olen kyllä hetken toiminut ammattikoulun tietotekniikan opettajan sijaisena .
ap
Ei sillä ole mitään väliä kansalaisopistossa. Sehän on vain harrastustoimintaa, ei koulua. Mutta tosiaan, se juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti elää. Kuten itsekin sanoit, moni saa saman verran kokopäivätyöstä. Ja silti elävät. Sinun pitää vain suhteuttaa kulut menoihin. Oikeastihan 1700€/kk osa-aikaisesta työstä on aika paljon.
Se on brutto, netto on huomattavasti vähemmän. En nyt vaan pärjää tuolla rahalla, jotain pitää keksiä
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on brutto, netto on huomattavasti vähemmän. En nyt vaan pärjää tuolla rahalla, jotain pitää keksiä
-ap
Niin se on niillä kokoaikaisllakin brutto. Silti elävät. Tosin olen aika varma, että tukia saisit noilla tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Opettelet pärjäämään. Joku päivä voi koittaa sellainenkin päivä, että jäät työttömäksi ja käteen tulee alle tonni kuussa. Miten siitä ajattelit selvitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baronan kautta ravintolahommiin.
Mitä ihmettä siellä osaisin tehdä? Tai kai sen oppisi. Tuota voisi ehkä harkita
Tiskariksi vaikka. Otat kuntoilun kannalta. 4-5 tuntia illassa jumppaat. Työajat sopisi kun iltaa ja viikonloppua. Ei hassumpaa työtä ja saa liikuntaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaat seksillä rahaa
Olen hoikka ja komea vanhempi mies :) Sen verran vanha kuitenkin jo, että kunto ei enää riitä seksityöhön ;)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi etänä?
Henkilökohtaisia avustajia palkataan paljon pienillä tunneilla. Esim. vapaa-ajan avustaminen (harrastukset yms.) on usein 30 h/kk.Olen pari kertaa hakenutkin henkilökohtaisen avustajan töitä, silloin kun olin kokonaan työttömänä. En saanut edes vastausta hakemukseeni
Aivan varmasti saat. Niihin on huutava pula tekijöistä.
t. alalta tänä vuonna poistunut
Tuo taitaa olla paikkakuntakohtaista siinä missä muutkin työvoimapulat. Väittävät että ravintola-alallakin on huutava pula tekijöistä, mutta siltikään en saanut kymmenistä ravintoloista ja kahviloista edes vastausta hakemuksiini. Yksi syrjässä oleva ravintola minut kelpuutti, oli kai pulaa tekijöistä jotka jaksoivat tunnin työmatkan per suunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tällä palstalla ikinä kelpaa mikään? Onko ap:llä jokin velvollisuus tyytyä 1700 euroon kuukaudessa - josta käteen jää ehkä 1400 - jos hänellä kuitenkin olisi halua tehdä lisää töitä tilannettaan parantaakseen?
Välillä haukutaan ettei jengi tee töitä, ja sitten haukutaan jos haluaisi tehdä enemmän töitä. Outoa touhua.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä osaamista ja kokemusta löytyy? Monessa etäasiakaspalvelijan hommassa vaaditaan tietotaitoa. Esim erilaiset chatpalvelut. Muuten 1. vaihtoehtona puhelinmyyjä.
Yo-merkonomi, 10 vuotta työkokemusta sihteerin /palkanlaskijan hommista , parit ohjelmointikurssit ja 15 vuotta kokemusta ohjelmistosuunnittelijana. Kaupan alan hommissa nyt n. 5 vuotta.
ap
(terveiset tutuille)
Miten voi olla ohjelmistosuunnittelijana jos taustana pari ohjelmointikurssia? En voi uskoa.
Vanhan liiton koodaajat oli kaikki itseoppineita. Ei siihen aikaan yliopistossa mitään hyödyllistä opetettu ainakaan koodaukseen liittyen. Valitettavasti osa-aikaisia töitä ei sillä alalla juurikaan ole. Kaikki paikat on kokoaikaisia ja hyvin haasteellisia.
Palkkatöissä koodareille ei ole osa-aikaista, mutta freelancerina kyllä! Friikkuna ap voisi työskennellä kotoa käsin ja tehdä alan hommia alihankintana isommille firmoille valitsemansa tuntimäärän.
(toki myönnettäköön että yrittäjänä tuntimäärän pitäminen jossain tietyssä vakiomäärässä voi olla haasteellista ja helposti riistäytyy päivät pitkiksi)
Tuo etäpuoli on kyllä aika mahdottomuus noilla ehdoilla. Mutta keikkatyötä on aina tarjolla.