Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpä meni ohi usealta lääkäriltä

Vierailija
18.08.2023 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009773679.html

Huh huh, voi vaan kuvitella fiilikset.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä ulkomailla, varsinkin Saksassa, jos kaipaa parempaa terveydenhoitoa ja lääkäreitä jotka oikeasti tutkii. Oikeastaan järkevämpää olisi muuttaa sinne kokonaan.

Vierailija
22/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuupahan ainakin

Tollo! Sitä paitsi kaikki syöpäsairaat eivät laihdu. Osalle kertyy turvotusta ja nestettä vartaloon.

Mitä jos pysyisit poissa ketjusta typerine kommentteinesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska epäilyn perusteella ei aleta antamaan hoitoja mihinkään. Etenkään syövän hoitoon. Siksi alapeukutan.

Vierailija
24/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sanoo itse, mikä vaivaa ja ei uskota.

Minäkin sanoin 20-vuotiaana kun sairastuin, että tämä on autoimnuunioireilua. Lääkärit pitivät minua hulluna. Elin kuin kuollut söin mielialalääkkeitä. Sitten vuosia myöhemmin tauti antoi niin selvän oireen, että he eivät voineet ohittaa sitä. Lääkärit tekemällä tekivät elämästäni helvetin yli 5 vuodeksi.

Vierailija
25/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakipupotilaista 1/200 on syöpä.

Joka tuhannes päänsärky on aivokasvain.

Oletteko oikeasti sitä mieltä että kaikki nämä pitäisi tutkia ja julkisella järjestää vielä magneettikuvauskin? Potilasmäärät satakertaistuisivat kun kaikki pitää tutkia viimeisen päälle.

Vierailija
26/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti sitä mieltä että kaikki nämä pitäisi tutkia ja julkisella järjestää vielä magneettikuvauskin? Potilasmäärät satakertaistuisivat kun kaikki pitää tutkia viimeisen päälle.

No tässä tapauksessa potilas osasi jo kertoa mistä on kyse. Riittää kun olisi kuunnellut.

Sen sijaan että leikkii paskaa jumalaa.

Vierailija
27/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syöpää epäilevät Docratekselle mars. Läheiseni diagnosoitiin siellä ja hoidot alkoivat parin viikon sisällä, toisin kuin julkisella. Tässäkin taustalla turha viivästys kun jo pari vuotta aiemmin kohonneen veriarvot takia ei ohjattu jatkotutkimuksiin. Ja ei, tämä ei ole mainos vaan ihan omasta pussistaan maksoi kymmenien tuhansien hoidot. Suosittelen kaikkia ottamaan sairauskuluvakuutuksen, joka kattaa myös syöpähoidot.

Vierailija
28/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se ettö kun joku lääkäri on päättänyt että ei se ole mitään tai päässä on vikaa niin sitä apua ei saa sitten enää yhdeltäkään.

Näin minulla kesti 2,5 vuotta saada näköhermotulehdukselle oikea diagnoosi ja 20 vuotta endometrioosi tunnistetuksi.

Vierailija
29/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pitäisi tutkia jos vähänkään on aihetta epäillä syöpää. Eikös niitä veroja siksi makseta. Maailman paras terveydenhuolto my ass. Ehkä ol sitä parikymmentä vuotta sitten, nyt enää muisto vain.

Vierailija
30/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi usealla yksittislääkärillä Mehiläisessä, vasta viimeinen näistä laittoi ultraan. Löytyi levinnyt syöpä. Potilas oli jo aiemmin sairastanut syöpää ja siksi osasi sitä pelätä, kertoi tästä ja ultrauksen toiveestaan, lääkärit ei välittäneet. Lihasperäisiksi vaivoiksi luultiin.

Ultaääni- ja magneettitutkimuksiin pääsee yksityisten labrojen puolella suoraan ilman lähetettä.

Ei siis tarkoitus jälkiviisastella sairaalle, vaan lähinnä vinkiksi muille vastaisen varalle.

Itse olen käynyt ensin itse lannerangan magneetissa ja sitten vasta varannut ajan erikoislääkärille.

Kuvaus + erikooislääkärikäynti on minusta järkevämpi ja kustannustehokkaampi kuin

lääkäri, erikoislääkäri, buranaa 2kk, erikoislääkäri, magneettikuvaus, erikoislääkäri.

Vierailija
31/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, pitäisi tutkia jos vähänkään on aihetta epäillä syöpää. Eikös niitä veroja siksi makseta. Maailman paras terveydenhuolto my ass. Ehkä ol sitä parikymmentä vuotta sitten, nyt enää muisto vain.

Olet ihan kujalla jos luulet että jokainen vatsakipu ja itsellään syöpää epäilevä pitäisi tutkia jollakin kokovartalomagneettitutkimuksella. Koko terveydenhoitojärjestelmä rakentuu todennäköisyyksien varaan. Lääkäri arvioi sairauden todennäköisyyttä ja kohdistaa jatkotutkimukset sen perusteella. Esim. tämän ketjun esimerkkipotilaan kohdalla Burana ja Mobilat oli perusteltu tapa aloittaa hoito. Jos oireet eivät lievity, niin sitten aletaan tutkimaan tarkemmin.

Vierailija
32/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut kyllä tutkittiin. HUS:in lääkäri oli sitä mieltä, että varmistetaan tämän äidin terveys kun vatsan alueen vakavat sairaudet ei niin helposti selviä ennenkuin on liian myöhäistä. Olen tosi kiitollinen.

Vierailija
33/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työikäisistä tulisi pitää erityisen hyvää huolta - heitä on muutenkin liian vähän. Ja varsinkin, jos heillä on alaikäisiä lapsia.

Niin sitä ajattelisi, mutta sen jälkeen kun sain lapsen, kaikki terveysongelmani mukaan lukien minulla lapsesta asti olleet perussairaudet ovat olleet raskauden, synnytyksen ja lapsiperhe-elämän syytä eikä niitä tarvitse tutkia saati hoitaa. Raskausaikana kyllä kytättiin kaikkea, mutta nyt millään ei ole enää mitään väliä, kun lapsi on kehoni ulkopuolella.

Vierailija
34/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi usealla yksittislääkärillä Mehiläisessä, vasta viimeinen näistä laittoi ultraan. Löytyi levinnyt syöpä. Potilas oli jo aiemmin sairastanut syöpää ja siksi osasi sitä pelätä, kertoi tästä ja ultrauksen toiveestaan, lääkärit ei välittäneet. Lihasperäisiksi vaivoiksi luultiin.

Ultaääni- ja magneettitutkimuksiin pääsee yksityisten labrojen puolella suoraan ilman lähetettä.

Ei siis tarkoitus jälkiviisastella sairaalle, vaan lähinnä vinkiksi muille vastaisen varalle.

Itse olen käynyt ensin itse lannerangan magneetissa ja sitten vasta varannut ajan erikoislääkärille.

Kuvaus + erikooislääkärikäynti on minusta järkevämpi ja kustannustehokkaampi kuin

lääkäri, erikoislääkäri, buranaa 2kk, erikoislääkäri, magneettikuvaus, erikoislääkäri.

:) Tunnistan ihan täysin tuon selkäkipuisen temppuradan mitä kuvasit.

Tosin minulla sinne oli ripoteltu vielä fysioterapiaa mausteeksi eli:

lääkäri, erikoislääkäri, fysioterapeuttix5, buranaa 2-3kk, erikoislääkäri, magneettikuvaus, erikoislääkäri.

Varmaan ihan toimiva polku perusvenähdyksissä, joissa 4 ekaa porrasta hoitaa homman. Harmi vaan että kaikki vakavammat tapaukset ovat sitten tuolla magneetissa 3kk viivästyneenä.

Ei käy kateeksi lääkäreitä, jotka tuolla alussa hatusta arpovat onko nyt kyseessä vakava vai ei-vakava keissi.

Vierailija
35/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäisistä tulisi pitää erityisen hyvää huolta - heitä on muutenkin liian vähän. Ja varsinkin, jos heillä on alaikäisiä lapsia.

Pelkään, että työikäisistä äideistä etenkin somalinaiset jäävät ilman tutkimuksia. Kuinkakohan monella noista on toteamaton diabetes

Ihan sama. Niin kauan kuin yksikin itse itselleen syönyt diabetes2 menee jonossa ohi kilpirauhaspotilaan, evvk.

Vierailija
36/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella ei saisi ehkä ultraa lainkaan? Ellei joku osaa arvioida oikein.

Ehkä ei mutta tämän jutun myötä huomaa että ei yksityiset lääkäritkään ole välttämättä oikotie onneen.

Ei tietenkään ole. Miksi lääkärit olisivat koneita yksityisellä?

Vierailija
37/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käyttää syöpäkoiraa apuna.

Vierailija
38/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvittelee itselleen syövän, se myös saa. Olen lukenut kirjan, lääkärin kirjoittama, jossa pureudutaan tälläsiin lääkärissä ramppaajiin jotka dg:n saatuaan kuolevat.

Niin. Nämä olivat juuri sellaisia ihmisiä jotka eivät uskoneet lääkäreiden tutkimuksiinkaan, ettei heillä kertakaikkiaan ole mitään syöpää. He vain jatkoivat itse silti omaa uskoaan, että kyllä minulla on syöpä. Ja niin sieltä lopulta todellakin löytyykin syöpä, kun ko ihminen on sitä niin toivonut ja manannut itselleen. Sitä saa mitä tilaa. Niin käy kuin uskot.

Vierailija
39/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuupahan ainakin

Tämä on mahtava juttu. 

t. palstan lskivihaaja

Vierailija
40/82 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan kujalla jos luulet että jokainen vatsakipu ja itsellään syöpää epäilevä pitäisi tutkia jollakin kokovartalomagneettitutkimuksella. Koko terveydenhoitojärjestelmä rakentuu todennäköisyyksien varaan. Lääkäri arvioi sairauden todennäköisyyttä ja kohdistaa jatkotutkimukset sen perusteella. Esim. tämän ketjun esimerkkipotilaan kohdalla Burana ja Mobilat oli perusteltu tapa aloittaa hoito. Jos oireet eivät lievity, niin sitten aletaan tutkimaan tarkemmin.

Minulla on ollut syöpä, herkästi uusiutuvaa tyyppiä. Kyllä minut laitetaan helposti kuvausputkeen jos tulee jotain uusia oireita, esim. selkäkipua. Kertaakaan ei ole tarjottu buranaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme