Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asettaako päivähoito paineita, että lasten pitäisi oppia

Vierailija
18.12.2006 |

mahd. nopeasti kuiviksi, syömään jne., että hoitajilla helpompaa ?

Joskus on pistänyt korvaan, kun hoitaja on huokaissut, että " ei ole selvästi annettu kotona syödä itse" tai ei se ole vieläkään kuiva" .

Tuntuu ihanalta, kun on viimeiseni kanssa saanut olla pidempään kotona ja rauhassa seurata merkkejä kypsymisestä käden motoriikassa ja rakon- ja suolenhallinnassa. Ja opetella rauhassa lapsen tahtiin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia kiiruhdetaan ihan turhaa kaikessa.

kaikki pitäisi jo tehdä ja osata pitäisi olle pikku-aikuisia jo alta 5-vuotiaana.

Vierailija
2/3 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivähoito mutta neuvola kylläkin. Ensi kuussa nuoremman 5- vuotis nla ja nyt jo jänskättää. Osaako piirtää viivan jos toisenkin, vaaditaan aivan liikaa näin pieniltä. Meillä ei todellakaan ole itse poika kiinnostunut nuista kynä touhuista ym. askarteluista. Itse jo ressaan ja yrittänyt houkutella värittämään ja piirtämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa se hoitajille on pitää ne lapset vaipoissa. Ei tarvitse miettiä retkillä vessojen sijaintia, jos jollain äkillinen vessahätä tms. Kummassa menee kauemmin: 10 lapsen potatuksessa ja sitten vaippa takaisin vai vaan pelkässä vaipanvaihdossa?

Miksi päivähoidon henkilökunnan kaikki toimet nähdään negatiivisina ja lasta kiduttavina? Usein etenkään esikoisen vanhemmat eivät meinaa jaksaa aloittaa pottailua, mutta päivähoidossa yleensä noin vuoden ikäisestä eteenpäin potatetaan ennen/jälkeen unien/ruuan/ulkoilun. Siihen menee aika kauan aikaa, eikä sitä varmastikaan tehdä siksi, että henkilökunnalla olisi mahdollisimman helppoa.

Kotihoidetut lapset ovat kyllä usein aika pitkälti paapottuja. Minusta lapsen edellytysten mukaan pitäisi mennä. Kuinka moni tunnustaa syöttävänsä esim. 1,5-vuotiasta lasta, koska se on " siistimpää" ? Ei pientä lasta voi pakottaa oppimaan enempää kuin mihin tämä on valmis. Päiväkodeissa useimmiten tälle valmiudelle annetaan luottoa siinä mielessä, että lapsi saa itse tehdä ja touhuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä