Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoliike S A. K A. kellään hyviä kokemuksia?

Vierailija
17.08.2023 |

Maksoin varausmaksun Sakalle ja auto on nyt matkalla paikkakunnalleni. Nyt vasta luin netistä juttuja tästä firmasta ja heidän toiminnasta. ...
En uskalla mennä autoa edes katsomaan, vaikka kuulosti täydelliseltä. Vasta huollettu ja katsastettu. Onko kellään hyviä kokemuksia tästä firmasta?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska fiilis jäi myös kauppojen jälkeen. Auto kyllä vaikuttaa ihan lupaavalta (on kyllä melko uusikin), mutta ei mennyt muuten yhtään putkeen homma. Siihen asti ovat kyllä yliystävällisiä, kun kaupat on tehty. Nopeasti kyllä vastasivat myös minulle kaikkeen kauppoihin asti, mutta sen jälkeen loppui vastaaminen kun yritti kysellä puuttuvista asioista joita lupailivat hoitaa. Täytyy pistellä vielä koko keissistä tarkemmin tarinaa myöhemmin, jos sieltä ei enää kiinnosta lupaamiensa hommien hoitaminen. Ei kuitenkaan kovin isoa vaivaa, ammattitaitoa tai kustannuksia olisi vaatinut, että olisin joskus ollut palaava asiakas. Ihan autokauppaan kuuluvia perusjuttuja. Huonoja kokemuksia luin kyllä liikkeestä ennen kun auton sieltä ostin, mutta ajattelin, että tuskin nyt uudehkon auton kanssa mitään onnistuvat sössimään ja lupaavasti homma alkoikin (kuten muillakin). Ei kannata autoa maksaa ja soppareita allekirjoittaa ennen kun ovat kaikki lupaamansa hommat autoon liittyen hoitaneet. Perkele.

Vierailija
122/133 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty auto on aina yksilö. Automyyjät eivät kuitenkaan ole perillä myymästään yksilöstä. Käytettyä autoa ei kannata ostaa ilman koeajoa ja luotettavaa tietoa auton historiasta. Se pitää tarvittaessa selvittää itse. Huoltokirja kannattaa myös tutkia tarkkaan. Puheet "kuntotarkastuksesta" on usein puhdasta vedätystä. Hyvällä tuurilla voi toki saada sokkona  hyvänkin yksilön mutta sitä tuuria ei riitä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakasta oon kuullut paljon paskaa, MUTTA oma kokemukseni oli aivan toisenlainen. En tiedä onko paikkakunnasta kiinni vai myyjästä että millaista palvelua saa, mutta minun kohdalla kaikki meni lopulta hyvin. Katsoin auton netistä etelä suomen sakalta ja kun itse olen aika läheltä oulua niin menin Oulun liikkeeseen. Tosiystävällinen myyjä otti vastaan (muistaakseni Lauri niminen) ja alettiin hommaamaan autoa Oulun liikkeeseen. No auto tuli parinpäivän päästä ja päästiin koeajolle. Moottorista kuului ihan hirveää ääntä, siis aivan järkyttävää ja koeajon jälkeen myyjä halusi itse tulla kuuntelemaan ja totesi myös että nyt on jotain pielessä. Lähdettiin kotiin ilman uutta auto ja myyjä pisti auton korjaamolle. Epäilin jakopääketjua ja sehän se oli. Yli tonnin remppa ja auto oli kunnossa, saka teki kaiken omaan pussiin, itse ei tarvinnut maksaa mitään. Toisen kerran koeajossa auto jo tuntui paremmalta ja ei pitänyt ylinmääräistä ääntä. Nyt Oulun Sakalta auton ostaneena voin suositella, ei ole mitään huonoa sanottavaa. Hoitivat auton kuntoon ja kaupat hyvin. 

Vierailija
124/133 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä käytettyjä autoja mistään autoliikkeestä kannata ostaa vaan suoraan yksityiseltä omistajalta. Täysin turha välikäsi joka vetää välistä aimo siivun.

Vierailija
125/133 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pelittänyt autokaupat heidän kanssaan.

Vierailija
126/133 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämäsi parhaat kaupat - SAKA". Niin, kyllä lotossakin aina joku voittaa.

Vierailija
127/133 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 3 vuotta sitten  Toyotan 135000km ajettu pelas hyvin ja oli mitä luvattiin , uudet kesärenkaatkin sain paikallisessa liikkees laitattaa alle ilman lisämaksua.

Talvirenkaat oli hyvät.

Ny meni lunnaaksi ku joku ajoperään hiukan kovempaa, harmi. 195000km mittaris.

Kuluvia osia vaan vaihdettu ei mitään isoa remppaa.

Ny tulos korvaava versio saas nähä miten käy??

Vierailija
128/133 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakasta oon kuullut paljon paskaa, MUTTA oma kokemukseni oli aivan toisenlainen. En tiedä onko paikkakunnasta kiinni vai myyjästä että millaista palvelua saa, mutta minun kohdalla kaikki meni lopulta hyvin. Katsoin auton netistä etelä suomen sakalta ja kun itse olen aika läheltä oulua niin menin Oulun liikkeeseen. Tosiystävällinen myyjä otti vastaan (muistaakseni Lauri niminen) ja alettiin hommaamaan autoa Oulun liikkeeseen. No auto tuli parinpäivän päästä ja päästiin koeajolle. Moottorista kuului ihan hirveää ääntä, siis aivan järkyttävää ja koeajon jälkeen myyjä halusi itse tulla kuuntelemaan ja totesi myös että nyt on jotain pielessä. Lähdettiin kotiin ilman uutta auto ja myyjä pisti auton korjaamolle. Epäilin jakopääketjua ja sehän se oli. Yli tonnin remppa ja auto oli kunnossa, saka teki kaiken omaan pussiin, itse ei tarvinnut maksaa mitään. Toisen kerran koeajossa auto jo tuntui paremmalta ja ei pitänyt ylinmääräistä ääntä. Nyt O

Onpa hienoa palvelua, ettei sua pakotettu ostamaan jakoketjuvikaista autoa, vau!

Vierailija
129/133 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellistä autoa ostaessani (n. 22t€) ostaessani, kysyin hintaa ja rahoitustarjousta ilman vaihtoautoa.

Alennusta sanoi antavansa sen verran että saan ilmaiseksi saka-turvan ja rahoituksen korko oli 7.9% kun muualla elettiin 0-2,99% korkojen aikaa. Ei kiitos, ostin muualta.

Nyt kesällä kysyin tarjousta 2v vanhasta 20tkm ajetusta 24 990€ maksavasta autosta, ilman vaihtoautoa. Tarjoushinta minulle oli 25 290€ eli hintaa tuli 300€ lisää kun kehtasin yrittää tinkiä! Oli kuulema niin hyvä se heidän auto ettei paremmasta väliä. Ei kiitos, ostin muualta samanlaisen melkein 2000€ halvemmalla, kotiin tuotuna.

Kolmatta kertaa en kysy, ei mulla ole varaa ostaa sakalta mitään.

M42

Vierailija
130/133 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakasta oon kuullut paljon paskaa, MUTTA oma kokemukseni oli aivan toisenlainen. En tiedä onko paikkakunnasta kiinni vai myyjästä että millaista palvelua saa, mutta minun kohdalla kaikki meni lopulta hyvin. Katsoin auton netistä etelä suomen sakalta ja kun itse olen aika läheltä oulua niin menin Oulun liikkeeseen. .....

Kysymys - kuulutko itse lestadiolaisiin?

Meinaan vaan, että tokihan oman porukan sisällä asiat hoidetaan asiallisesti eikä viilata välttämättä niin herkästi linssiin. Mutta "pakanoille" voi myydä ihan rauhassa vaikka miten kammottavaa pa*kaa.

Vierailija
131/133 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakasta oon kuullut paljon paskaa, MUTTA oma kokemukseni oli aivan toisenlainen. En tiedä onko paikkakunnasta kiinni vai myyjästä että millaista palvelua saa, mutta minun kohdalla kaikki meni lopulta hyvin. Katsoin auton netistä etelä suomen sakalta ja kun itse olen aika läheltä oulua niin menin Oulun liikkeeseen. Tosiystävällinen myyjä otti vastaan (muistaakseni Lauri niminen) ja alettiin hommaamaan autoa Oulun liikkeeseen. No auto tuli parinpäivän päästä ja päästiin koeajolle. Moottorista kuului ihan hirveää ääntä, siis aivan järkyttävää ja koeajon jälkeen myyjä halusi itse tulla kuuntelemaan ja totesi myös että nyt on jotain pielessä. Lähdettiin kotiin ilman uutta auto ja myyjä pisti auton korjaamolle. Epäilin jakopääketjua ja sehän se oli. Yli tonnin remppa ja auto oli kunnossa, saka teki kaiken omaan pussiin, itse ei tarvinnut maksaa mitään. Toisen kerran koeajossa auto jo tuntui paremma

Tuohan vain paljastaa, että autoja ei tarkasteta lainkaan niin kuin on lukuisista valituksista voinut päätellä. Tarkastus on ylimääräinen kuluerä.

Vierailija
132/133 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sakasta oon kuullut paljon paskaa, MUTTA oma kokemukseni oli aivan toisenlainen. En tiedä onko paikkakunnasta kiinni vai myyjästä että millaista palvelua saa, mutta minun kohdalla kaikki meni lopulta hyvin. Katsoin auton netistä etelä suomen sakalta ja kun itse olen aika läheltä oulua niin menin Oulun liikkeeseen. .....

Kysymys - kuulutko itse lestadiolaisiin?

Meinaan vaan, että tokihan oman porukan sisällä asiat hoidetaan asiallisesti eikä viilata välttämättä niin herkästi linssiin. Mutta "pakanoille" voi myydä ihan rauhassa vaikka miten kammottavaa pa*kaa.

Minä kun tervehdin myyjää sanomalla

"Jumalan Terve!" niin aina olen saanut pyytämättä pari tonnia hinnasta pois ja vuoden huollot päälle. Muualta en enää ostaisikaan.

Vierailija
133/133 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kysyin dokumenttia kuntotarkastuksesta sakalta, niin sain sen seuraavana päivänä, dekra katsastusaseman tekemänä. Eli tarkastus tehdään jos joku älyää pyytää. Toisaalta sen arvo on mielestäni kyseenalainen kun tarkastuslistan sisältö on hyvin suppea, ympäripyöreä ja mitäänsanomaton, tyyliin:

Valot: on

Alusta: tarkastettu

Jarrut: ok

Voimansiirto: 👍

Siihen ei oteta suoraan kantaa että onko ne osat oikeasti kunnossa vai ei, on vaan ruksittu ruudut että "joo tsekattu on".