Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoliike S A. K A. kellään hyviä kokemuksia?

Vierailija
17.08.2023 |

Maksoin varausmaksun Sakalle ja auto on nyt matkalla paikkakunnalleni. Nyt vasta luin netistä juttuja tästä firmasta ja heidän toiminnasta. ...
En uskalla mennä autoa edes katsomaan, vaikka kuulosti täydelliseltä. Vasta huollettu ja katsastettu. Onko kellään hyviä kokemuksia tästä firmasta?

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa

ai tämä olikin jo elokuinen viesti, harmi etten silloin huomannut. Lokakuussa ostin oman autoni sieltä. Saka oli ihan tuntematon minulle eikä kukaan varoittanut enkä huomannut googlailla. 

Vierailija
22/133 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan Gigantti mieleen, samanlainen myyntitaktiikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 jatkaa

ai tämä olikin jo elokuinen viesti, harmi etten silloin huomannut. Lokakuussa ostin oman autoni sieltä. Saka oli ihan tuntematon minulle eikä kukaan varoittanut enkä huomannut googlailla. 

Itselle oli red flag, kun myyjä ensimmäiseksi kinusi varausmaksua. Google käyttöön ja juttua alkoi löytymään ko. firman kaupankäyntitavoista.

Vierailija
24/133 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Mersun (ei edes kovin vanha) joka osoittautui aivan pommiksi. Lisäksi talverenkaiden vanteet olivat jotkut muutaman kympin halvat paskat ja talvirenkaat olivat täysin lopussa. Autossa oli valtavasti vikoja ja jopa ECU oli paskana.

Monen korjaamokäynnin jälkeen kauppa saatiin onneksi purettua.

NEVER AGAIN!

Vierailija
25/133 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheiden yritys Pohjanmaalta. Siellä ei vääräuskoinen ole kovin paljon paremmassa asemassa kuin Jemenissä. Geeli tukkaan, rojut vaimoon, nuuska huuleen ja perjantaina piiskataan lapset, jos ovat katsoneet telkkaria, tai pesukoneen ikkunaa.

Vierailija
26/133 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samanalaisia kokemuksia. Vakiona on muita kiinnostuneita olemassa ja vielä tällei et, hei te ehditte koeajaa tätä just tässä mut noin puolen tunnin päästä on tulossa yks ostaja ajamaan. Että jos ootte kiinnostuneita niin kandee tehdä kaupat ennen sitä ni saatte auton. Ihan vakio teksti, ja kappas me on ajettu ja sit istuttu juttelemassa siel tiskillä et mikä ois vaohtotarjous ja miten mahdolliset maksut, niin yli sen puoli tuntia, jopa tunnin, eikä kato ketään ookaan tullut kyselee sitä autoa siinä välissä. Ehkä se toinen olikin just perunut tulonsa :)

No heidän vaihtotarjoukset on olleet myös ihan helv huonoja, naureskellen on lähdetty että ei sitten, jos ei vaihtoraha oo pienempi ni harmi, jää kaupat tekemättä. Puoli-ilmaiseksi ottaisivat vastaan vaihtoautot, ja kyse ei oo ollut mistään riisikiposta vaan esim toinen liike hyvittänyr 35 tonnia, saka 27 tonnia. Kun vaihtoauton hinta 47 tonnia. Naurettiin vaan myyjälle että kiitti tarjouksesta, mennään hakee muualta. 

Toinen kikka mitä käyttävät, on et hakevat kollegansa paikalle tai kollega tulee itse siihen syöttämään lisäksi sitä tarinaa, et hyvä auto on, ja kato ei voi tarjoo parempaa. Molemmat jotain 20v-30v pojankoltiaisia. Joo oon samaa mieltä, en mäkään antaisi klousaamisoikeuksia kenelle tahansa jos olisin työnantaja. Mut toisissa autoliikkeissä yksilöillä on valtuudet (ja luotto) työnantajan puolelta. Ja minä asiakkaana tunnen arvoni, mä en juoksupoikien kanssa tee kauppaa.

Vierailija
27/133 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niiden liikkeet ainakin Pk-seudulla on täynnä nuoria miehiä autojobbareina, jutut on sitä tasoa ja onhan ne autot makeita ja siistejä ja kato mitkä vanteet.. ja siistii hei me haetaan ties mistä Italiasta ja Liettuasta näitä myyntiin.. uppoaa varmasti samanikäisiin auton ostajiin, ensi autoa tai raudan vaihtajaan, ja hei rahoituksella saa!

Kukaan itseään arvostava yli kolmekymppinen ja varsinkaan sellainen, jolla on varaa maksaa autosta enemmän kuin 30tonnia ei käy ostaa autoaan tuolta. 

Niillä seisoo kaupassa kauan ne samat kalliimmat yksilöt, harmi kun eivät tajua et miten ko.kohderyhmälle autoja myydään.

Vierailija
28/133 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea kokemuksia myös sivulta

fi.truspilot.com/review/saka.fi

Jos et linkkiä halua avata niin ihan goolettamalla "saka arvostelut" pääse ko sivustolle.

Sen mukaan (ja suomi24) ostavat autoja ja nollaavat virhekoodit, autoista eivät mitään ymmärrä. Haluavat ottaa  varausmaksun (sitäkään ei ole kaikille palautettu vaikkei kauppoja tullut) ja ajavat auton melkein väkisin toiselle paikkakunnalle. Itselle kävi näin ja oli vähän hassua kun autokuski toi auton kotipaikkakunnalle ja milläs hän olisi ajanut takaisin 200 km ellei minun autollani. Siis kunnon koeajolle ei pääse tai saa pitää autoa esim. vuorokauden tai kaksi koeajossa, kuten pidin esim. aikaisempaa, Autokeskuksesta ostamaani autoa. 

Älkää maksako varausmaksua! 

Vierailija
30/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on alalla ja sanoi, että tuo firma kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
31/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2021 maaliskuussa sieltä lexuksen. Oli juuri tuotu Ruotsista. Kaikki meni hyvin. Tutkin autoa n. 1,5h koeajoineen. Pari koeajolla huomattua puutetta korjattiin ja auto toimitettiin kotiin. Ei ollut nettiauton halvin, mutta autossa ei ole ollut mitään vikaa.

Käytetyn osto on aina riski, mutta kun oikeasti perehtyy mitä on ostamassa, niin en ainakaan itse näe mitään syytä olla heiltä ostamatta.

Toki tämä on vain oma kokemus. Vierestä katsonut kun kaverilla isoja ongelmia kamuxin kanssa, mutta silti voisin sieltäkin auton ostaa.

Vierailija
32/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sökö

Vierailija
33/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn auton ostamiseen liittyy aina riski oli myyjäliike mikä tahansa. Tutki huolella auto mitä olet ostamassa ja ilmoita heti myyjälle jos vikoja tai puutteita. 

Vierailija
34/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin. Hyvin meni, kaupassa lisänä tulevat  talvirenkaat tosin päätettiin jättää ottamatta mutta siitä hyvitettiin hinnassa. Kesärenkaat oli hyvät.

Vanhasta autostamme saimme sen verran mitä sen ikäisestä ja kuntoisesta vaihtoautosta saa. Itse myymällä tietysti olisi saattanut saada enemmän. Rahoituspalveluita emme tarvinneet. 

Nyt kaupasta 4 vuotta ja edelleen hyvin kulkee vuosimallin -13 automme.

Vierailija
35/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieselautosta paljastui koeajolla käytöstä pois blokattu DPF ja EGR, sekä olihan auton ohjelmistoa muuteltu, myyjän mielestä se oli hyvä juttu.

Vierailija
36/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirssit ruotsista uitettuja. Otetaan kunnon katteet halvasta kruunusta. Autojen omistajahistoria mahdoton selvittää, samoin vahinkohistoris. Hyvällä SAKAlla et saa miinaa allesi. 

Vierailija
37/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 2021 maaliskuussa sieltä lexuksen. Oli juuri tuotu Ruotsista. Kaikki meni hyvin. Tutkin autoa n. 1,5h koeajoineen. Pari koeajolla huomattua puutetta korjattiin ja auto toimitettiin kotiin. Ei ollut nettiauton halvin, mutta autossa ei ole ollut mitään vikaa.

Käytetyn osto on aina riski, mutta kun oikeasti perehtyy mitä on ostamassa, niin en ainakaan itse näe mitään syytä olla heiltä ostamatta.

Toki tämä on vain oma kokemus. Vierestä katsonut kun kaverilla isoja ongelmia kamuxin kanssa, mutta silti voisin sieltäkin auton ostaa.

Kamux on toinen kaukaa kierrettävä.

Vierailija
38/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihan Gigantti mieleen, samanlainen myyntitaktiikka. 

Gigantti joutui Kuluttaja -lehden mustalle listalle. Melkoinen saavutus, sillä sinne joutuu yleensä vain huijarifirnat jotka eivät noudata kuluttajansuojalakia.

Vierailija
39/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miksi mulle tulee usein noita saka mainoksia näytölle? En selaa mitään autojuttuja.

Vierailija
40/133 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Mersun (ei edes kovin vanha) joka osoittautui aivan pommiksi. Lisäksi talverenkaiden vanteet olivat jotkut muutaman kympin halvat paskat ja talvirenkaat olivat täysin lopussa. Autossa oli valtavasti vikoja ja jopa ECU oli paskana.

Monen korjaamokäynnin jälkeen kauppa saatiin onneksi purettua.

NEVER AGAIN!

Et sitten osannut tarkistaa edes renkaiden kuntoa ennen kaupantekoa itse, tai pyytänyt niistä tarkkoja valokuvia?