Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni mies ei pidä matkustelusta?

Vierailija
17.08.2023 |

Itselle se on elämän suola. Nytkin juuri tilasin etelään syysreissun.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin pidän. Saan matkoilla paljon enemmän huomiota paikallisilta naisilta kuin mitä kotimaassa saan. 

Vierailija
82/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä kunhan se ei ole jokavuotista, itse olen lentomatkustanut viimeksi 2005.

M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin yliopistoporukan kanssa Tallinnassa. Tulomatkalla aloin jo muistuttamaan passikuvaani. Ei ikinä enää. Mihinkään.

- n66v -

Tuo on jo paha :D

N 58

Vierailija
84/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska jää vähemmän rahaa sijoituksiin.

No mitä niillä loputtomilla sijoituksilla tekee. Kuolee kumminkin pois, ikinä ei tee mitään hauskaa ja poikeavaa, ei näe maailmaa, johon syntynyt. Sijoitan kyllä itsekin, mutta haluan kohtuudella nauttia elämästä.

Yhtä hyvin voisi kysyä mitä tekee lomamatkoilla ja kokemuksilla kun kumminkin kuolee pois. Kuka mistäkin tykkää. Kokemus tai materia, millään ei lopuksi väliä.

Vierailija
85/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne joutuu raahaamaan koko perheen ja mahdollisesti apen ja anopin matkalaukut, ja lentokentän baarista pitää lähteä kesken drinkin pois, ja lentokoneen penkit ovat ahtaita eikä monitorista tule bondeja. Eikä ne museot ja galleriat kiehdo, ja kun pitää se kalja tilata englannin kielellä paitsi Aurinkorannoilla.

Ja kun yölennon jälkeen täytyy koko suku kärrätä Vantaalta kotiin.

Siinä niitä syitä.

Vierailija
86/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kyllä mitään sukupuolijakoa ole sen suhteen ketkä tykkää ja ketkä ei.

Vierailija
87/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään, pari kolme kertaa vuodessa tulee käytyä jossain. Tätäkin kirjoittelen boardingia odotellessa.

Vierailija
88/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään matkustelusta, koska haluan nähdä uusia paikkoja. Jos on aina samoissa ympyröissä, siihen kyllästyy. Olen utelias siinä mielessä, että haluan nähdä uutta ja oppia uusia asioita. Ei näitä täysin opi jostain ruudulta katsomalla. Olen vain aika pienituloinen, joten en kovin usein reissaa. Ammattikin on valittu niin, että ei tarvitse samassa paikassa aina olla. Reissutyöhön lähtisin, jos ei olisi lapsia. Ehkä sitten kun he ovat omillaan. Ei siihen montaa vuotta ole.

N40

Vierailija
89/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on kuin kirja, ja ne jotka eivät matkusta, lukevat siitä vain yhden sivun.

Vierailija
90/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on kuin kirja, ja ne jotka eivät matkusta, lukevat siitä vain yhden sivun.

Tyhmintä mitä olen kuullut pitkään aikaan.

Vierailija
91/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen itse aika paljon ja nautin yleensä ihan kaikesta, jopa haastavista tilanteista matkalla, koska niiden ratkaisemisesta saan mielihyvää. Matkan suunnittelukin on itsessään jo ihanaa minusta ja jälkikäteen fiilistellään kokemuksia ja kuvia. Eli matka on paljon enemmän kuin se itse matka.

Seurustelin jossain vaiheessa miehen kanssa, joka ei ollut paljoakaan matkustellut, ja joka laittoi rahansa mieluummin autoon, hifilaitteisiin jne. Minulla taas ei silloin ollut mitään tuollaisia. Mies kuitenkin suostui kanssani aika eksoottiseenkin maahan reissuun ja se oli hänelle todella silmiä avaava kokemus ja innostui sitä myötä matkustelusta, vaikka ennen reissua oli lähes matkustusvastainen. Hänen kokemuksensa rajoittuivat johonkin turistirysään Välimerellä, mutta matkustaakin voi niin eri tavoin.

Noin muuten tunnen paljon matkustelevia miehiä myös ja naisia, ketkä eivät matkustele, etten usko asian olevan sukupuolesta kiinni. Ihmettlen, että miksi joidenkin mielestä tinderissä ei saisi ilmoittaa tykkääkö matkustelusta vai ei, koska mielestäni se on parisuhteen kannalta ihan olennainen asia, jos toinen haluaa kumppanista reissuseuraa ja toinen ei reissuja kaipaa.

Vierailija
92/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ainakaan sinun kanssasi.

Vierailija
93/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän enemmän kotimaan harrastuksista ja niihin käytetystä ajasta sekä rahasta. 

Turha matkustelu kuormittaa lisäksi ympäristöä. Olen melkein varma, että moni kaupunkilaisvihreä matkustelee ahkerasti mutta sitten toisaalla paasaa ilmastonmuutoksesta. 

Vierailija
94/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni mies pelkää lentämistä ja jopa rokotuksia. Ne on vaan niin macho, ettei voi näyttää näitä heikkouksiaan. Sitten jos ne saa matkaan niin parit tuopit on vedettävä kentällä, muka loman kunniaksi. Moni häpeää myös huonoa kielitaitoaan, ei halua näyttää tyhmemmältä kuin vaimo. Eikä ne tykkää kysyä neuvoa esimerkiksi vieraassa paikassa suunnistamiseen, kun taas pitäisi näyttää olevansa kykenemätön. On varmaan raskasta olla miehinen mies.

Vierailija
95/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän useat miehet ihan tykkää matkustaa, mitä ihmettä nyt taas

Vierailija
96/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se maksumiehen rooli on ollut itselleni se eniten rasittava tekijä matkailussa.

Helpotusta siihen ei ole myöskään näköpiirissä. Tuskinpa kukaan nainen alistuu miehen rooliin ja kustantaa lomaa miehelle.

M43

Vierailija
97/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tylsistyy matkustelusta. Pitäisi olla tekemistä. Ei vain olla matkustajana.

Vierailija
98/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tota voi yleistää mut sattunoisin minäkin tiedän tuolla maalla paljon miehiä jpita ei saa kun nopsaan käymään lähikaupungissa. Jo pe-su reissu toiselle puolelle suomea on tuskaa ja su aamuna kuuluu heti aamukahvin jälkeen että eiköhän lähetä jo kotia kohti.

Ei ees tallinnaan voida lähteä.

Monet miehet on hyvin turvallisuushakuisia ja viihtyvät aina samoissa ympyröissä.

Niinhän tuolla landella nuoret miehet jää kotiseudulle ja tytöt lähtee kaupunkeihin opiskelemaan ja esim lukion jälkeen maailmalle, pojat jää kotikonnuille.

Vierailija
99/99 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kyse on sukupuolesta.

Olen nainen, ja maailmaa on tullut reissattua ristiin rastiin. Nykyisin koen matkustelun lähinnä rasittavana. Kohde itsessään voi olla mielenkiintoinen, mutta en enää siedä yhtään lentokenttiä, myöhästyneitä lentoja, turistimassoja jne. Ihan kuin ennen vanhaan olisi ollut joka paikassa rauhallisempaa ja vähemmän ihmisiä. Tai sitten ikä vain alkaa painaa. Joka tapauksessa, viihdyn nykyisin paremmin kotona tai mökillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän