Mies ei suostu lääkäriin!!! Yskii ja tupakoi!! Vertakin tuli.
Tupakointia takana yli 30 vuotta.
Nyt on yskinyt flunssan jälkeen 2kk.
Eilen räkäisi paperiin ja katseli sitä vähän pelästyneenä.
Kysyin, että mitä. Sanoi vain, että ei mitään ja vei sen roskiin.
Menin katsomaan niin näin paperissa limaklöntin jossa oli veriviiruja.
Tuo ei tullut yskiessä vaan räkäisi limaa ylös, mutta silti.
Siis en saa miestäni lääkäriin.
Ei kuitenkaan onneksi yski verta vaan se oli sen liman seassa, mutta silti.
Apua.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mää poltan ja olen yskinyt 36 vuotta. Ei tunnu missään eikä verta tule.
Krooninen bronkiitti sulla on ja tulee suurella todennäköisyydellä keuhkojen laajentuma.
Sitten henki kulkee hyvin vaivalloisesti. Syöpäkin voi tulla milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä poltin kauan, 8kk sitte lopetin Onpa helppo homma, en kadu.
Vierailija kirjoitti:
Edessä on kivulias tulevaisuus, ja kuolema tukehtumalla keuhkoahtaumaan. Noin pitkällä tupakoinnilla et enää keuhkoahtaumaa pysty välttämään.
Vierailija kirjoitti:
Keuhkoahtautumatauti?
Tyypillisiä keuhkoahtaumataudin oireita ovat hengenahdistus, pitkittynyt yskä ja liman erittyminen hengitysteistä. Alkuun potilas ei välttämättä edes huomaa oireita tai tottuu niihin, mutta ajan myötä oireet yleensä pahenevat – etenkin, jos potilas tupakoi.
Ja on pirullinen tauti, lopulta istut kiinni happilaitteissa, tuskin vessaan jaksat mennä. Olen nähnyt läheltä mitä se on. Pappani sairasti, ei kylläkään ollut tupakoinut, muista syistä tuli.
Oletko ehdottanut hauta-arkuntekokurssia? Nyt varmaan kansalaisopistoissa alkaa kurssit. Olisi sitten valmiina kun aika on. Kerro terveisiä syöpäpotilaalta.
Yskä lähtee yskimällä.
Minulla kestää aina yskät flunssan jälkeen 2-4kk. Hieman apua on sarvikuonosta ja puhalluspullosta.
Minä olen köhinyt koko ikäni. Koulussa kaikkein pahiten ja meinasin kuolla siihen yskään eikä kukaan välittänyt.
Muutama veriviiru limaklöntissä ei ole sama, kuin että yskii verta. Hysteerikot voisi taas rauhoittua. Itse polttanut 45 vuotta ja välillä voi yskän yhteydessä joku pieni verijälki tulla. Ei ole vaarallista. Pitkittynyt yskä voi olla keuhkoputkentulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ehdottanut hauta-arkuntekokurssia? Nyt varmaan kansalaisopistoissa alkaa kurssit. Olisi sitten valmiina kun aika on. Kerro terveisiä syöpäpotilaalta.
Millaisen arkun sä olet itsellesi tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keuhkosyöpä se on menoa. Ketjupolttajakummini kuoli keuhkosyöpään alle 60-vuotiaana.
Olisi pitänyt vielä sairaalassa päästä tupakalle vaikkei pystynyt enää edes syömään.
Rippuuvuus on sairaus. Ei se katoa sillä, että sinä uhittelet ja mäkätät.
Mun isäni kuoli keuhkosyöpään (poltti 52 vuotta) eikä hän koskaan yskinyt verta. Loppuaikoina kröhisi aika kaameasti mutta muuten se ilmaantui rintakipuina ja hengitysvaikeuksina- luulivat että hänellä oli sydäntauti, mutta kananmunan kokoinen pesäke siellä oli.
8 kk siitä ja henki pois.
Täällä taas villit naiset taivastelee tupakalle vaikka alapäässä on käynyt ties mikä ja virukset asettuneet aloilleen.
Alkaa varmaan olee kyllästynyt palstailevaan miesvihaajaan. Keuhkosyöpä keino päästä pois.
Kannattaisi lukea aloituksesta muutakin kuin otsikko 🙄, hölmö.