Vaikuttaako poliittinen kanta parinvalintaasi?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku muukin kirjoitti, niin kyllähän se poliittinen kanta näkyy arjessa ja arvoissa, joten hyvin vaikea minun olisi kuvitella itseäni ainakaan persun kanssa. Liberaali kokoomuslainen ehkä vielä menisi. Olen itse Vihreiden äänestäjä ja mukana paikallispolitiikassa, puoliso on semiaktiivinen vasemmistolainen.
Oikeasti? Olen persujen äänestäjä koska arvostan enemmän esim. vanhusten hoitoa kuin afrikkalaisten hoitamista. Onko tämä mielipide-ero niin suuri että et voi kuvitella seurustelevasi minun kaltaisen kanssa?
Mä uskon että vastakohdat viehättää ja täydentää toisiaan.
-n24
Vasemmistolaisuus on mielestäni niin negatiivista, etten halua sitä elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä jollain tasolla. Vihervässyköiden kanssa ei vain pysty keskustelemaan pragmaattisesti
Kieli poskessa kirjoitettu virkkeesi antaakin sinusta varsin pragmaattisen ja fiksun kuvan. Todennäköisesti "vihervässykät" eivät suostu edes keskustelemaan tuollaisen kanssa :D
on keskusteltu, mutta vihervässykät ovat liian idealisteja eivätkä ymmärrä asioiden mittakaavoja. Esimerkiksi Suomen pitäisi pienentää kasvihuonepäästöjä ja pelastaa maapallon ilmasto kansallisen verotuksen kautta, tossa on niin moni asia pielessä etten ole jaksanut alkaa edes vääntää asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vaikuttaa. Olen vihervassari ja jos mies on merkinnyt itsensä oikeistolaiseksi, niin oletan ettei meillä ole kauheasti yhteistä. Joskus lähetin viestiä yhdelle kiinnostavan oloiselle miehelle, niin häneltä tuli vastaus, että tuskin ollaan match poliittisen kannan eroavuuden takia. Joten kyllä se poliittinen kanta varmaan usealla vaikuttaa. Eihän se poliittinen kanta heijastu pelkästään äänestyskäyttäytymiseen, vaan heijastuu myös ajatteluun ja elämän arvopohjaan. Jos poliittiset kannat ovat kovin erilaiset, niin ei välttämättä muutenkaan ole paljon yhteistä elämässä.
Halutuimman koulutuksen omaavat miehet ovat hyvin usein oikeistolaisia eli juristit, ekonomit, lääkärit, ym. taloudellisesti menestyvät miehet. Heillä on luonnollisestikin runsaasti valinnanvaraa potentiaalisista kumppaneista.
Tämä. Yrittäjät ovat myös oikeistolaisia.
Kokoomuslaiset ovat pääosin yrittäjiä ja hyvätuloisia.
Persut ovat pääosin yrittäjiä,hyvätuloisia,duunareita ja työttömiä.
Vasemmisto puolueet taas on tukien varassa elävien,eläkeläisten ja julkisenpuolen työntekijöiden suosiossa.
Oikeisto elättää vasemmistoa.
Ollaanko oikeasti tässä, että oikeisto kuvittelee vasemmiston olevan tukien varassa eläviä? Voi luoja, tiesin, että oikeisto on irti todellisuudesta mutta että vielä tyhmiä?
Omat arvoni vasemmalla. Hyvä palkka, sijoitan säästän, on autoa, omistusasuntoa jne. Olisiko aika tulla tälle vuosituhannelle?
Se, mikä varsinaisesti meidät erottaa, on se, että itse olen valmis maksamaan veroja, että heikompiosaiset pärjäävät, koulutukseen ei kajota. Me hyvätuloiset emme tarvitse yhtään enempää "helpotuksia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen toisen poliittisen kannan voi tietää?
Kysyttekö sitä vai miten sen saatte tietää?Säästäkö vain ihmisten kanssa keskustelet?
Kaikesta muusta paitsi en politiikasta. Aika onnettomat sun keskustelutaidot on jos osaat puhua joko politiikasta tai säästä.
Liki kaikki muut asiat liittyvät tavalla tai toisella politiikkaan. Sääkin tavallaan ilmaston kautta. Aika varpaillaan pitää olla jos ei mistään politiikkaan liittyvästä koskaan keskustele. Meillä puhutaan esim luonnonsuojelusta, tieteestä, taloudesta, ulkopolitiikasta, kaupunkisuunnittelusta, koulutuksesta, kulttuurista, kaikesta mielenkiintoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttekö sitä vai miten sen saatte tietää?Säästäkö vain ihmisten kanssa keskustelet?
Kaikesta muusta paitsi en politiikasta. Aika onnettomat sun keskustelutaidot on jos osaat puhua joko politiikasta tai säästä.
Liki kaikki muut asiat liittyvät tavalla tai toisella politiikkaan. Sääkin tavallaan ilmaston kautta. Aika varpaillaan pitää olla jos ei mistään politiikkaan liittyvästä koskaan keskustele. Meillä puhutaan esim luonnonsuojelusta, tieteestä, taloudesta, ulkopolitiikasta, kaupunkisuunnittelusta, koulutuksesta, kulttuurista, kaikesta mielenkiintoisesta.
Luulen että en seurustelisi kaltaisesi kanssa, vaikka kannattaisit mitä puoluesuuntausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä jollain tasolla. Vihervässyköiden kanssa ei vain pysty keskustelemaan pragmaattisesti
Kieli poskessa kirjoitettu virkkeesi antaakin sinusta varsin pragmaattisen ja fiksun kuvan. Todennäköisesti "vihervässykät" eivät suostu edes keskustelemaan tuollaisen kanssa :D
on keskusteltu, mutta vihervässykät ovat liian idealisteja eivätkä ymmärrä asioiden mittakaavoja. Esimerkiksi Suomen pitäisi pienentää kasvihuonepäästöjä ja pelastaa maapallon ilmasto kansallisen verotuksen kautta, tossa on niin moni asia pielessä etten ole jaksanut alkaa edes vääntää asiasta
Klasista oikeistoa: Heität mututietoa, esität väitteen mutta et jaksa sitä edes perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin vaikuttaa. Olen vihervassari ja jos mies on merkinnyt itsensä oikeistolaiseksi, niin oletan ettei meillä ole kauheasti yhteistä. Joskus lähetin viestiä yhdelle kiinnostavan oloiselle miehelle, niin häneltä tuli vastaus, että tuskin ollaan match poliittisen kannan eroavuuden takia. Joten kyllä se poliittinen kanta varmaan usealla vaikuttaa. Eihän se poliittinen kanta heijastu pelkästään äänestyskäyttäytymiseen, vaan heijastuu myös ajatteluun ja elämän arvopohjaan. Jos poliittiset kannat ovat kovin erilaiset, niin ei välttämättä muutenkaan ole paljon yhteistä elämässä.
Halutuimman koulutuksen omaavat miehet ovat hyvin usein oikeistolaisia eli juristit, ekonomit, lääkärit, ym. taloudellisesti menestyvät miehet. Heillä on luonnollisestikin runsaasti valinnanvaraa potentiaalisista kumppaneista.
Tämä. Yrittäjät ovat myös oikeistolaisia.
Kokoomuslaiset ovat pääosin yrittäjiä ja hyvätuloisia.
Persut ovat pääosin yrittäjiä,hyvätuloisia,duunareita ja työttömiä.
Vasemmisto puolueet taas on tukien varassa elävien,eläkeläisten ja julkisenpuolen työntekijöiden suosiossa.
Oikeisto elättää vasemmistoa.Ollaanko oikeasti tässä, että oikeisto kuvittelee vasemmiston olevan tukien varassa eläviä? Voi luoja, tiesin, että oikeisto on irti todellisuudesta mutta että vielä tyhmiä?
Omat arvoni vasemmalla. Hyvä palkka, sijoitan säästän, on autoa, omistusasuntoa jne. Olisiko aika tulla tälle vuosituhannelle?
Se, mikä varsinaisesti meidät erottaa, on se, että itse olen valmis maksamaan veroja, että heikompiosaiset pärjäävät, koulutukseen ei kajota. Me hyvätuloiset emme tarvitse yhtään enempää "helpotuksia".
Lasten rahoilla on kiva elää, vai mitä? Samalla leikitään kuinka ollaan niin huolissaan nuorisosta, mutta ei oikeasti tehdä mitään, esim. koulutuksen tulosten parantamiseksi. Ainoastaan ladotaan lisää rahaa haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku muukin kirjoitti, niin kyllähän se poliittinen kanta näkyy arjessa ja arvoissa, joten hyvin vaikea minun olisi kuvitella itseäni ainakaan persun kanssa. Liberaali kokoomuslainen ehkä vielä menisi. Olen itse Vihreiden äänestäjä ja mukana paikallispolitiikassa, puoliso on semiaktiivinen vasemmistolainen.
Oikeasti? Olen persujen äänestäjä koska arvostan enemmän esim. vanhusten hoitoa kuin afrikkalaisten hoitamista. Onko tämä mielipide-ero niin suuri että et voi kuvitella seurustelevasi minun kaltaisen kanssa?
Minulle kokoomuksen äänestäjänä tuo ero olisi ylitsepääsemätön. Persujen arvot ovat aivan liian konservatiiviset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klasista oikeistoa: Heität mututietoa, esität väitteen mutta et jaksa sitä edes perustella.
mikä väite pitää perustella, sekö että Suomen pitäisi kansallisilla toimenpiteillä pelastaa ilmasto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa. Teininä 1980-luvulla ajattelin, että kommunistin tai uskovaisen kanssa en ikinä tule menemään parisuhteeseen. No, sen jälkeen noiden molempien osuus väestöstä on dramaattisesti vähentynyt.
Nykyään on selvää, että poliittiset ääripäät niin kansallismielisellä (persu, pienpuolueet) kuin punavihreällä sivulla eivät tulisi kysymykseen. No, toisen kokoomuslaisen kanssa tässä onkin jo parikymmentä vuotta tultu oltua. Lika barn leka bäst.
Puolueesi Kokoomuksen arvot ovat kuitenkin "Koti, Uskonto, Isänmaa" eli arvomaailma on konservatiivis-uskonnollis-nationalistinen. Ignooraat siis oman puolueesi arvot ja väität olevasi kokoomuslainen. Et ole lika barn vaan skrämmande barn.
Tulipa sieltä analyysi, ei tosin minusta vaan kuvitteellisesta olkiukosta.
Koti on minulle äärimmäisen tärkeä arvo. Luterilaiskristillinen uskonto on muovannut hienon pohjoismaisen yhteiskuntamallin, mikä on hieno asia, vaikka en ole mihinkään kirkkoon koskaan kuulunutkaan. Isänmaallinen olen, reservin upseeri ja 'lahtari' jo neljännessä polvessa, mutta globalisti ja määhänmyyttömyönteinen. Kaltaisiani uskon löytyvän kokoomuksesta tuhansia.
Et ehkä sitä ymmärtänyt, mutta lika barn etc viittaa tässä puolisoiden samanlaiseen poliittiseen ajatteluun, mikä oli toki ketjun aiheenakin.
En halua kumppanikseni ihmistä, joka on fanaattisen kiinnostunut politiikasta ja jolla on paljon mielipiteitä sen suhteen, riippumatta siitä mitä puoluetta edustaa.
Tietenkin vaikuttaa jaksais kuunnella mitään sivistymätöntä persua haukkumassa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kokoomuksen äänestäjänä tuo ero olisi ylitsepääsemätön. Persujen arvot ovat aivan liian konservatiiviset.
Konservatiivinen, kun haluaa hoitaa oman maan vanhukset? Ehkä sanoisin enemmänkin empaattinen. Miten muuten konservatiivisuuteni näkyy? En ole kiinnostunut puheista, vaan teoista jotka oikeasti muuttaa asioita parempaan suuntaan. Tämä on nykyään niin vanhusten juttua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme kovin erilaisia sitten.
Luonnonsuojeluun,tieteeseen,talouteen,kaupunkisuunnitteluun,koulutukseen ja kulttuuriin en sekoita politiikkaa millään tapaa.
Oot varmaan hyvää seuraa kun elämäsi on yhtä politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vaikuttaa jaksais kuunnella mitään sivistymätöntä persua haukkumassa ihmisiä.
Ja olet itse täällä haukkumassa toisia. Miksi kukaan jaksaisi sinunkaltaista ihmistä katsella?
Vierailija kirjoitti:
Sanoo hän joka itse juuri haukkui ihmisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juristeissa ja ekonomeissa on paljon myös vasemmistolaisia, jotka ovat hakeutuneet alalle vaikuttaakseen asioihin. Lopettaa nyt hyvänen aika nämä ammatilliset stereotypiat ja stereotypiat ylipäätään. Niistä on teille enemmän haittaa kuin hyötyä.
Kokoomuslaista en ottaisi. Muut käy.